  • 41. Data: 2023-05-31 16:40:52
    Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą i są bezpieczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 May 2023 15:18:05 +0200, J.F

    > Jakby sie zaden samochod nie zapalił, to by zakazu nie było :-)

    Spaliniaki płoną powszechnie od wieku i zakazu nikt nie wprowadził i nie
    wprowadzi, bo to tak pospolite, a i lobby dba aby nic spaliniakom nie
    zaszkodziło.

    > Ale widac piesi w Londynie są zwolnieni z myślenia.
    > Siebie testowałeś w Londynie, czy tylko w Polsce?

    To Londyn ma jakieś konkretne porównanie do Polski? Jeździłem niedawno, i
    to własnie ELEKTRYKIEM, po Blackpool i Bournemouth. Byłem zaskoczony jak
    ludzie się boją wchodzić na ulice, nawet jak im się ustępuje drogi (bo np.
    korek za przejściem i nawet nie bardzo było gdziep pojechać). I znowu, nikt
    mi pod koła nie wpadał, czyli nijak się Anglia od Polski nie różniła
    szczególnie.

    > Po prawdzie - ja mieszczuch, troche uważam na samochody, jak idę
    > pieszo.
    > Ale jak jestem w jakiejś wsi czy miescinie wczasowej,
    > pieszo, to cała ulica moja. Ruch tam przeciez niewielki :-)

    > Ale widać jak chodzą. Zupełnie nie zwracają uwagi.

    Nie wiem ile razy trzeba to jeszcze będzie powtórzyć. Nie zwracają uwagi
    WCALE, nawet na hałasujący z daleka motocykl, "humowanie" elektryka jest
    wielokrotnie cichsze, ergo, na clnuj jest potrzebne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2023-05-31 16:54:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 May 2023 09:57:24 +0200, Janusz

    > Jasne, idź sie leczyć .

    Jak na oszołoma przystało, argumentację masz porażającą.
    Typowe dla ignoranta.

    > Sam jesteś oszołom, nic nie mam przeciwko elektrykom ale ty tego nie
    > zrozumiesz.

    Buahaha, nie masz nic przeciwko aż wątek założyłeś w którym twierdzisz żę
    ktoś ("ekooszołomy", czyli kto, użytkownicy?) twierdzi że elektryki się nie
    palą, jednocześnie masz klapy założone na fakt, że spaliniaki, w tym także
    nowe, się palą i z zasady są zagrożeniem dla ludzi. Od parunastu dekad.
    Teraz się obudziłeś, bo elektryki (urwa!).

    > Jasne a potem sie radośnie zapala.

    Skoro ma usterkę, to się zapala, tak samo jak zapala się spaliniak.
    Ale jak widać jest mniejszym zagrożeniem niż spaliniak i wbrew temu co
    takie oszołomy utykają, daje swobodę do opuszczenia pojazdu i nie stanowi
    zagrożenia.

    > Widzisz jakie smętne gatki pleciesz.

    Gatki to ty masz na głowie, zamontowane zaraz na foliowej czapeczce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2023-06-05 10:25:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-05-2023 o 20:24, Myjk pisze:
    > Mon, 29 May 2023 10:15:41 +0200, Janusz

    > Wg oszołomów wspierających swoją narracją turbanów i ruskich w sprzedaży
    > paliw, spaliniaki się w ogóle nie palą, a jak już się zapalą to szybko i
    > łatwo się gaszą,

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,187572,298
    34669,pozar-na-a1-w-czestochowie-luksusowy-samochod-
    stanal-w-plomieniach.html#do_w=254&do_v=841&fallback
    =true&do_st=RS&do_sid=1212&do_a=1212&s=BoxLoCpLink&d
    o_upid=841_t&do_utid=29834669&do_uvid=1685868540574

    Autor wątku coś napisał na ten temat, czy "mu się zapomniało" tym razem?

  • 44. Data: 2023-06-05 11:08:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 05.06.2023 o 10:25, Cavallino pisze:

> [...]
    o_upid=841_t&do_utid=29834669&do_uvid=1685868540574

    > Autor wątku coś napisał na ten temat, czy "mu się zapomniało" tym razem?

    Są jakieś statystyki co powoduje pożary w spalinowych? Zwarcie
    instalacji elektrycznej? :-)

    Robert

  • 45. Data: 2023-06-05 11:13:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 5.06.2023 o 10:25, Cavallino pisze:

> [...]
    o_upid=841_t&do_utid=29834669&do_uvid=1685868540574

    > Autor wątku coś napisał na ten temat, czy "mu się zapomniało" tym razem?

    A czy gdzieś napisałem że spalinki się nie palą?

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2023-06-05 11:18:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    o_upid=841_t&do_utid=29834669&do_uvid=1685868540574

    > Są jakieś statystyki co powoduje pożary w spalinowych?

    Jak dla mnie - bez znaczenia w tym temacie.
    Zwłaszcza, że przyczyną pożaru bev, też może być coś innego niż bateria,
    czyli dokładnie to samo co w ice.

    W tym pożarze mustanga w Gdańsku tak właśnie zapewne było, za szybko
    ugasili, więc pewnie nie bateria się zapaliła.

  • 47. Data: 2023-06-05 17:43:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.06.2023 o 11:18, Cavallino pisze:

    > Jak dla mnie - bez znaczenia w tym temacie.
    > Zwłaszcza, że przyczyną pożaru bev, też może być coś innego niż bateria,
    > czyli dokładnie to samo co w ice.

    Raczej nie będzie. Bo jak to nie jest usterka elektryczna to zwykle
    paliwo albo płyne lejące się na coś gorącego. W elektykach to raczej nie
    występuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-06-06 21:09:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Jun 2023 11:08:29 +0200, Robert Wańkowski

    > Są jakieś statystyki co powoduje pożary w spalinowych? Zwarcie
    > instalacji elektrycznej? :-)

    Tak, zazwyczaj zwarcie instalacji niskiego napięcia*. Dokładnie tak samo
    jak w elektrykach to też jest najczęstszą przyczyną pożaru. Pożar od
    baterii to procenty, albo i promile.

    *) Aczkolwiek ja w latach 80 siedziałem w palącym się zaporożcu bo wężyk
    wylazł z gaźnika i zalał silnik. Strach tam też było odpalać ogrzewanie
    kabinowe, bo mogło pierdolnąć -- dlatego zazwyczaj jechaliśmy przymarznięci
    w dwóch parach rękawiczek... :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 49. Data: 2023-06-07 06:06:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.06.2023 o 21:09, Myjk pisze:

    > Tak, zazwyczaj zwarcie instalacji niskiego napięcia*. Dokładnie tak samo
    > jak w elektrykach to też jest najczęstszą przyczyną pożaru. Pożar od
    > baterii to procenty, albo i promile.

    A masz jakieś wsparcie? Poważnie pytam o źródło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!