  • 1. Data: 2009-09-29 18:52:33
    Temat: piecyk gazowy
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    nie bardzo wiem jak sobie poradzic.
    mam piecyk gazowy samoczynnie sie zapalajacy jak leci woda. Zasilanie tego
    jest na 2 baterie polaczone rownolegle kazda po 1,5 V

    zywotnosc tych baterii jest beznadziejna wiec chcialbym kupic jakis zasilacz
    stabilizowany. czy moglibyscie mi podpowiedziec jaki zasilacz mam kupic?
    chodzi mi o parametry natezenia, napiecia itp.

  • 2. Data: 2009-09-29 19:45:12
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: SP5FCI <s...@g...pl>

    doktorek pisze:
> [...]
    > stabilizowany. czy moglibyscie mi podpowiedziec jaki zasilacz mam kupic?
    > chodzi mi o parametry natezenia, napiecia itp.

    kup lepsze baterie albo akumulatory i ładowarkę, np 2 komplety, weź pod
    uwagę ze zasilacz będziesz miał cały czas pod napięciem.

    Nie wiem jaki kocioł, ale baterie starczały gdzieś na rok.

    SP5FCI

  • 3. Data: 2009-09-29 19:57:22
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    wlolabym wlasnie zasilacz, mam gniazdko przy tym w scianie.
    baterie starczaja na ok 3 tygodnie a kupuje juz najdrozsze jakie tylko mozna
    dostac.

    To nie jest kociol, to jest taki piecyk w lazience, na gaz. Kiedys to sie
    chyba junkers nazywalo.

  • 4. Data: 2009-09-29 20:04:46
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "doktorek" <q...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasilacz stabilizowany. czy moglibyscie mi podpowiedziec jaki zasilacz mam
    > kupic? chodzi mi o parametry natezenia, napiecia itp.

    Podaj typ baterii. Sprawdź, czy rozumiesz "połączenie równoległe".
    Napięce ma być takie jakie dają baterie o wydajności około
    wydajności zwarciowej baterii. A kto to ma podłączać?
    Bo chyba nie można grzebać w urządzeniach gazowych.

    Feromon

  • 5. Data: 2009-09-29 20:14:01
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    baterie 2x LR20
    wkada sie je w zewnetrzny pojemnik , wiec nie ma mowy o grzebaniu przy
    urzadzeniu gazowym. Wklada sie je rownolegle. Na kazdym biegunie jest jedna
    blaszka dla obydwu baterii - stad uwazam, ze jest to polaczenie rownolegle.

    + | bateria | -
    + | bateria | -

    te znaczki | to sa blaszki i na kazdy biegun jest JEDNA blaszka laczaca
    bieguny + z obydwu baterii.
    mam nadzieje, ze to zrozumiale napisalem

  • 6. Data: 2009-09-29 20:31:26
    Od: Konop <k...@g...pl>

    doktorek pisze:
> [...]
    > bieguny + z obydwu baterii.
    > mam nadzieje, ze to zrozumiale napisalem

    A jakiej firmy piecyk?? U mnie termet działa przez jakieś 3 miesiące na
    jednym komplecie. A jak z zapalaniem itp?? Może coś jest zabrudzone,
    wolno zapala i stąd szybsze zużycie?? Choć głównie prąd ciągną chyba
    elektrozawory :/... Używasz jakoś specjalnie dużo ciepłej wody??

    Wyjściem może być zakup albo przerobienie na piecyk z
    hydrogeneratorem! Niektórzy producenci oferowali wersje na baterię oraz
    z generatorem. Może serwis urządzeń byłby w stanie przerobić wersję
    bateryjną na generatorową??

    Co do wydajności, to będzie ona raczej duża :/... Nikt Ci nie poda
    dokładnie nie znając konkretnego piecyka... Możesz mierzyć, ale uważaj
    na to czym mierzysz ;)... Możesz też policzyć - do termeta była
    instrukcja z podanymi rezystancjami cewek elektrozaworów ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-09-29 20:34:44
    Temat: model piecyka
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    VAILLANT

    atmMAG mini PL 11-0/0 XI H

  • 8. Data: 2009-09-29 20:49:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    doktorek pisze:

    > wlolabym wlasnie zasilacz, mam gniazdko przy tym w scianie.
    > baterie starczaja na ok 3 tygodnie a kupuje juz najdrozsze jakie tylko mozna
    > dostac.

    A może bardziej ekonomiczne jest odwrotne podejście - kup najtańsze
    jakie znajdziesz alkaliczne (nie cynkowo-węglowe). Wystarczą może na
    1,5-2 tygodnie a wyjdzie sumarycznie taniej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-09-30 05:25:22
    Temat: Re: model piecyka
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    > VAILLANT
    >
    > atmMAG mini PL 11-0/0 XI H

    Dlaczego uważasz że baterie sie tak szybko rozładowują? Baterie powinny
    wystarczyć na conajmniej 7-9 miesięcy. Jeśli jest mniej tak jak w Twoim
    przypadku to reklamuj piecyk. Ale...
    Uważam że baterie masz dobre a masz zimną wode jak odkręcisz kran. Czy tak??
    Baterie służą tylko do dania iskry i rozpalić gaz (słychac takie szybkie
    tykanie - przeskok iskry) Jak bateria jest wyładowana to to tykanie jest
    bardzoo powoli. Im wolniej tym ciężej zapalić gaz.
    Według mnie we wszystkich kranach jakie posiadasz (kuchnia, łazienka)
    rozkręć wylewki na końcu najprawdopodobniej masz jakieś sitko lub perlator.
    (sprawdź jak woda leci bez sitek. Nieraz opłaca się wyjąć jedno
    najgęściejsze sitko). Rozkręć je i wyczyść, zdziwisz sie ile jest tam
    śmieci. Śmiecie zakłucają przepływ wody i wtedy trzeba więcej odkręcić by
    sie zapalił gaz (większe ciśnienie). Uważam że samo wyczyszczenei sitek na
    końcach wylewki - wydłuży Ci kilkadziesiąt razy zywotnośc baterii.:)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 10. Data: 2009-09-30 06:23:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > mozna dostac.
    >
    > To nie jest kociol, to jest taki piecyk w lazience, na gaz. Kiedys to sie

    Piec ogrzewa powietrze. Junkers to nazwa firmy. W kotle gotuje się wodę.
    Ogrzewacz przepływowy.