  • 21. Data: 2020-08-06 19:03:35
    Temat: Re: Europejski system energetyczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f2c11a0$0$524$6...@n...neostrada.
    pl...

    703,analiza-perspektyw-rozwoju-klastrow-energetyczny
    ch-w-polsce

> [...]
    >równoważenia zapotrzebowania, dystrybucji lub obrotu energią z
    >odnawialnych źródeł energii lub z innych źródeł lub paliw, w ramach
    >sieci dystrybucyjnej o napięciu znamionowym niższym niż 110 kV"

    >O jest:
    >"W Polsce są dwa funkcjonujące klastry: Klaster Zielone Podhale oraz
    >Ostrowski Klaster Komunalny. Natomiast pierwszą samowystaraczalną
    >energetycznie gminą w Polsce są Kisielice. Działająca tam elektrownia
    >wiatrowa oraz lokalna biogazownia zapewniają całej gminie
    >samowystarczalność energetyczną opartą na OZE."

    Aczkolwiek ... drzyj Tauronie czy kto im tam siec posiada, bo moze
    wlasnie zredukowali oplaty sieciowe o polowe.
    Drzyj PiS-rzadzie, bo moga sobie wlasne wspolczynniki wstawiac za prad
    wlozony.

    Aczkolwiek ... cos mi sie widzi, ze mozna naslac kontrole z US i
    rozpedzi to porozumienie na cztey wiatry - naliczajac im VAT nalezny
    :-)

    Chyba, zeby to potraktowac jako pozyczke energii elektrycznej ?

    telska-przyklady-z-niemiec-i-danii/

    >Pierwsza z brzegu:
    >Farma wiatrowa Middelgrunden

    >Początkowo mogli z niej korzystać tylko lokalsi a teraz wszyscy -
    >czyli teraz jest fizycznie zwykłą elektrownią wiatrową.

    >Dalej mi się nie chce.

    >To o czym piszesz, to po prostu spóldzielnie - nie mają nic albo
    >niewiele wspólnego z samobilansowaniem. WQręcz przeciwnie -
    >"pasożytują" na systemie energetycznym, który zapewnia im stabilność
    >(jak w zasadzie większość OZE).

    Otoz to.
    Ale te Kisielice ze swoja biogazownią to moze cos nowego.

    Ile pradu da sie z g* zrobic ?
    Moze i ja przejde na samowystarczalnosc ... ale przeciez nie do
    samochodu, nie do ogrzewania w zimie, ciekawe czy na codzienny
    prysznic starczy ...

    J.

  • 22. Data: 2020-08-06 19:04:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2020 18:48:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > Moment moment - ale co chciales pokazac ?
    > Ze nie potrzeba zawodowej energetyki cieplnej, bo jak sie
    > ludzie/prosumenci połączą w zbilansowane klastry, to im obcy prad z
    > paliw kopalnych niepotrzebny ?
    >
    > Chyba taka byla teza ...

    No wiesz, pytać się co poeta miał na myśli? :) Ja przedstawiam fakty i
    trendy i wyciągam wnioski. Kto chce, może wyciągnąć inne, ale niech
    uzasadni.
    W jednym zdaniu zawarłeś kilka błędów. Primo, że obecność zawodowej
    energetyki cieplnej stoi w kontrze do obecności klastrów. Secundo, że
    zawodowa energetyka cieplna się opiera o spalanie paliw kopalnych.
    Tertio, że zbilansowane (i samowystarczalne, bo to inna cecha) klastry
    to jedyna forma klastrów. Trudno żebym chciał pokazywać tak
    nieprawdziwe tezy.
    Przeczytaj co piszę, wyciągnij wnioski i przedstaw z uzasadnieniem bo
    jak na razie to się dopytujesz co chcę powiedzieć :) I pisz po polsku,
    bo znów cię oleję.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2020-08-06 19:37:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.08.2020 o 19:03, J.F. pisze:

    > Aczkolwiek ... drzyj Tauronie czy kto im tam siec posiada, bo moze
    > wlasnie zredukowali oplaty sieciowe o polowe.

    I na tym się w sumie kończy, że coś tam sobie lokalnie wyprodukują,
    lokalnie zużyja, mniej zapłacą za przesył. Z punktu widzenia ekologii,
    to oszczędzą raptem 10% na przesyle. Z punktu widzenia energetyki to
    zwykły pasożyt - żeruje na stabilności i niezawodności systemu, a nie
    chce płacić za przesył;)

    > Aczkolwiek ... cos mi sie widzi, ze mozna naslac kontrole z US i
    > rozpedzi to porozumienie na cztey wiatry - naliczajac im VAT nalezny :-)

    Ktoś finalnie za to zapłaci. Nie ma darmowych obiadów.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2020-08-07 14:05:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >I na tym się w sumie kończy, że coś tam sobie lokalnie wyprodukują,
    >lokalnie zużyja, mniej zapłacą za przesył. Z punktu widzenia
    >ekologii, to oszczędzą raptem 10% na przesyle.

    Plany maja ambitne, to moze oszczedza 50%, 70% ..

    >Z punktu widzenia energetyki to zwykły pasożyt - żeruje na
    >stabilności i niezawodności systemu, a nie chce płacić za przesył;)

    I bedzie jak w tym kawale - zaczniesz oszczedzac wode, to ci cene
    podniosa, bo wodociagi musza z czegos zyc :-)

    >Ktoś finalnie za to zapłaci. Nie ma darmowych obiadów.

    Nie o to chodzi - jak slonce swieci i ja Ci dostarcze 10kWh z moich
    paneli, to VAT sie nalezy, a jak slonce zajdzie i Ty mi dostarczysz ze
    swojego wiatraka, to tez sie nalezy, i nie pier* mi tu przestepco
    podatkowy, ze jakas kompensacja :-)

    J.

  • 25. Data: 2020-08-07 14:17:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >No wiesz, pytać się co poeta miał na myśli? :) Ja przedstawiam fakty

    Jakos tyle zapamietalem z wasych klotni :-)
    Byc moze blednie - to prostuj.

> [...]
    >W jednym zdaniu zawarłeś kilka błędów. Primo, że obecność zawodowej
    >energetyki cieplnej stoi w kontrze do obecności klastrów.

    Moze i nie stoi, ale czy wtedy te klastry cos daja ?

    Choc jak dalej bedzie tak upalnie, to moze mniej - panele sloneczne sa
    swietne do napedzania klimatyzatorow :-)

    >Secundo, że
    >zawodowa energetyka cieplna się opiera o spalanie paliw kopalnych.

    OK, przyjmuje krytyke, ale ... to co proponujesz innego ?

    >Tertio, że zbilansowane (i samowystarczalne, bo to inna cecha)
    >klastry
    >to jedyna forma klastrów. Trudno żebym chciał pokazywać tak
    >nieprawdziwe tezy.

    Jesli nie sa zbilansowane, to co daja ?
    Taki trend zauwazyles, i uwazasz, ze to jest recepta na przyszlosc?

    Shrek dobrze pisze - pasozytuja sobie :-)

    P.S. Jestem na Pomorzu, wiatr wieje mocno, a jeden z kilku wiatrakow
    na horyzoncie stoi.
    Co o tym myslec? Awaria, nadmiar ?

    J.

  • 26. Data: 2020-08-07 16:28:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Dobra - przekonałeś mnie - to nie gówno prawda, ale jednak pólprawda.
    > Błądzić jest rzeczą ludzką, więc za swój błąd przepraszam;)

    Zgodnie z teorią multiwersum, przepraszasz nieskończoną ilość razy ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2020-08-07 16:43:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2020 o 14:05, J.F. pisze:

    > Plany maja ambitne, to moze oszczedza 50%, 70% ..

    Nawet jak będą mieli 70%, to czy zużyją to lokalnie czy sprzedadzą so
    sieci, to różnica wynosi 10% z 70%, bo 10 to straty na przesyle. W
    praktyce będzie mniej bo pewnie większość strat jest właśnie na
    sotatniej mili na średnim i niskim napięciu, wiec okaże się że
    rozmawiamy o kilku procentach o kilkudziesięciu procentów za następne
    kilka czy kilkanaście lat. Tak wygląda pierwszy z dwóch klastrów w
    praktyce;)

    > I bedzie jak w tym kawale - zaczniesz oszczedzac wode, to ci cene
    > podniosa, bo wodociagi musza z czegos zyc :-)

    Ale to wcale nie jest kawał. Utrzymanie stabilności systemu za darmo nie
    jest i kosztuje konkretne pieniądze... i emisje.

    Uuuu. I to za ostatnie 5 lat;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-08-07 19:00:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nawet jak będą mieli 70%, to czy zużyją to lokalnie czy sprzedadzą so
    >sieci, to różnica wynosi 10% z 70%, bo 10 to straty na przesyle.

    Ja tam tylko licze, ze jakis Tauron czy PGE straci wtedy 70% wplywow z
    rejonu :-)

    >Uuuu. I to za ostatnie 5 lat;)

    I interes sie zamknie z takim hukiem, ze nastepne zamkna sie same :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-08-08 08:44:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2020 o 19:00, J.F. pisze:

    > Ja tam tylko licze, ze jakis Tauron czy PGE straci wtedy 70% wplywow z
    > rejonu :-)

    A ja liczę jakie są zalety z punktu widzenia "ekologii". I prawdę mówiąć
    mizerne.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-08-11 20:22:09
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-04 22:46, Jacek Maciejewski wrote:
    > Onegdaj pisałem tu o rozwoju dalekosiężnych połączeń energetycznych,
    > które są niezbędne dla zwiększenia współczynnika wykorzystania źródeł
    > energii fotowoltaicznej i wiatrowej. Tu przytaczam kolejną informację na
    > ten temat:
    > https://energetyka24.com/najdluzszy-na-swiecie-podmo
    rski-kabel-dostarczy-energie-do-15-mln-osob
    > Chłopcy i dziewczynki, śledźcie trendy :)

    To jest poddaństwo a nie społeczna opłacalność.