  • 1. Data: 2010-02-02 17:04:13
    Temat: Ford Focus 2008 (po lifcie) - prośba o opinie użytkowników
    Od: "Bartosz" <a...@o...pl>

    Szanowni Państwo

    Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz.
    Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek.

    Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy
    model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
    2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )

    Proszę szanownych grupowiczów o rozsądne uwagi i sugestie. Mile widziane opinie
    użytkowników tego modelu. Jak ma się ten model w stosunku do starszych wersji ?
    Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie
    dobrze jak w wersji poprzedniej ?

    Czy warto zainwestować w to auto ?
    Będzie jeżdziło +- 12 tys rocznie, głownie w mieście z kilkoma wypadami
    dłuższymi na trasę w ciągu roku. Sprowadzone będzie miało do 50 tys przejechane.
    Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to
    może być trafiony wybór.

    Będę wdzięczny za poradę.

  • 2. Data: 2010-02-02 18:01:51
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Bartosz pisze:

> [...]
    > model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
    > 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )

    Proponowałbym inny silnik niż 1.6, ponieważ nowy focus jest o min 100kg
    cięższy o MK I wiec dynamika będzie odpowiednio gorsza.
    Zastanów sie nad 1.6 SCi te 15KM oraz bezpośredni wtrysk to mniej więcej
    podobna dynamika i podobne zużycie paliwa.

> [...]
    > Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie

    Nie, ponieważ auto jest cięższe i spisuje się gorzej pod względem dynamiki.

    > Czy warto zainwestować w to auto ?
    To nie Enzo że inwestujesz w auto a focus wiec zawsze na nim stracisz. :)

> [...]
    > Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to

    Jeżeli jesteś zadowolony z MK I to myślę że nie będziesz rozczarowany MK
    II szczególnie po faceliftingu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2010-02-02 18:24:19
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-02-02 17:04, Bartosz pisze:
    > Szanowni Państwo
    >
    > Na chwilę obecną jeżdżę fordem focusem, rocznik 2004, hatchback, silnik 1,6 benz.
    > Auto ma 98 tys, sprawuje się znakomicie, żadnych awarii i usterek.
    Jeździłem MK1 również z 2004 roku i właśnie w okolicy 105k km poleciał
    katalizator.
    Zamienniki leciały potem co 10k km.
    > Będę bardzo wdzięczny za poradę, gdyś borykam się ze zmianą na nieco nowszy
    > model focusa, również z silnikiem 1,6 benzynowym , autko rocznik mniej więcej
    > 2008 ( ten ostatni z focusów, po lifcie )
    Obecnie jeżdżę 1.6 z kwietnia 2008 (wymiana floty w firmie). Pierwsze
    wrażenie było niesamowite, pulpit jak w śmigłowcu:), znacznie więcej
    miejsca, niebo lepsza widoczność do tyłu, większe lusterka. Potem
    przyszło trochę krytycyzmu.

> [...]
    > Jak z komfortem prowadzenia i podróży ? Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie
    Zapomnij o 1.6 w nowej budzie. To co zgrabnie rozpędzało MK1 w MK2 jest
    straaaasznie mulaste. Do tego trzeba się przyzwyczaić do długich biegów,
    bo zmieniając jak w MK1 będziesz regularnie zostawać na światłach.

> [...]
    > Zależy mi aby kupić coś bezawaryjnego na parę lat, a sądząc po poprzedniu to
    Jako samochód na dłuższe trasy spisuje się całkiem nieźle, żeby nie
    powiedzieć super. O wiele wygodniej niż poprzednik. Ma więcej miejsca
    niż MK1, lepsze wyposażenie (ESP w standardzie). Niestety np. mój model
    nie ma kontrolki płynu do spryskiwaczy (mała rzecz, a wkurza) mimo
    posiadania pełnego komputera. Z usterek to samoistnie pękające tylne
    lampy (serwis powiedział że wada fabryczna). Co jakiś czas szaleje
    elektronika (głupieje zegarek i kalendarz). Na plus dla MK2 - brak tej
    upiornej gumy pod przednim zderzakiem, którą mi się w zimie udawało
    regularnie urywać. Kolejny plus nowej wersji to to że w końcu
    przypomniano sobie że tylne zagłówki można schować w siedzenia (jak np.
    w Scorpio sprzed 20 lat) co znacznie poprawia widoczność.
    Komputer w nowym mniej kłamie (nie ma efektu 100m=1km po wjechaniu z
    trasy do miasta przy szacowaniu dystansu do tankowania). Fajna, trochę
    oldschoolowa konsola, stylizowane chociaż lekko tandetne w wykonaniu
    zegary. Na stałe widać temperaturę zew (nie trzeba przełączać komputera).
    Jeśli masz bagażnik dachowy (bazę) do MK1 - sprzedaj. Chłopaki od Forda
    postarali się żebyś musiał kupić nowe do MK2.
    Jeśli chodzi o właściwości manewrowe to po staremu czyli marnie. Lekko
    wyżej się siedzi, więc jedzie się przyjemniej. To chyba tyle. Czy warto?
    Niby warto... ale ciężko mi osobiście jednoznacznie się wypowiedzieć.
    --
    pozdrawiam
    MZ

  • 4. Data: 2010-02-02 18:39:14
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Będę wdzięczny za poradę.

    skoro dobrze sie spisuje a ma byc to zwykle przejscie z kompakta na
    kompakt to moze po prostu nie zmieniaj.

  • 5. Data: 2010-02-02 19:00:15
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > Zastanów sie nad 1.6 SCi te 15KM oraz bezpośredni wtrysk to mniej więcej
    > podobna dynamika i podobne zużycie paliwa.

    Bardzo cenna uwaga, zapewne ją rozpatrzę, i najprawdopodobniej poszukam tej
    wersji właśnie. A jak ze spalaniem ? Mój obecny focus 1,6 spala w mieście
    średnio ok 7-7,5 l , na trasie 6,5 przy włączonej klimatyzacji i prędkości 110
    km.h. POdobno te nowsze są znaczniej bardziej paliwożerne.
    Jak z zawieszeniem ? Czy jest równie komfortowe ?

> [...]
    >
    > Jeżeli jesteś zadowolony z MK I to myślę że nie będziesz rozczarowany MK

    Czas pokaże ;) Oby ...

  • 6. Data: 2010-02-02 19:05:25
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > straaaasznie mulaste. Do tego trzeba się przyzwyczaić do długich biegów,
    > bo zmieniając jak w MK1 będziesz regularnie zostawać na światłach.

    Kolega pisał wyżej o silniku 1.6 bodajże w wersji 115 konnej. Może ten sprawuje
    się znaczniej lepiej niż standardowy 1,6 100 KM i nie będzie takiego dramatu ?

    > Jako samochód na dłuższe trasy spisuje się całkiem nieźle, żeby nie
    > powiedzieć super. O wiele wygodniej niż poprzednik. Ma więcej miejsca
    > niż MK1, lepsze wyposażenie (ESP w standardzie).

    Narzekam troszkę w obecnej wersji na siedzenia. O ile trzymanie boczne jest na
    poziomie przyzwoitym, to twardość siedzeń jest na dłuższą metę nie do
    zniesienia. Może to również poprawili w nowszej odsłonie ?

  • 7. Data: 2010-02-02 20:58:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bartosz a...@o...pl ...

> [...]
    > stosunku do starszych wersji ? Jak z komfortem prowadzenia i podróży ?
    > Czy ten silnik 1,6 sprawdza się równie dobrze jak w wersji poprzedniej

    jezdziłem troche FF2008 ale w dieslu.
    W kazdym razie zanim przejechałem 20.000, auto było awaryjnie w serwisie
    bodaj 4 razy...

  • 8. Data: 2010-02-02 21:05:02
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > skoro dobrze sie spisuje a ma byc to zwykle przejscie z kompakta na
    > kompakt to moze po prostu nie zmieniaj.

    dokładnie :)

  • 9. Data: 2010-02-02 21:39:26
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    a...@o...pl pisze:

    > Mój obecny focus 1,6 spala w mieście
    > średnio ok 7-7,5 l , na trasie 6,5 przy włączonej klimatyzacji i prędkości 110
    > km.h. POdobno te nowsze są znaczniej bardziej paliwożerne.

    Nie żebym chciał kolejnego flejma wywołać, ale muszę spytać: co to za
    miasto? :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-02-02 23:50:52
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Nie żebym chciał kolejnego flejma wywołać, ale muszę spytać: co to za
    > miasto? :)

    ja bym inne pytanie zadał ;)

    --
    limken polimken