  • 441. Data: 2021-04-23 10:26:15
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 12:36, J.F pisze:
    > Jest zle polozony, chyba, ze zle opisales :-)

    Jak można tak oceniać przy ruchomych punktach odniesienia..

    > Czysta matematyka :-)

    Przy tylu złożonych, że o niewiadomych nie wspomnę, dajesz jedyny i
    prawdziwy wyrok..

    > O tyle wiemy, ze jak producent pisze "100W" na panelu, a dobrych
    > warunkach wychodzi 95 ... no to odpowiada, ze to nie apteka, 95% jest
    > akceptowalne. I trudno sie z tym klocic, choc adwokat moze miec inne
    > zdanie.
    > Jak wyjdzie 90W ... tez nie apteka :-)
    >
    > Ale jak wyjdzie 120 ... a to czemu producent nie sprzedaje tego jako
    > 120W ?

    Stanowczo niewiele wiemy. Np to dopiero ja podniosłem sprawę zwiększonej
    wydajności paneli zaraz po wyjściu słońca za chmury. Może Ci wiadomo
    skąd taka reakcja, bo temperatura paneli jest tylko jedną  z możliwości.

    > No nie jest. Chocby to "czyste niebo" jest umowne.

    Coś takiego, a co na to matematyczne wyliczenia?

    > Byc moze.

    > Pewnie bym mial.
    > Tylko ze szybkosciomierze zawyzaja, wiec pewnie zobacze 210, a w/g GPS
    > tylko 195. Narzekac, nie narzekac ?

    Fakt że producenci zawyżają prędkość, ale opieranie prawdy na
    wskazaniach GPS to też zdaje się  błędna uliczka.

    > Ale pytanie bylo, jak byla umowa.
    > Samochod pod gorke i pod wiatr tez pojedzie wolniej.
    >
    > J.

    No właśnie - jest oszustwo po stronie producenta w tak skonstruowanej
    umowie czy nie ma? Ja bez względu na argumenty obrony nie mam żadnych
    wątpliwości.

  • 442. Data: 2021-04-23 10:28:02
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 12:28, J.F pisze:

    > No ale zeszlo na predkosc internetu.
    > Co ci umowa gwarantuje, czy moze inaczej - na co liczyles ?
    >
    > Ze speedtest pokaze 1Gb/s ?
    >
    > J.

    Jest cała masa umów w których zamiast konkretów mamy fantazję i jawne
    oszukiwanie klienta.  Napisz czego Ty się spodziewasz czytając i
    podpisując umowę , fantazjowania sprzedawcy czy konkretów?

  • 443. Data: 2021-04-23 10:28:38
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 13:19, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > przepustowości - wtedy mamy 2 opcje:
    >  1a. - cena 1000 razy wyższa,
    >  1b. - przepustowość w umowie 1000 razy mniejsza.
    > 2. klient akceptuje, że ma tanio, ale przepustowość z umowy zdarza się
    > tylko przy 'dobrych wiatrach'.
    >
    > No i my bronimy prawa do wariantu 2. który Ty nazywasz chorym.
    > Udaj się do dostawcy internetu - może uda Ci się uzyskać umowę w
    > wariancie 1b. Dostaniesz 28kbps gwarantowanej przepustowości i
    > możliwość dochodzenia odszkodowania gdyby wystąpiły jakieś problemy z
    > jej zapewnieniem. Ile za taką zdrową umowę zapłacisz - nie mam pojęcia.

    Co to znaczy "rozumny klient"?  Jak dla mnie to  bandyta dopuszcza w
    ogóle umowy w takiej formie do realizacji.. Nie wspominam już tu o
    ewidentnym szubieniczniku który daje taką umowę gdzieś w salonie do
    podpisu.

  • 444. Data: 2021-04-23 10:29:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > A ja nie pojmuję Twojego oderwania od rzeczywistości. Zrobiłeś na
    > grupie o Windows aferę o antywirusach i zamiast coś z niej się
    > nauczyć, zrobiłeś tutaj jeszcze większą o PV.

    Nigdy nie zaakceptuję sytuacji gdy ktoś za ciężką kasę sprzedaje mi
    antywirusa który z założenia ma mi chronić komputer, ale on tego nie
    robi bo nie potrafi ochronić przed szyfrowanym wirusem.

    Tak samo niedopuszczalne jest to że ktoś żąda ode mnie kasy za
    instalację a`la 7.2KWh a mam założoną taką która ledwie wyciąga 5KWh.

    Teraz pytanie do Ciebie - co Ciebie skłania do podpisywania umów które
    są czystą fantazją sprzedawcy i jeszcze na dodatek ich bronisz?
    "Oderwanie od rzeczywistości", jak Ty właściwie postrzegasz tą
    "rzeczywistość" bo to jawne oszustwo po stronie sprzedawcy i granie
    uczciwym ludziom na nosie.

  • 445. Data: 2021-04-23 10:30:17
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 13:24, Piotr Gałka pisze:

    > To jest oczywiste.
    > Na podstawie umowy wiesz, że nie ma sensu inwestować po Twojej stronie
    > w sprzęt zapewniający 100Gbps bo to i tak nic nie da skoro dostajesz
    > max 1Gbps.
    > P.G.

    Czyli nawet wiesz że umowa jest oszustwem i się na to godzisz.. Zupełnie
    nie pojmuję takiej logiki.

  • 446. Data: 2021-04-23 10:31:52
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 14:09, Piotrek pisze:

    > To bonus dla tych bardziej kumatych klientów (co to pobierali nauki
    > jeszcze przed giertychową maturą). Taka sugestia, że jak chcą mieć
    > szybsze łącze to powinni kupić produkt z większą liczbą w nazwie.

    Jednym słowem gdy ktoś jawnie robi z klienta barana mamy udawać że
    deszcz pada, i to jest oznaka dzisiejszej mądrości?

    > Zgaduję, że jak nie umiesz naprawić lodówki, czy innego laptopa to
    > najmujesz miśka co to zrobi to za Ciebie. Oczywiście za pieniądze.
    >
    > Powiedz proszę co stoi na przeszkodzie, ażeby w sytuacji kiedy nie
    > rozumiesz słowa pisanego nająć kogoś kto wytłumaczy, że "do" oznacza
    > "nie więcej niż"?
    >
    > Armia rzeczników jest potrzebna! Z bliżej niewiadomego powodu
    > konsumenci traktowani są jak ludzie ze znacznymi deficytami
    > intelektualnymi i trzeba się przecież nimi zaopiekować ;-)
    >
    > Piotrek

    "Lub czasopism" najbardziej medialne zdanie, gdyby to dotyczyło paru
    milionów szarych kowalskich, to m.in dla Ciebie z pewnością nie byłoby
    sprawy, tymczasem akurat za sprawą nagłośnienia akurat to jest
    postrzegane jako ewidentny przekręt.

    Tak więc proszę tu się nie powoływać na jakiś intelekt i przedstawiać
    jako argument za tym że wszystko jest ok. Bo brzmi to nie mniej nie
    więcej tak - co mi tam jakaś umowa i jej postanowienia, ja swoje wiem, i
    wiem czego się spodziewać.

  • 447. Data: 2021-04-23 10:32:16
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 14:28, Zbynek Ltd. pisze:

    > Czepiacie się biednego trybuna. On jest tak obeznany z prawami
    > konsumenta i innymi oraz ma takie zdolności negocjacyjne, że na jego
    > umowie o Internet jest "nie mniej niż".

    Pytanie tylko kto tu jest "biedny".

  • 448. Data: 2021-04-23 10:33:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.04.2021 o 18:17, Michal pisze:

    > maksimum jakie falownik zarejestrował to było ciut ponad 6000W.
    > Przy mocy nominalnej 4480W (16x280W polikrystaliczne).
    > Ale było zimno i słonecznie.

    Dzięki,. U mnie czystosłoneczna pogoda nie sprzyja biciu rekordów
    wydajności, lepsze jest pochmurna, wtedy chwilowa moc osiąga nawet 7.8KW

  • 449. Data: 2021-04-23 10:33:38
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 13:28, Piotr Gałka pisze:

    > Nie ma żadnego oszustwa. Panele mają 7.2, a że Ty je masz źle
    > ustawione to nie wina producenta paneli.
    > Cały czas nie obaliłeś naszej tezy, że w umowie masz zapewne tylko
    > podaną moc znamionową paneli, a nie paneli tak zainstalowanych jak u
    > Ciebie.
    > P.G.

    Który to już raz mam pisać że nie ma żadnych aneksów do umowy zawartej
    na instalację o 7,2KW?

  • 450. Data: 2021-04-23 10:34:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.04.2021 o 12:22, J.F pisze:
    > Czekaj czekaj - sredniodobowa moc 7.2kW, czy srednioroczny pobor
    > energii tych 7MWh,
    >
    > Tak czy inaczej - jesli umowa byla taka, ze ma byc 7.2kW
    > sredniodobowo, to instalator powinien taka instalacje dobrac, aby tyle
    > wyszlo.
    > O ile taka naprawde byla umowa.
    >
    > J.

    Umowa była na to żeby instalacja z grubsza pokrywała zapotrzebowanie na
    prąd. Bez wnikania w szczegóły które i tak mi nic nie mówią.  Patologię
    można zobaczyć w tym że do osiągania deklarowanej mocy dość daleka
    droga.  Dlatego w gdy zakładałem ten wątek to pytanie brzmiało " czy 5KW
    to ogólnie norma dla instalacji o mocy 7.2KWh".