  • 1. Data: 2021-03-04 13:44:11
    Temat: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Ma tu ktoś pojęcie jaka powinna być rzeczywista wydajność paneli? Nie
    chodzi mi o jakieś pierdoły w stylu parę procent w tą czy drugą stronę
    które tracę np na niezbyt poprawnym dla fotowoltaiki kącie dachu, a o
    wartości kilkunastu/kilkudziesięciu procentowe. Od tygodnia mam
    instalację i chyba cos jest nie tak, mimo że jej moc to 7.2KW to w
    najbardziej optymalnych warunkach jakie udało się dotychczas uzyskać
    wartość szczytowa oscyluje w granicach 5KW,. Reklamować czy to normalne?

  • 2. Data: 2021-03-04 13:50:39
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello trybun,

    Thursday, March 4, 2021, 1:44:11 PM, you wrote:

> [...]
    > najbardziej optymalnych warunkach jakie udało się dotychczas uzyskać
    > wartość szczytowa oscyluje w granicach 5KW,. Reklamować czy to normalne?

    Oczekiwałeś pełnej wydajności o tej porze roku?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2021-03-04 13:54:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Oczekiwałeś pełnej wydajności o tej porze roku?

    No ale czemu?
    Niebo jakos delikatnie zamglone?
    Smog z kominow tlumi ?

    Kat padania moze zas byc dosc istotny ...

    J.

  • 4. Data: 2021-03-04 14:08:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Oczekiwałeś pełnej wydajności o tej porze roku?

    Nie, bo pełna wydajność to rzecz niemożliwa, jednak liczyłem że chociaż
    bedą jakieś próby przybliżenia się do 7.2KW. Natomiast co do pory roku
    to teraz podobno jest najbardziej stosowna do bicia rekordów.

  • 5. Data: 2021-03-04 14:13:25
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 04.03.2021 o 13:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > No ale czemu?
    > Niebo jakos delikatnie zamglone?
    > Smog z kominow tlumi ?
    >
    > Kat padania moze zas byc dosc istotny ...
    >
    > J.

    Kąt padania ma znaczenie, ale jest zmienny w stosunku do słońca i są to
    wartości którymi tak naprawdę nie warto sobie zawracać głowy, zwłaszcza
    w sytuacji gdy gdzieś podziewa się  prawie 1/3 deklarowanej mocy.

  • 6. Data: 2021-03-04 14:14:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    trybun <M...@j...cb> napisał(a):
    > Nie, bo pełna wydajność to rzecz niemożliwa, jednak liczyłem że chociaż
    > bedą jakieś próby przybliżenia się do 7.2KW. Natomiast co do pory roku to
    > teraz podobno jest najbardziej stosowna do bicia rekordów.

    Co w niej takiego stosownego? Słońce nisko, światło ma dłuższą drogę przez
    powietrze.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2021-03-04 14:16:29
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-04 o 14:14, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Co w niej takiego stosownego? Słońce nisko, światło ma dłuższą drogę
    > przez powietrze.

    Panele ma ładnie schłodzone. :-)
    Ja to tylko czekam aż się trafi taki co ma pretensję że mu w
    nocy nie ładuje.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2021-03-04 14:39:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Co w niej takiego stosownego? Słońce nisko, światło ma dłuższą drogę
    > przez powietrze.

    Optymalna temperatura (20-25 stopni),. Słońce zmienia położenie, latem
    nic więcej w chwilowym pomiarze maksymalnych wartosci (chyba) nie da się
    uzyskać.

  • 9. Data: 2021-03-04 14:53:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-04 o 14:39, trybun pisze:

    > Optymalna temperatura (20-25 stopni),. Słońce zmienia położenie, latem
    > nic więcej w chwilowym pomiarze maksymalnych wartosci (chyba) nie da się
    > uzyskać.

    Musisz dążyć do cosinusa fi = 2.

  • 10. Data: 2021-03-04 14:55:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 13:44 trybun <M...@j...cb> pisze:

> [...]
    > najbardziej optymalnych warunkach jakie udało się dotychczas uzyskać
    > wartość szczytowa oscyluje w granicach 5KW,. Reklamować czy to normalne?

    teraz będziesz miał max 70% mocy znamionowej (a raczej mniej).
    No i masz :-)
    Przyszedłeś tu aby się pochwalić :-)

    TG