  • 21. Data: 2023-12-07 09:36:40
    Temat: Re: "Fotowoltaika słabo pyka"
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > W ubiegłym roku nie było dużych przestojów, ale 2 lata temu miałem
    > postój 2 tygodnie w grudniu i prawie 3 tygodnie w styczniu.
    >
    > TG

    U mnie od początku nie było żadnych przestojów, co najwyżej instalacja
    później się uruchamiała, ale uruchamiała się zawsze. Widać dopiero teraz
    dostała odpowiednią warstwę śniegu..

  • 22. Data: 2023-12-07 09:37:09
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.12.2023 o 14:40, Myjk pisze:
    > Mon, 4 Dec 2023 11:30:45 +0100, Trybun

    > Nie, i tak wszystko co PV wyciągnie
    > w takich warunkach to 5kWh z 10kWp.

    Przy optymalnym położeniu?? Naprawdę zaskakujące..

  • 23. Data: 2023-12-08 20:45:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 5.12.2023 13:01, Trybun wrote:

    > A kolega jak starą ma instalację? Podejrzewam że te przestoje mogą być
    > powodowane spadkiem wydajności paneli..

    Nie no po prostu zasypane śniegiem były. Nie stopniał i nie zsunął się,
    bo panele są dosyć płasko i do tego dołem są nad całkiem płaskim dachem,
    więc śnieg nie ma się gdzie podziać. W następne dni już coś tam pyknęło
    kilkaset wat przez chwilę.

    --
    Mirek.

  • 24. Data: 2023-12-11 09:34:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 7.12.2023 o 09:36, Trybun pisze:

    > Ale to i tak lepsze położenie niż moje. Żeby było śmieszniej, a raczej -
    > tragiczniej konsultant przedinstalacyjny w papierach stwierdził że
    > położenie dachu mam południowe...
    Też fajnie :) U mnie konsultantem była żona, ma być symetrycznie bo tak
    jest ładnie :)
    A śnieg za jaskółką niestety się utrzymał i część paneli miałem
    zawaloną, ale o dziwo jak słońce zaświeciło to coś tam nakapało energii :)

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2023-12-18 11:19:55
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.12.2023 o 09:34, Janusz pisze:

> [...]
    > A śnieg za jaskółką niestety się utrzymał i część paneli miałem
    > zawaloną, ale o dziwo jak słońce zaświeciło to coś tam nakapało

    To chyba norma. U mnie wystarczyło zwalić śnieg z jednego panela i
    skończyło się bumelanctwo instalacji. Uzysk był można powiedzieć wręcz
    nikczemny, ale zawsze to coś. zresztą teraz gdy na panelach nie ma
    śniegu ale nie ma słońca uzysk jest taki sam.. Np wczoraj było to całe
    0.8kW...

  • 26. Data: 2023-12-18 11:23:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.12.2023 o 11:19, Trybun pisze:
    > zresztą teraz gdy na panelach nie ma
    > śniegu ale nie ma słońca uzysk jest taki sam.. Np wczoraj było to całe
    > 0.8kW...

    Bajki opowiadasz. Panelarze opowiadają, że nawet w nocy jak księżyc jest
    w pełni to im panele działają całkiem dobrze :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>