  • 1. Data: 2009-02-16 08:58:36
    Temat: Gdzie kupić FANDERA 120 mm ?
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Witam ! Pytanie jak w temacie ...(sorki)

    Może Ktoś z kolegów wie gdzie można JESZCZE kupić NOWEGO FANDERA FX-120 ???

    A jesli już absolutnie nie mozna to co jest równie ciche?

    Pozdrawiam Rageti.

  • 2. Data: 2009-02-16 10:36:19
    Temat: Re: Gdzie kupić FANDERA 120 mm ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    http://zenfist.pl/fander-fx120b-120mm-p-334.html ?

    > A jesli już absolutnie nie mozna to co jest równie ciche?

    Żaden wentylator nie jest cichy.

  • 3. Data: 2009-02-16 10:55:01
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 16.02.2009, o godzinie 11.36.19, na pl.comp.pecet, qwerty
    napisał(a):

    > Żaden wentylator nie jest cichy.

    Każdy wentylator jest cichy.
    BTW pytał o _równie_ cichy.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 4. Data: 2009-02-16 12:16:07
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:l4ns7ez7etqp.dlg@habeck.pl...

    > Każdy wentylator jest cichy.
    > BTW pytał o _równie_ cichy.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > *Habeck*
    > /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
    > - Schutzbach

    Panowie ..... pytanie konkretne, a Wy sobie jaja robicie ....

    Pozdrawiam ...

  • 5. Data: 2009-02-16 12:56:16
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Reciver <p...@o...pl> not exists (state 14).

    napisz na priva t...@0...pl - zamien zero na O

  • 6. Data: 2009-02-16 17:35:34
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 09:58:36 +0100, Rageti napisał(a):

    > Witam ! Pytanie jak w temacie ...(sorki)
    >
    > Może Ktoś z kolegów wie gdzie można JESZCZE kupić NOWEGO FANDERA FX-120 ???

    Nowego chyba już nigdzie. Sam próbowałem, ale się nie udało.

    > A jesli już absolutnie nie mozna to co jest równie ciche?

    Scythe S-Flex (najlepiej 1200 rpm) + regulator.

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2009-02-17 10:20:31
    Od: ".Peeter" <p...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Rageti" napisał:
    > A jesli już absolutnie nie mozna to co jest równie ciche?

    Jeśli Fander 120mm jest tak samo "cichy" jak Fander 92mm, to trudno
    będzie mi polecić coś podobnie buzzującego. A jak chcesz naprawdę cichy
    wentylator, kup Noctuę NF-P12, ustaw na 900rpm (przejściówki w zestawie)
    i ciesz się ciszą.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2009-02-21 15:03:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Habeck Colibretto pisze:
    > Każdy wentylator jest cichy.
    Praktycznie każdy wentylator może być 2x cichszy, jeśli nie przykręca
    się go "wprost" do kratki/blachy/obudowy, a za pośrednictwem dystansu.
    Typowe silikonowe kołki niewiele dają - tylko zmniejszają przenoszone na
    obudowę wibracje (z powodu złego wyważenia wirnika). Za to rewelacyjne
    efekty daje choćby "ramka" z starego wentylatora, z wyrwanym całym
    środkiem i wirnikiem. Tzn zamiast wentylator do obudowy - przykręcamy
    tam "szczątki" starego wentylatora (tylko ramkę, środek jest pusty, więc
    tworzy się te 2cm tunelu) do którego dopiero przykręcamy nasz wentylator.
    Jak ktoś nie ma starszego wentylatora w tym rozmiarze, albo mu szkoda
    wyłamać całe jego wnętrze - można dać po prostu długie śruby (np 4mm
    średnicy, 4cm długie) na które nałożone są rurki - choćby z obciętego
    długopisu albo z rurki termokurczliwej, a na końcu na to przykręcony
    wentylator. 4 śruby oklejone dookoła taśmą klejącą tworzą wystarczająco
    szczelny dystans między obudową a wentylatorem, by spadła głośność
    (mierzone na kilku wiatraczkach 8 i 9cm) o 5-7dB i równocześnie poprawił
    się przepływ powietrza (bo powietrze wtedy przepływa całą powierzchnią
    kratki-otworu, a nie tylko bokami, bo środek zasłonięty wirnikiem)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173