  • 1. Data: 2009-02-15 20:37:28
    Temat: Dodatkowy wentylator
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Dla obnizenia temp w obudowie i lepszej cyrkulacji lepiej zamontowac
    wiatraczek z przodu obudowy na dole czy z tyłu na gorze?

    "Czy ty jesteœ normalny, czy tylko listonoszem?"
    by Jenka

  • 2. Data: 2009-02-15 20:39:39
    Temat: Re: Dodatkowy wentylator
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Dla obnizenia temp w obudowie i lepszej cyrkulacji lepiej zamontowac
    > wiatraczek z przodu obudowy na dole czy z tyłu na gorze?

    A gdzie komp stoi?

    zyga

  • 3. Data: 2009-02-15 21:08:12
    Od: sn61 <s...@w...pl>

    Budzik napisał(a):
    > Dla obnizenia temp w obudowie i lepszej cyrkulacji lepiej zamontowac
    > wiatraczek z przodu obudowy na dole czy z tyłu na gorze?

    Wiatrak zamontowany z tyłu wyciągnie ciepłe powietrze z okolic procesora
    i zasilacza. Ten zamontowany z przodu wtłoczy chłodne obniżając
    temperaturę np dysku czy karty graficznej. Najlepiej zastosowac dwa na
    raz ale trzeba się liczyć ze wzrostem emitowanego przez komputer hałasu.
    Wiatraki można zamontować na elastycznych kołkach lub nabyć podkładkę
    antywibracyjną pod dany rozmiar wiatraka. Najlepiej też szukać takich
    wiatraków które generują niski poziom hałasu. Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-15 21:19:49
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > antywibracyjną pod dany rozmiar wiatraka. Najlepiej też szukać takich
    > wiatraków które generują niski poziom hałasu. Pozdrawiam

    A ten z tyłu warto kupić ze samosterowaniem obrotów.
    Arctic za 10zł.

    zyga

  • 5. Data: 2009-02-15 21:51:48
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    wiadomości news:15022009.314C1195@budzik61.poznan.pl...
    > Dla obnizenia temp w obudowie i lepszej cyrkulacji lepiej zamontowac
    > wiatraczek z przodu obudowy na dole czy z tyłu na gorze?

    Naturalnie "ciepło" unosi się do góry. W obudowach, które są zwykle używane
    nie ma otworów na górnej powierzchni, więc kisi się tam ciepłe powietrze
    pomiędzy zasilacem a tyłem napędu DVD itp.

    W typowej obudowie karta graficzna jest zorientowana "radiatorem w dół"
    co powoduje uwięzienie ciepła pod kartą graficzną.

    Dyski są przeważnie na dole z przodu, tam nieraz jest miejsce na wiatrak.
    Wtedy zimne powietrze zasysane z zewnątrz opływa dyski nagrzewając wnętrze
    obudowy.

    Zatem - przyjmując zasadę wyrzucania ciepła z obudowy:
    1. Karta graficzna z radiatorem wyrzucającym ciepło na zewnątyrz
    2. Na górze obudowy (im bardziej na górze tym lepiej)
    3. Jeśli nie można mieć dwóch wentyli, to lepiej wywiewny na górze -
    zimniejsze powietrze
    znajdzie sobie drogę do wewnątrz obudowy samo.

    Oczywiście w pomieszczeniu musi panować rozsądna temperatura :))

    Feromon

  • 6. Data: 2009-02-15 21:52:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na
    .com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > A ten z tyłu warto kupić ze samosterowaniem obrotów.
    > Arctic za 10zł.

    wlasnie takie 2 mam, ale na razie tylko jedna wolna wtyczke. :)
    Sa wlasciwie bezgłosne, wiec hałas nie jest problemem.
    Ale skoro piszecie ze ten z tyłu obnizy temp procesora to na razie ten
    zainstaluje, bo dyski maja temp ok.
    Dzieki za rady.

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster

  • 7. Data: 2009-02-15 22:24:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Sa wlasciwie bezgłosne, wiec hałas nie jest problemem.
    > Ale skoro piszecie ze ten z tyłu obnizy temp procesora to na razie ten

    Ja nic takiego nie napisałem, ale zgadzam się z tym.
    Ja mam wentylator dodatkowy pod zasilaczem, z przodu na dole i za dyskami.

    zyga

  • 8. Data: 2009-02-15 22:50:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 15.2.2009, Budzik napisał(a):

    > Dla obnizenia temp w obudowie i lepszej cyrkulacji lepiej zamontowac
    > wiatraczek z przodu obudowy na dole czy z tyłu na gorze?

    http://icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_cooling
    _guide
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 9. Data: 2009-02-15 23:26:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > http://icrontic.com/articles/pc_airflow_heat_cooling
    _guide

    wychodzi na to, ze najlepsze byłoby wywiercenie dziurek na górze obudowy
    miedzy zasilaczem a CD/DVD. :)
    Dzieki za linka.

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 10. Data: 2009-02-15 23:45:25
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    _guide

    > wychodzi na to, ze najlepsze byłoby wywiercenie dziurek na górze obudowy
    > miedzy zasilaczem a CD/DVD. :)
    > Dzieki za linka.

    Są takie obudowy.

    zyga