  • 1. Data: 2009-02-15 18:12:46
    Temat: Spadła prędkośc nagrywania. Powód?
    Od: "Magieer" <f...@n...pl>

    Witam,
    'Organizm' to Pentium 4 2,4GHz, 1,50GB RAM, dysk 300GB (pół roku temu
    instalowany).
    Do tego nagrywarka LG GSA-H55L.

    Problem: kilka dni temu spadła mi drastycznie prędkość nagrywania płyt.
    Obecnie wypalenie dvd to ok. 34 minut, kiedy jeszcze niedawno zajmowało to
    ok. 6-8 minut.

    Dzisiaj zaobserwowałem, że przerzucenie 300MB zdjęć z płytkli na HDD zajęło
    4 minuty (w tle trwała instalacja jakiegoś programu). Chyba za długo...

    Tak się zastanawiam, czy problem dotyczy software (może jakaś aktualizacja
    Windowsa?), czy hardware (taśma lub nagrywarka). Problemem raczej nie są
    płyty, bo weryfikowałem na laptopie i było w miarę ok (10 minut). Co
    sugerujecie zrobić? Jakie dalsze dane pomogą w określeniu problemu.
    Teoretycznie DMA jest aktywne (jeżeli może)...

    Czy przed wymontowaniewm nagrywarki mogę zrobić jakieś testy, coby
    jednoznacznie wyeliminować poszczególne elementy?

  • 2. Data: 2009-02-15 19:10:21
    Temat: Re: Spadła prędkośc nagrywania. Powód?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Magieer" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy przed wymontowaniewm nagrywarki mogę zrobić jakieś testy, coby
    > jednoznacznie wyeliminować poszczególne elementy?

    Jeśli systemem są windowsy, to zapewne system Ci UDMA wyłączył. Robi tak np.
    w przypadku wystąpienia błędów w komunikacji pomiędzy napędem a kontrolerem.

    panel sterowania / system / sprzęt / menager urządzeń

    usuń kontrolery IDE ATA/ATAPI i restarcik

  • 3. Data: 2009-02-15 21:13:04
    Od: JMM <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 19:12:46 +0100, "Magieer" <f...@n...pl>
    w wiadomości <gn9lv1$g5a$1@achot.icm.edu.pl> napisał(a):

> [...]
    >Obecnie wypalenie dvd to ok. 34 minut, kiedy jeszcze niedawno zajmowało to

    Obym był złym prorokiem. Miałem nagrywarkę LG (nie pamiętam w tym
    momencie modelu, inny w każdym razie od posiadanej przez Ciebie).
    Pewnego razu nagranie płyty DVD zajęło jej około 40 minut. I jak się
    potem okazało była to ostania płyta, jaką zdołała nagrać - nagrywarkę
    diabli wzięli, niestety.

    --
    Z wyrazami szacunku
    Jan M. Mayer <j_m_mayer (_a_) poczta.onet.pl>

  • 4. Data: 2009-02-15 21:38:52
    Od: "Magieer" <f...@n...pl>

    > usuń kontrolery IDE ATA/ATAPI i restarcik

    zadziałało! dzięki!

    :)

  • 5. Data: 2009-02-16 14:57:40
    Od: luck <l...@v...pl>

    Magieer pisze:
> [...]
    >
    > Czy przed wymontowaniewm nagrywarki mogę zrobić jakieś testy, coby
    > jednoznacznie wyeliminować poszczególne elementy?

    Czesty przypadek, z reguly pomaga usuniecie kontrolerow IDE