  • 1. Data: 2009-08-24 09:05:32
    Temat: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Witam,

    Uprzejmie proszę o polecenie niedrogiego i solidnego
    zakładu, w którym można by zamówić płytki drukowane
    na podstawie pliku z mapą bitową (czarno-biały, TIF).
    Mój dostawca (firma Spectrum) coś zdaje się być "nieżywy".
    Tam gdzie szukałem, to chcą albo pliki Gerber (bądź inne
    wektorowe) albo chcą opracowywać dokumentację
    za dodatkową opłatą (do tej pory mnie to w ogóle nie
    interesowalo -- dawałem mapę bitową i dostawałem
    wytrawione płytki).

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2009-08-24 11:23:53
    Temat: Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Uprzejmie proszę o polecenie niedrogiego i solidnego
    > zakładu, w którym można by zamówić płytki drukowane
    > na podstawie pliku z mapą bitową (czarno-biały, TIF).

    http://drukowane.pl/?page=faq&pagenr=GRAFICZNE

    Michał

  • 3. Data: 2009-08-24 12:20:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

  • 4. Data: 2009-08-24 19:12:04
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Robbo" napisał:
> [...]
    > za dodatkową opłatą (do tej pory mnie to w ogóle nie
    > interesowalo -- dawałem mapę bitową i dostawałem

    hahaha, gerber:O)
    jak chcą gerbera to powiedz niech ci prześlą na miela to oprogramowanie to
    im dostarczysz w gerberze:O)
    a swoją drogą omijaj z daleka takich palantuf co z plikiem grafiocznym
    płytki sobie nie potrafią poradzić!:O)

  • 5. Data: 2009-08-24 20:15:37
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]
    > to im dostarczysz w gerberze:O)
    > a swoją drogą omijaj z daleka takich palantuf co z plikiem grafiocznym

    Bredzisz. Typowe płytkarnie mają swoją technologię opartą z reguły na
    maskach zrobionych z gerbera. Jak ktoś dostarcza pliki graficzne to
    muszą posadzić człowieka żeby z tego zrobił dokumentację. Wyciągnąć z
    grafiki punkty do owiertu itp. Potrafią ale wiedzą, że potencjalny
    klient nie zechce zapłacić za te czynności.
    Z plikami graficznymi to tanio i szybko w manufakturze robiącej
    Positivem lub małe ilości sitem. Owiert facet robi ręcznie po otworkach
    w padach oczywiście bez metalizacji. Robbo rzeczywiście powinien się
    trzymać z dala od zakładów dających sensowna jakość płytek dopóki nie
    zacznie dostarczać porządnej dokumentacji.

    MD

  • 6. Data: 2009-08-24 23:09:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > jak chcą gerbera to powiedz niech ci prześlą na miela to oprogramowanie
    > to im dostarczysz w gerberze:O)
    > a swoją drogą omijaj z daleka takich palantuf co z plikiem grafiocznym
    > płytki sobie nie potrafią poradzić!:O)

    Hmmm, naświetlenie klisz to dopiero połowa sukcesu. A co będzie dla nich
    plikiem wejściowym to już wszystko jedno - ja oddaję do naświetlania
    najczęściej PDFy bo taki format chętnie łyka najbliższa naświetlarnia
    (Javelin jakby co). Z Gerberami pewnie by się bardziej męczyli bo
    najczęściej robią prace dla poligrafii.

    Ale co z programem wierceń? W profesjonalnych płytkarniach wiercenie
    jest wykonywane jeszcze przed trawieniem. A dla wiertarki numerycznej
    potrzebujesz konkretnych współrzędnych każdego otworu oraz apertur
    (średnic wierteł). Jak chcesz to zrobić automatycznie z pliku TIF?
    Podobnie z PDFa się nie da - ten plik musisz wygenerować w programie do
    projektowania płytki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-08-24 23:43:53
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Mario" napisał:
> [...]
    > posadzić człowieka żeby z tego zrobił dokumentację. Wyciągnąć z grafiki
    > punkty do owiertu itp. Potrafią ale wiedzą, że potencjalny klient nie

    ja bredzę? ha ha
    powiedz mi co to za hujowe oprogramowanie ten gerber skoro nie potrafi sobie
    importować tego z pliku graficznego?
    a skoro jest faktycznie tak hujowe i ta firma jest taka hujowa że zapłaciłe
    wiele tysiakuf dolcuf za hujowe oprogramowanie co nic nie potrafi a im się
    nie chce robić, to niech zrobią zamą płytkę bez odwiertów, da rade?
    a jak już w tej firmie same dupy pracują co nic nie umiom, to niech
    dostarczają swoim klientom to oprogramowanie i klienci sobie te płytki w
    gerberze przygotują!:O)

  • 8. Data: 2009-08-24 23:49:25
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Adam Dybkowski" napisał:
> [...]
    > potrzebujesz konkretnych współrzędnych każdego otworu oraz apertur
    > (średnic wierteł). Jak chcesz to zrobić automatycznie z pliku TIF?

    to co, ten gerber to takie badziewie za koszmarną kasę co nawet z obrazka
    kułeczek nie potrafi powykrywać?:O) ludzie dajcie spokoj bo rece opadają

    a co do wierceń, to kto powiedział ze płytka ma być owiercona?
    moze nie trzeba, a jak trzeba to zleceniodawca może podesłać pozycje i
    średnice otworków w poliku tekstowym!:O) tylko nie mow mi ze fachowcy sobie
    z tym nie poradzą bo nie wiedzą gdzie kliknąć myszką?:O)

  • 9. Data: 2009-08-25 09:55:31
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Bredzisz. Typowe płytkarnie mają swoją technologię opartą z reguły na
    > maskach zrobionych z gerbera.

    No ja bym to powiedział koledze subtelniej :)
    Niech kolega zastanowi się nad przejściem na bardziej profesjonalne
    wykonywania PCB.
    Bo rzeczywiście robienie płytek z pliku graficznego to było dobre jakieś 35
    lat temu (w moim przypadku przynajmniej :)
    I będzie koledze coraz trudniej znaleźć kogoś (a już na pewno "porządną"
    firmę) kto się będzie w coś takiego
    bawił. Czyli - dla własnego dobra po prostu.

    pozdr.

  • 10. Data: 2009-08-25 10:39:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Tuesday, August 25, 2009, 11:55:31 AM, you wrote:

> [...]
    > Bo rzeczywiście robienie płytek z pliku graficznego to było dobre jakieś 35
    > lat temu (w moim przypadku przynajmniej :)

    Nie przesadzaj - 35 lat temu pojęcie plik dotyczyło kartek.

    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl