  • 111. Data: 2016-06-14 22:18:14
    Temat: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Jun 2016 21:19:25 +0200, oblany napisał(a):

    > Aha, czyli nieśmiałych, wrażliwych uwalamy, bo kierowanie samochodem to
    > przecież coś jak odpowiedzialność za rząd, tu trzeba bezwględnych i
    > pewnych siebie, reszta niech chodzi piechotą, ewentualnie rower, ale i tak
    > rozjadą ich tam ci z prawem jazdy. Rozmowa kwalifikacyjna jest darmowa, za
    > wyjątkiem ewentualnego dojazdu i straty czasu.

    No trochę tak właśnie jest - samochód to niebezpieczne narzędzie i to czy
    będzie w Twoich rękach bezpieczne zależy w pewnej mierze od tego czy
    panujesz nad nim i ruchem drogowym wokół.

    Egzaminator zwróci uwagę czy manualnie panujesz nad pojazdem,czy samochód
    jedzie tam gdzie chcesz.
    Na to czy widzisz, analizujesz i rozumiesz sytuację drogową, czy masz
    przestrzenną orientację między wieloma, poruszającymi się pojazdami wokół.

    Egzaminator widzi setki kandydatów miesięcznie - każdy z nich po kursie z
    podobnym doświadczeniem.
    I jedni wsiadają, jadą i zdają, a na innych egzaminatorzy się "uwziewają" i
    uwalają ich po 10 razy.

    Ja Ci napisałem na czym to polega - na Twoim miejscu zamiast negować
    rzeczywistość, raczej zabrałbym się do pracy żeby stać się kierowcą
    pierwszej grupy :)

    Warto mieć ambicję żeby być kierowcą dobrym, a podstawą do tego to zdać
    sobie sprawę z tego jak mało się umie, jak wiele się nie umię i nadrabiać
    zaległości.

  • 112. Data: 2016-06-14 22:18:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-06-14 o 21:17, oblany pisze:

    > Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Stał za Tobą, ale zagrazał przed Tobą i jeszcze wpadł na dodatek na hak,
    > który jest z tyłu pojazdu, ała. Mówimy o ruszaniu pod górkę, z górki
    > jest prościej.

    Jak widać niektórzy nawet z ruszaniem z górki mają problem. :-)
    T.

  • 113. Data: 2016-06-14 22:30:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.06.2016 22:09, masti wrote:

    > nie w ogóle tylko w miejscach fotoradarów.

    Akurat w miejscach gdzie były fotoradary i znikły w większości na pewno
    ilośc wypadków wzrosła (przynajmniej na przykładzie Warszawy - z
    wyjątkiem słynnej Karowej zapewne). W ujęciu ogólno krajowym zapewne w
    granicach błędu ststystycznego.

    Shrek

  • 114. Data: 2016-06-14 22:33:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

> [...]
    > ilośc wypadków wzrosła (przynajmniej na przykładzie Warszawy - z
    > wyjątkiem słynnej Karowej zapewne). W ujęciu ogólno krajowym zapewne w

    no własnie nie widziałem dla Warszawy żadnych danych

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 115. Data: 2016-06-14 22:35:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]
    ---
    A to mi przypomina okresowe badanie jak jeszcze miałem prawo jazdy
    terminowe. Zawsze idealne wyniki badań, ale inne przeszkody np "już nie ma
    bezterminowych" itp itd aż tu pewnego razu "jak pan nie ma bezterminowego to
    musi panu coś być" :-)

  • 116. Data: 2016-06-14 22:42:16
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "oblany"

    > Żółte to nie czerwone i byłem na tyle blisko sygnalizatora, że naprawdę
    > lepiej przejechać niż deptać ostro po hamulcu.
    > ---
    > Powinni wydłużyć żółte bo się człowiek nie wyrabia :-) Ostatnio awaryjne
    > mi zaczęły migać :-)

    sygnał żółty ciągły - zabrania wjazdu za sygnalizator, chyba że w momencie
    jego zaświecenia kierujący pojazdem był tak blisko sygnalizatora, że nie
    mógłby się przed nim zatrzymać bez gwałtownego hamowania, informując
    jednocześnie o zmianie nadawanego sygnału na czerwony

  • 117. Data: 2016-06-14 22:56:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    mógłby się przed nim zatrzymać bez gwałtownego hamowania, informując
    jednocześnie o zmianie nadawanego sygnału na czerwony
    No dobrze, powinni żółte zlikwidować bo można wjechać na czerwonym :-)

  • 118. Data: 2016-06-14 22:59:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 14 Jun 2016 11:44:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "oblany" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Anglia ?
    > Tylko pospiesz sie :-)

    No jeszcze niech sobie ruch lewostronny dorzuci dla "ułatwienia" ;)

  • 119. Data: 2016-06-14 23:04:59
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    > wszyscy mistrzowie późnopomarańczowego tak mówią.
    > Jeżeli przy prędkościach egzaminacyjnych nie jesteś w stanie zahamować
    > to lepiej, żebyś nie jeździł

    To nie ja mówię, to przepis. No tak ale egzamitor WORD to Bóg, zapewne
    miał rację, już możesz iść spokojnie, jestem oblany. Weź prawko pod
    poduszkę dla lepszych wrażeń.
    Będąc praktycznie tuż pod sygnalizatorem dodaje się lekko gazu by to
    przejechać, a nie hamuje na chama. Sytuacje o których mowa pokazują na tvn
    turbo, typu widzi żółte z daleka, ale specjalnie dodaje gazu

  • 120. Data: 2016-06-14 23:06:58
    Od: "oblany" <o...@p...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Twórca wątku pyta się, czy jest ktoś na grupie kto sam lub jego znajomy
    > zdawał skutecznie na PJ poza Polską .
    > A na tak proste pytanie odzywa się kilkunastu filozofów pieprząc bez
    > sensu o wszystkim tylko nie o meritum, widocznie z tych co i na drodze
    > się wymądrzają.

    Jednak jest tu ktoś normalny. To miejsce jednak jest kiepskie, zdaje się
    że siedzą tu sami starzy wyjadacze, kiszący się we własnym sosie,
    posiadający uprawnienia od lat nastu i hejtujący dla zasady
    wszystkich nowych i tych nieupieczonych kierowców. Jeden to chyba by nawet
    rozdawał chętnie autografy, bo on jest tu znany od lat i ma nawet
    nazwisko, szacun!