  • 11. Data: 2022-09-13 06:36:15
    Temat: Re: "Głupi" telefon obsługujący współczesne sieci
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Podsumowując, najważniejsze wymagania to:
    > - Prosty telefon do dzwonienia i wysyłania SMS-ów.
    > - Możliwość pracy ze współczesnymi sieciami.
    > - Aparat się przyda, ale nie jest wymagany. Jeśli jednak już jest, to
    > nich już oferuje w miarę współczesną jakość zdjęć.
    > - Solidna obudowa.
    > - Stabilne oprogramowanie.
    > - Jak najmniej "wodotrysków" i domyślnie włączonych opcji
    > internetowych/społecznościowych.

    może telefon "stacjonarny GSM". Coś takiego :

    https://allegro.pl/oferta/stacjonarny-biurkowy-telef
    on-gsm-sim-huawei-10118462857

    niektóre ( nie wiem czy akurat ten ) mają dodatkowe klawisze, pod które
    można podpiąć stałe numery do dzieci czy lekarza ( i nawet mają miejsce
    na obrazek, żeby tego nie potrzeba było opisywać).

    Sam chyba kupię taki dla rodziców 80+. Co prawda oboje mają telefony
    dotąd, ale ojciec źle słyszy i ciężko się z nim dogadać przez telegon
    nawet jak używa aparatu słuchowego, matce coraz trudniej opanować
    "przewijania" ekranu itp.

    Jeśli nie muszą z telefonem wychodzić z domu, to może być optymalne
    rozwiązanie.

  • 12. Data: 2022-09-13 11:15:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 13.09.2022 06:36, sundayman wrote:

    > Jeśli nie muszą z telefonem wychodzić z domu, to może być optymalne
    > rozwiązanie.

    Problem polega na tym, że moi rodzice korzystają z telefonów komórkowych
    również poza domem.
    Generalnie trochę utknęli pomiędzy dwiema grupami użytkowników - już
    prawdopodobnie nie przyzwyczają się do koncepcji smartfona. Korzystanie
    z dynamicznie zmieniających się interfejsów i dotykowych ekranów jest
    dla nich meczące - przez całe życie korzystali z urządzeń, w których
    jeden konkretny przycisk robił jedną konkretną rzecz.
    Z drugiej strony nie są stereotypowymi seniorami, którzy potrzebowaliby
    kiczowato wyglądającej chińskiej słuchawki z ogromnymi przyciskami i
    ogromną czcionka na ekranie. To ciągle dość aktywni ludzie. Stare
    "nieinteligentne" telefony do tej pory były dla nich idealnym wyborem,
    jednak teraz pojawia się problem gorszego zasięgu sieci poprzednich
    generacji...

  • 13. Data: 2022-09-13 13:41:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.09.2022 11:15, Atlantis wrote:
    [...]
    > Generalnie trochę utknęli pomiędzy dwiema grupami użytkowników - już
    > prawdopodobnie nie przyzwyczają się do koncepcji smartfona. Korzystanie
    Po 10 latach korzystania ze smartfonów doszedłem do wniosku, że smartfon
    jako telefon jest do dupy. Niewygodne w użyciu, a do tego zadziwiająco
    często pękają, gdy nosi się je w kieszeni spodni na, nomen omen, dupie.
    Od prawie 2 lat korzystam ze zwykłych telefonów typu ,,bar" Ze smartfona
    tylko jako odbiornika/rejestratora GPS, gdy jadę gdzieś dalej rowerem. :-)

  • 14. Data: 2022-09-13 16:01:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-09-13 o 06:36, sundayman pisze:

> [...]
    > "przewijania" ekranu itp.
    >
    > Jeśli nie muszą z telefonem wychodzić z domu, to może być optymalne

    Też o czymś podobnym myślałem, ale z opisu wynika że to tylko 2G.
    Pytanie kiedy ostatecznie wyłączą nawet 2G. To raz. Widzę, że na
    akumulator. Z mojego doświadczenia to jest problem - np. mój senior
    często nie zauważa, że komórka się rozładowała i nie można się do niego
    dodzwonić. Często problemem jest włączenie telefonu
    z powrotem po podłączeniu do ładowania.
    Czyli to rozwiązanie ma wady zwykłej komórki. Najpewniejszy jest wciąż
    stacjonarny na kablu.
    Myślałem, że najlepszy byłby jakiś router LTE, czy coś w tym stylu, do
    którego można podłączyć zwykły telefon przez rj11. Tylko nie wiem, czy
    coś takiego istnieje.

  • 15. Data: 2022-09-13 17:10:15
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/09/2022 15:01, pueblo wrote:
    > Myślałem, że najlepszy byłby jakiś router LTE, czy coś w tym stylu, do
    > którego można podłączyć zwykły telefon przez rj11. Tylko nie wiem, czy
    > coś takiego istnieje.

    oczywiście że istnieje:

    https://allegro.pl/oferta/huawei-b311-bramka-gsm-tel
    efon-dla-seniora-12v-sma-9672004641

  • 16. Data: 2022-09-20 16:22:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Sep 2022 11:43:25 +0200, JDX wrote:
    > A szukałeś na Allegro pod hasłem ,,telefon dla seniora"? Maxcom MM724
    > wydaje się być OK.

    Testowałem jakies Maxcomy ... wszystkie maja niedociągniecia,
    i IMO - kiepsko sie nadaja dla seniorow.
    Konkurencja nie lepsza.

    https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe,rodzaj!pr
    osty-w-obsludze.bhtml
    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/smart
    fony/przeznaczenie_dla-seniora
    https://www.neonet.pl/blog/telefon-dla-seniora-ranki
    ng-top-10.html
    https://www.orange.pl/poradnik/smartfony-i-inne-urza
    dzenia/telefon-dla-seniora-ktory-model-wybrac/
    ale bylbym bardzo ostrozny z rekomendacjami i opiniami.

    No ale w miare wspolczesny wypust, to moze pare lat beda dzialac.

    A alternatywa ... smartfon z nakladką "dla seniora" ?

    tej nie testowalem:
    https://smartfondlaseniora.pl/

    J.

  • 17. Data: 2022-09-20 16:41:30
    Od: Piotr C <k...@g...com>

    On Tuesday, September 20, 2022 at 4:22:38 PM UTC+2, J.F wrote:
    > Testowałem jakies Maxcomy ... wszystkie maja niedociągniecia,
    > i IMO - kiepsko sie nadaja dla seniorow.

    Przerabiałem temat z 5 lat temu, identyczna sytuacja, matka która nawet w swojej
    młodości nie ogarniała magnetowidu, max. to pralka automatyczna :)

    No więc wjechała Nokia 3310 z "nowej" serii. Gówno, badziewie, chińszczyzna - tak bym
    to określił. Wylądowała w śmietniku po tygodniu. Z dawnego intuicyjnego interfejsu
    nic nie zostało, projektował to od nowa chińczyk z autyzmem. Jakość taka ze ekran
    cały porysowany od patrzenia.
    Jakiegoś maxcoma z dużymi guzikami dostała babcia - kolejne gówno z opcjami głęboko
    zaszytymi w menu, ogólnie padaka.

    Dałem matce starszego Samsunga serii S. Bardzo szybko załapała, dzisiaj ma już
    nowszego z serii budżetowej A... i w miare ogarnia. Dzwoni, w tym przez messengera,
    wysyła zdjęcia, ustawia cel na mapach googla. Można też uruchomić tryb uproszczony z
    dużymi ikonami, wywalić udziwnienia itd - ale okazało się to niepotrzebne jak
    narazie. Więc może warto spróbowac?

    P.

  • 18. Data: 2022-09-20 21:24:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-20 o 16:41, Piotr C pisze:

> [...]
    interfejsu nic nie zostało, projektował to od nowa chińczyk z autyzmem. Jakość taka

    Ma to samo w domu, tyle że pacjentem jest żona która słabo widzi
    (nieostro, ma tzw stożki) i o ile normalnie widzi to małe literki są
    problemem. Miała świetny telefon z klapką Motorola razr i niestety
    połamała go, no to znalazłem niby podobny na aledrogo i się okazało ze
    to paskudna chińska podróbka.

> [...]
    dużymi ikonami, wywalić udziwnienia itd - ale okazało się to niepotrzebne jak
    Dokładnie, te samsungi budżetowe A10 czy A20 są całkiem sensowne.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-09-21 17:10:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest zdaje się klon Nokia 800 Tough.
    Ale z pamięci piszę, bo klon to chyba pod marką CAT.

    -----