  • 11. Data: 2020-07-04 00:37:53
    Temat: Re: Google Pay/Play
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) :

    > Tak łatwo to nie ma. stokowy telefon z Androidem majacy google
    > services wysyla absurdalna ilość danych do Googla. Musisz nauczyć się
    > z tym żyć.

    No cóż. Tak trzeba. Takie czasy. Jedyne wyjście to wrócić do smart
    phona Nokia 3310.

    Mając jakie-takie pojęcie można powyłączać wszystko co jest zbędne.
    Niektóre potem i tak same się włączą. Trzeba z tym żyć :-(

    Po zakupie smarkfona, zanim włożyłem kartę sim i włączyłem wi-fi,
    konfigurowałem telefon przez parę dni. A i tak jak miałem wyłączoną
    transmisję danych przez GSM, to po jej włączeniu na kilkanaście
    sekund uruchamiała się usługa o nazwie Kontakty. Znaczy się, że
    pewnie wysyłało te kontakty, lub ich zmiany, do domu. Znaczy do Google.

    Bez restrykcyjnej konfiguracji pewnie i tak większość z Was ma teraz
    zainstalowaną, bez Waszej wiedzy i zgody, przy kolejnym połączeniu
    smarkfona z Google Play, rządową aplikację inwigilującą. Nazwa coś
    a'la "Prognozowanie zarażenia Covid-19". Takie coś z czerwoną
    ikonką, zwykle na początku listy usług. Zapraszam do menu głównego
    ustawień i tam do zakładki Google :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65