  • 11. Data: 2009-03-12 07:59:53
    Temat: Re: Grafika na AGP wspierająca CUDA?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 00:58:19 +0100, Michal Bien napisał(a):

    > do tych technologii potrzeba shaderow od co najmniej
    > GF8800.

    Oj, nieprawda, na 8600GT też CUDA działa. Na wcześniejszych nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2009-03-13 00:53:35
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Oj, nieprawda, na 8600GT też CUDA działa. Na wcześniejszych nie wiem.

    Prawda, tylko o czym innym piszemy - piszac "od co najmniej GF8800"
    mialem na mysli G80 w sensie chronologii, a nie wydajnosci. Bo teoretycznie
    CUDA jest i na biednych G86 AKA GF8400GS, tylko co to za GPGPU na 16 wolno
    taktowanych SP.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 13. Data: 2009-03-13 16:17:46
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Najsmieszniejsze jest, ze za stosunkowo nieduze
    > pieniadze jak na tak moc obliczeniowa da sie w domu zbudowac komputer z
    > 3-way SLI na 3x GF9800 GX2 liczacy ponad 3 miliardy kluczy na sek :O

    a to nie jest przypadkiem tak ze max to quad sli i liczy sie gpu a nie karty?

  • 14. Data: 2009-03-13 22:27:52
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    tg <a...@b...cpl> wrote:

    > a to nie jest przypadkiem tak ze max to quad sli i liczy sie gpu a nie
    > karty?

    Faktycznie - GF9800 GX2 nie ma "na krotkiej liscie nVidii" do
    obslugi 3wyay SLI (jeszcze lepsze jaja sa z blokowaniem wszystkiego poza
    wista), tak wiec w SLI max na 9800 GX2 to quad SLI - 2 karty po 2 GPU.
    Tyle tylko ze do liczenia GPGPU nie trzeba spinac tych kart w SLI.
    Wystarcza 3 sloty PCI-E x16 na plycie i juz i to zapewne taki konfig do
    liczenia GPGPU na 9800GX2 widzialem.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 15. Data: 2009-03-16 22:38:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 12 marca 2009 (01:04:25) napisano:

    > Raczej wszystko zmierzac bedzie do OpenCL (poparcie Apple, srodowiska
    > konsolowego, ATI i posrednio nVidii) vs pewnie kolejny nowy i niezgodny z
    > niczym wynalazek MS w Windows7/8. No i nie mozna zapominac jeszcze o
    > Intelu, ktory tez szykuje swoje GPGPU.

    Ja jestem ciekaw, czy gdzieś tam nVidia/ATI nie szykują swoich
    *C*PU...

    Przecież, kurde, jak widac po SETI te procki na kartach graficznych są
    znacznie wydajniejsze, niż to, co Intel sprzedaje w pudełkach...

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 16. Data: 2009-03-31 13:24:01
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Ja jestem ciekaw, czy gdzieś tam nVidia/ATI nie szykują swoich
    > *C*PU...

    nVidia, owszem, szykuje, a ATI teraz należy do AMD, więc o co się rozchodzi
    ;-)

    > Przecież, kurde, jak widac po SETI te procki na kartach graficznych są
    > znacznie wydajniejsze, niż to, co Intel sprzedaje w pudełkach...

    są na rynku karty specjalnie do CUDA, tj. nie-graficzne.

    --
    Azarien

  • 17. Data: 2009-03-31 18:54:38
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Wiktor S. pisze:

> [...]

    Pod warunkiem, że algorytm da się paralelizować. Jeśli nie GPGPU
    dostaje baty od klasycznego CPU. Dobrym przykładem jest distributed.net
    - o ile łamanie RC5 rozkłada się na wątki świetnie i przy osiąganych
    przez GPGPU szybkościach szkoda prądu na liczenie przez CPU, to
    już OGR rozkłada się na wątki bardzo źle i lepsze wyniki daje liczenie
    na CPU.

    > są na rynku karty specjalnie do CUDA, tj. nie-graficzne.

    Pytanie za 100 punktów? Na czym zbudowane są Tesla, FireStream itp. To
    nic innego jak TAKIE SAME chipy jak w popularnych kartach, pozbawione
    jedynie wyjść wideo, z większą ilością pamięci i chłodzeniem
    dostosowanym do cyklu 24/7 oraz brakiem konieczności instalowania
    sterowników wideo i trybu graficznego, co jest np: bolączką obecnego
    klienta dnet beta1 pod StreamSDK działającego na Radeonach - blokuje nie
    tyle system, co wyświetlanie - brak jest skalowania obciążenia i klient
    w żaden sposób nie reaguje na zmiany nice.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938