  • 1. Data: 2009-03-11 12:18:07
    Temat: Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Zamierzałem kupić nowy, większy dysk twardy. W swojej historii miałem już
    chyba większość dostępnych marek, ale ostatnio kupowałem dyski Samsunga. Nie
    ukrywam, częściowo za 'namową' tuzów tej grupy. Zarówno model 160 jak i 320 GB
    spisywały się doskonale. Nie miałem i nie mam z nimi żadnych problemów. Jako,
    że moim głównym priorytetem była cisza, ponownie skierowałem się w stronę tej
    firmy. W sklepie, po rozmowie ze sprzedawcą nabrałem jednak wątpliwości.
    Okazało się, że dysków Samsunga psuje się wielokrotnie więcej niż marek typu
    WD, Seagate itd. Różnica w zwrotach gwarancyjnych, biorąc pod uwagę procent
    sprzedaży, jest kilkukrotna :-O (taką opinię miał też gość na jednym z forów,
    przedstawiający się jako pracownik jednego z większych dystrybutorów części
    komputerowych w kraju). Jak to więc jest z dyskami tej firmy. Czy określenie z
    czasów ich napędów optycznych - Szajsung, jest dalej aktualne?

    BTW kupiłem tem: http://e-lectron.pl/product_info.php?products_id=372
    15

    --
    Podr Robert

  • 2. Data: 2009-03-11 12:43:44
    Temat: Re: Dyski Samsung - jak to z nimi jest?!
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Zamierzałem kupić nowy, większy dysk twardy. W swojej historii miałem już
    > chyba większość dostępnych marek, ale ostatnio kupowałem dyski Samsunga.

    Od bardzo dawna uzywam dyskow samsunga/polecam samsunga i nie mialem z nimi
    problemow.

    A np. zdazalo sie, ze w firmie ktorej kiedys pracowalem klient przychodzil z
    uszkodzonym dyskiem tez na 'S' ale innej firmy po tygodniu od zakupu
    (wprawdzie firma sprzedawala 80% dyskow tej firmy, no ale z samsungiem przez
    2 lata nikt sie nie zglosil...)

    Co do np. Drugiej firmy na 'S' to troche jest np. tutaj:
    http://www.virtual-it.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=
    26

    Sam bylem zmuszony miedzy swietami a nowym rokiem zakupic dysk a ze
    samsungow nie bylo kupilem seagate, pech chcial ze byl on z wadliwej serii
    opisanej w watku powyzej.
    W prawdzie mi nie padl, zaktualizowalem firmware, ale czy moge spac
    spokojnie?? A moze po napisaniu tego posta i po wylaczeniu komputera dysk
    nie ruszy....:/ Na szczescie system jest na Samsungu a Seagate tylko backup
    i smieci.

    Co do glosnosci Samsung cichszy, a wlasciwie Samsungi bo mam dwa.

    Inna sprawa to opinie sprzedawcow, a nuz jeden ma lepsze marze na dyskach
    firmy X, albo odwiedza go handlowiec danej firmy i zasypuje go
    gadzetami.....
    Co do serwisow, tez swego czasu mialem kontakty z serwisem u jednego z
    najwiekszych dystrybutorow w PL - wiadomosc taka, ze nie ma regoly, wszystko
    sie psuje, kwestia tylko jaki procent sprzedanych egzemplarzy ulega
    uszkodzeniu....

    A co do dyskow ich ceny i pojemnosci (wielkosci przechowywanych danych)
    najlepiej zastanowic sie nad RAIDem i mirroringiem....

    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 3. Data: 2009-03-11 12:45:39
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co do np. Drugiej firmy na 'S' to troche jest np. tutaj:
    > http://www.virtual-it.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=
    26

    Podalem w pospiechu link do czesci forum wymagajacej rejestracji, tutaj jest
    artykul ogolniedostepny:

    http://www.wykop.pl/link/131089/uwaga-masz-dysk-seag
    ate-7200-11-masz-problem

    Pozdrawiam
    Washi

  • 4. Data: 2009-03-11 13:33:09
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Robert pisze:
> [...]
    > komputerowych w kraju). Jak to więc jest z dyskami tej firmy. Czy określenie z
    > czasów ich napędów optycznych - Szajsung, jest dalej aktualne?

    Siedzę w PC-tach od początku lat 90-tych i dysków różnych producentów w
    swoich kompach używałem wiele. Części z nich już dawno nie ma na rynku
    (np Conner, Quantum) ale niektórzy nadal produkują sprzęt.
    Z moich obserwacji wynika, że nie ma różnic między firmami jeżeli chodzi
    o awaryjność. Czasami zdarzają się wpadki z konkretnymi seriami dysków z
    powodów wady fabrycznej, ale z reguły jedyna różnica to wydajność i cena.
    Co do Samsunga myślę, że możesz nie mieć obaw większych niż w przypadku
    Seagate'a, WD, Maxtora lub Fujitsu-IBMa.
    Mówiąc wprost, wszyscy producenci to jeden pies ;), ważniejsze jest,
    żeby mieć odrobinę szczęścia i nie trafić na taki egzemplarz, który
    kilkukrotnie spadał na betonową podłogę w hurtowni lub sklepie.
    Kieruj się tylko potrzebami, ceną i gwarancją - to moja rada.
    A przede wszystkim rób back-upy i licz sie z tym, że każdy dysk może
    paść w każdym momencie niezależnie od logo producenta.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 5. Data: 2009-03-11 13:49:13
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co do glosnosci Samsung cichszy, a wlasciwie Samsungi bo mam dwa.

    To częściowo zalezy od ustawienia AAM. Na Tomshardware robili niedawno testy
    na terabajtowym dysku Hitachi, i różnica wyszła 6 decybeli między AAM max i
    min.

  • 6. Data: 2009-03-11 13:49:48
    Od: r...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    26

    Wiedziałem o tym, BTW Seagate jest tylko koleją firmą, której
    przydarzył się problem. Kiedyś (chyba >7 lat temu) było
    niezłe zamieszanie z dyskami WD.

> [...]
    > ze nie ma regoly, wszystko sie psuje, kwestia tylko jaki
    > procent sprzedanych egzemplarzy ulega uszkodzeniu....

    Ja rozumiem, że czasami psują się jedne, czasmi drugie, ale
    gość dobitnie wyraził swoją opinię opartą o krotność zwrotu
    produktów danej firmy. Własnie Samsungów ma procentowo do
    sprzedanych egzemplarzy najwięcej z awariami (nie ma też
    większej marży na dyski Seagate i nie odwiedza go hadlowiec
    z gadżetami).

    --
    Pozdr Robert

  • 7. Data: 2009-03-11 14:21:20
    Od: "M" <...@d...ru>

    Mam samsunga, jakiś czas temu zaryzykowałem i nie żałuję (bo wcześniej
    miałem wyłącznie sigejty)
    320F1 chodzi u mnie bezbłędnie od 2654 godzin, ma 0 uszkodzonych/reallocated
    sektorów.

    M<

  • 8. Data: 2009-03-11 15:36:35
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy określenie z
    > czasów ich napędów optycznych - Szajsung, jest dalej aktualne?

    na kilkanascie hd103uj (samsung f1 1tb) mialem problemy z czterema, dwa nie
    chcialy (do dzis nie wiem czemu) pracowac na plycie abita (inne te same, z tym
    samym firmware dzialaly ok) a dwa inne zdechly po kilku uruchomieniach,
    informujac za posrednictwem smarta ze nalezy je zbackupowac i wymienic,
    zostaly wymienione na na gwarancji na nowe i wszysto gra, zero problemow
    wszystkie ktore obecnie posiadam maja fw 1AA01112 lub 1AA01113, o ile pamietam
    wszystkie cztery sztuki ktore sprawialy problemy mialy fw 1AA01111

    w kazdym razie z dyskow z nowym fw zaden nie zglasza ani nie powoduje zadnych
    problemow, tak ze smiem twierdzic ze o ile nie ma miejsca jakas spektakularna
    wpadka producenta z dana seria to mozna byc spokojnym, i oczywiscie jak zawsze
    nie rzucac sie na nowosci, poprawia, dopracuja, stanieje to sie kupi :P
    (btw. sa to moje pierwsze samsungi, do teraz trzymalem sie wd i seagate raczej)

  • 9. Data: 2009-03-11 19:13:42
    Od: "Marcin G" <marci[beztego]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "STranger" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A przede wszystkim rób back-upy i licz sie z tym, że każdy dysk może paść
    > w każdym momencie niezależnie od logo producenta.

    Też tak mi się wydaje. Osobiście najwięcej miałem dysków WD i nie miałem z
    nimi problemów, może poza jednym WD SE 80 GB, który dość mozno hałasował tj.
    słyszałem dość głośny metaliczny dźwięk prawdopodobnie dochodzących z
    silniczka. Obecnie mam Samsunga 500 GB i trochę mnie denerwuje bo wprawia
    obudowę w rezonans i słychać spore buczenie. Założyłem go w otworze 5,25 na
    gumowych kołkach Scythe ale nic to nie pomogło, teraz stoi w pionie na folii
    bąbelkowej i jest trochę leiej :-)

    pozdrawiam
    Marcin

  • 10. Data: 2009-03-11 19:18:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > To częściowo zalezy od ustawienia AAM. Na Tomshardware robili niedawno testy
    > na terabajtowym dysku Hitachi, i różnica wyszła 6 decybeli między AAM max i
    > min.

    Chyba każdy nowy dysk AAM ma ustawiony na najwyższą wydajność*

    *-oprócz seagate, gdyż nie ma AAM.