  • 11. Data: 2023-01-10 00:37:16
    Temat: Re: HDD - Error code 6.
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 23:45:33 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tpi5ej$accs$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >I pendrive/CD też nie ma? Bieda.

    Może nie ma.
    Ja nie mam CD, a pendrajwy leżą w szufladzie i się kurzą, za to mam
    Linuxa na drugiej partycji i takie coś, jak IODD.
    Polecam.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 12. Data: 2023-01-10 01:26:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-09, Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> wrote:
    > Może nie ma.
    > Ja nie mam CD, a pendrajwy leżą w szufladzie i się kurzą, za to mam
    > Linuxa na drugiej partycji i takie coś, jak IODD.

    Mam coś podobnego. To takie coś co przy bootowaniu możesz wskazać obraz?
    Nie pamiętam już co konkretnie mam, ale strasznie to to wrazliwe na
    operacje na tym dysku. Wystarczy, że co gdzieś utworzę i juz nie robi co
    należy. A jak się ma to włozone w komputer lub zawsze pod ręką to wymaga
    duzej samodyscypliny, aby nic tam nie przekopiować.

    Natomiast bardzo sobie chwalę niejakiego Ventoya. Odporny, proaktywny,
    konfigurowalny.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-01-10 09:46:39
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 10 Jan 2023 00:26:42 GMT
    doszła do mnie wiadomość <6h2vL.2379583$qD%2.1697095@fx08.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

> [...]
    >duzej samodyscypliny, aby nic tam nie przekopiować.
    >
    >Natomiast bardzo sobie chwalę niejakiego Ventoya. Odporny, proaktywny,

    Miałem IODD2501 od nich:
    http://iodd.kr/wordpress/
    To faktycznie był model bezproblemowy.
    Zepsuł się, więc kupiłem odpowiednik(Zalman to dystrybuował w EU), i
    zaczęły się lekkie kłopoty, po pierwsze, wyświetlacz - zamiast
    czytelnego oleda dali badziewny i ciemny LCD, po drugie - nie
    wsztstkie dyski chciał uciągnąć, po trzecie - lagi w menu nawet do
    kilkunastu sekund w skrajnych przypadkach.
    Mam dwa Zalmany, jakoś daje się żyć mimo(jak sądzę) kiepskiego
    firmware, lepsze to, niż kombinowanie z pendrajwami czy stosami płytek
    CD, jednak modelu, który miałem na początku nic nie przebije.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 14. Data: 2023-01-10 15:30:55
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Szwambuł Trantiputl" <t...@d...com> napisał w wiadomości
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 21:46:07 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <tphuel$9llh$1@dont-email.me>
    > od heby <h...@p...onet.pl> :
    > Pytający pisze z Win, więc pewnie nie ma Linuksa.

    Nie ma. :-)

    neelix

  • 15. Data: 2023-01-10 15:40:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 17:29:28 +0100
    > doszła do mnie wiadomość
    > <63bc40eb$0$25504$65785112@news.neostrada.pl>
    > od "neelix" <a...@w...pl> :
    > Jakie wartości mają parametry SMART C5 i C4 dla tego dysku?
    > C5>0 to początek kłopotów, Victoria da sobie z tym radę, ale nie
    > wiadomo, na jak długo.

    ID4: 4034, 4038, ID5: 0. SMARTA mogę wrzucić.

    > Ustawiasz tak:
    > https://crabo.ru/wp-content/uploads/2018/03/qaqimage
    stom.png
    > Czyli typ testu na READ i reakcja na nieczytelny sektor na REMAP.

    Pod WXP strona się nie otwiera. Nieobsługiwany protokół. Do W10 dopiero
    przymierzam się.

  • 16. Data: 2023-01-10 15:45:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Przydałoby się coś do sformatowania dysku. Tylko nie wiem czy wtedy wróci do
    MBR czy nadal zostanie GPT. Chciałbym przerzucić dysk do dekodera tv Samsung
    Orange. Próbowałem sformatować, ale dekoder nie dał rady. Wg error code
    blokują jakieś programy. Te od Panasonica? Za pomocą Aomei nie mogę zrobić
    nic.

  • 17. Data: 2023-01-10 20:46:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2023 15:45, neelix wrote:
    > Aomei nie mogę zrobić nic.

    To koniec. Czas umierać.

  • 18. Data: 2023-01-10 22:22:34
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    ST31000524AS 5VPD0GXB - SMART

    ID Name Value Worst Tresh Raw Health

    1 Raw read error rate 113 85 6
    54828909 .....

    3 Spin-up time 100 100 0
    0 .....

    4 Number of spin-up times 97 97 20
    4034 ....

    5 Reallocated sector count 100 100 36
    0 .....

    7 Seek error rate 64 58 30 11 / 419 /
    643 ...

    9 Power-on time 90 90 0
    9065 ....

    10 Spin-up retries 100 100 97
    0 .....

    12 Start/stop count 97 97 20
    4021 ....

    183 Runtime Bad Block (Total) 100 100 0
    0 .....

    184 I/O CRC Error Detection Count Total 93 93 99
    7 ....

    187 Uncorrectable ECC Errors 1 1 0
    2097 ....

    188 Command timeout count 100 75 0 37 / 39 /

    189 High Fly writes 100 100 0
    0 .....

    190 Airflow temperature 78 50 45
    22°C/72°F ....

    194 HDA Temperature 22 50 0
    22°C/72°F ....

    194 Minimum temperature 90 50
    0 -1°C/30°F -

    195 Hardware ECC recovered 41 17 0
    54828909 ..

    197 Current pending sectors 100 100 0
    0 .....

    198 Offline uncorrectable sectors count 100 100 0
    0 .....

    199 Ultra DMA CRC errors 200 199 0
    446 .....

    240 Head flying hours 100 253 0 39556 / 0 /
    644 .....

    241 Total sectors write 100 253 0
    3639173530 .....

    242 Total LBA read 100 253 0
    3115127028 .....

  • 19. Data: 2023-01-11 04:46:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-10, Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> wrote:
> [...]
    > http://iodd.kr/wordpress/
    > To faktycznie był model bezproblemowy.
    > Zepsuł się, więc kupiłem odpowiednik(Zalman to dystrybuował w EU), i

    Mam zdaje się właśnie jakiegoś Zalmana, ve350 zdaje się.

> [...]
    > firmware, lepsze to, niż kombinowanie z pendrajwami czy stosami płytek
    > CD, jednak modelu, który miałem na początku nic nie przebije.

    Spróbuj serio tego Ventoya. Działa to tak, że na pojedynczym
    dysku/pendrajwie, co tam chcesz, masz dowolną ilość obrazów. Jak po
    prostu przekopiujesz te obrazy na dysk, to będziesz je widział w menu
    podobnym do gruba jako np. CD-live. Ale możesz też utworzyć plik
    konfiguracyjny i zdefiniować wirtualne dyski twarde powiązane z tymi
    CD-live. WTedy dostaniesz dodatkowy wybór "persistent" czyli, nie
    będziesz tracił zmian po zamknięciu takiego systemu z CD. Nie z każdą
    dystrybucją ten persistent działa, ale z wieloma tak. Bardzo użyteczne
    stworzenie.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-01-11 07:40:40
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 11.01.2023 04:46, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > będziesz tracił zmian po zamknięciu takiego systemu z CD. Nie z każdą
    > dystrybucją ten persistent działa, ale z wieloma tak. Bardzo użyteczne

    Możesz wskazać, gdzie to jest opisane w dokumentacji? Bo patrzę i nie
    widzę, a ciekawa rzecz by to była.

    --
    pzdr
    Roman