  • 21. Data: 2023-01-11 11:26:39
    Temat: Re: HDD - Error code 6.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-11, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

    > Możesz wskazać, gdzie to jest opisane w dokumentacji? Bo patrzę i nie
    > widzę, a ciekawa rzecz by to była.

    https://www.ventoy.net/en/plugin_persistence.html

    Te pliki dat tworzy się specjalnym skryptem/programem dołączonym do
    Ventoya.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2023-01-11 17:08:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2023 15:45:50 +0100, neelix napisał(a):

    > Przydałoby się coś do sformatowania dysku. Tylko nie wiem czy wtedy wróci do
    > MBR czy nadal zostanie GPT. Chciałbym przerzucić dysk do dekodera tv Samsung
    > Orange. Próbowałem sformatować, ale dekoder nie dał rady. Wg error code
    > blokują jakieś programy. Te od Panasonica? Za pomocą Aomei nie mogę zrobić
    > nic.

    Ustawienie GPT czy MBR jest _przed_ formatowaniem.
    A formatowanie jest przed ustawieniem partycji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2023-01-11 20:40:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 sty 2023 o 17:08, Adam pisze:

    > Ustawienie GPT czy MBR jest _przed_ formatowaniem.
    > A formatowanie jest przed ustawieniem partycji.

    Można zmieniać MBR<-->GPT gotowego dysku.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 24. Data: 2023-01-12 15:38:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 sty 2023 o 15:45, neelix pisze:

    > Przydałoby się coś do sformatowania dysku. Tylko nie wiem czy wtedy
    > wróci do MBR czy nadal zostanie GPT.

    Formatowanie partycji ma się nijak do GPT/MBR. GPT i MBR to tablice
    partycji. Format partycji jest wewnątrz partycji -- tablica jest na
    zewnątrz. GPT i MBR są paraspisami treści zawierającymi informacje
    o położeniach partycji (niekoniecznie sformatowanych) na dysku...
    Zamiana MBR<-->GPT nie wpływa na format partycji.

    Dyskietki, penflaszki itp. można formatować bez tablic partycji.
    Być może podobnie można formatować cały dysk -- nie próbowałem,
    ale *być może* TV tak formatuje?... Tak czy siak -- partycjoner
    bez trudu uporządkuje zapis, o ile dysk jest jeszcze ;) sprawny...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2023-01-13 00:44:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2023 20:40:54 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Można zmieniać MBR<-->GPT gotowego dysku.

    Ale w drugą stronę już albo trudniej, albo niemożliwe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2023-01-13 03:06:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 sty 2023 o 00:44, Adam pisze:

> [...]

    Co to >>ustawieniem partycji<<?

    > Ale w drugą stronę już albo trudniej, albo niemożliwe.

    Można w obie strony. MBR i GPT to tylko tablice partycji.
    (niesystemowym partycjom jest obojętne, na jakich dyskach leżą)

    Dla mnie GPT to utrapienie! Podobnie W11. Z W10 jest OK.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 27. Data: 2023-01-13 13:02:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 sty 2023 o 03:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Można w obie strony. MBR i GPT to tylko tablice partycji.
    > (niesystemowym partycjom jest obojętne, na jakich dyskach leżą)

    GPT ma inne limity, więc zbyt dużej nie można zmieścić
    na MBR, choć można na GPT?

  • 28. Data: 2023-01-13 14:03:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2023 03:06:36 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Co to >>ustawieniem partycji<<?

    Założeniem / zainicjowaniem partycji.
    Typ GPT/MBR może być na absolutnie pustym dysku.
    Ewentualnie (jak w niektórych linuxach) cała powierzchnia dysku (bez
    partycji) może być traktowana jako wplumen lub jego część.

    > Można w obie strony. MBR i GPT to tylko tablice partycji.
    > (niesystemowym partycjom jest obojętne, na jakich dyskach leżą)

    Doprawdy?

    A jeśli masz kilkanaście partycji na GPT i każda jest z osobnym systemem
    operacyjnym startującym ze swojej partycji?
    I nie mam na myśli DOS-a, OS/2 czy Windows 3.11, tylko różne nowsze unixowe
    i windowsowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2023-01-13 23:56:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 sty 2023 o 14:03, Adam pisze:

    > Założeniem / zainicjowaniem partycji.

    Chyba najpierw stawiasz partycję -- później ją formatujesz? ;)

    > Typ GPT/MBR może być na absolutnie pustym dysku.

    Tak. (tyle tylko, że już nie będzie pusty -- bo będzie miał GPT lub MBR)

    > Ewentualnie (jak w niektórych linuxach) cała powierzchnia dysku (bez
    > partycji) może być traktowana jako wplumen lub jego część.

    Chyba tak.

    > Doprawdy?

    Chyba tak.

    > A jeśli masz kilkanaście partycji na GPT i każda jest z osobnym
    > systemem operacyjnym startującym ze swojej partycji?

    To wówczas może być problem. MBR zezwala na nie więcej niż 4 podstawowe.
    Systemowe WXP i W10 mogą być na logicznych. Problem leży w BCD. Na dysku
    z MBR można BCD postawić bezpośrednio na podstawowej systemowej; z GPT
    jest trudniej -- wymaga FATalnej i innego położenia względem pieńka.

    Jeśli ograniczysz się tylko do Win (WXP, Vista, W10, W11) -- możesz
    zrezygnować z GPT. Przy Win zdecydowanie lepiej zostać przy MBR,
    o ile komputer ma Legacy. Laptop, z którego teraz stukam nie ma
    Legacy -- startuję z NVMe GPT, skąd kieruję się na HDD MBR, na
    którym mam dwie systemowe partycje W10... (niby mam ich tam więcej,
    ale tylko z tych dwóch mogę startować -- dwie inne systemowe są
    zapasowymi na końcu HDD)

    BTW -- od dawna, mając NVMe, wolę mieć systemową na HDD.
    Zero lagowania -- albo prawie zero. NA obu laptopach mam
    ćwierćterabajtowe NVMe -- na obu W10 mam na HDD. Na NVMe
    mam systemowe -- ale na co dzień nie korzystam...

    Na starszym laptopie mam Legacy -- i tylko MBR na trzech dyskach.
    Przez jakiś czas miałem tam W10 koegzystujący z W11. Teraz są tam
    tylko W10 -- w sumie kilka, z których mogę startować... (może
    cztery? -- jedna na NVMe, jedna na HDD i dwie na innym HDD)

    Nie wiem, jak jest z unixowymi.

    Dla mnie GPT to utrapienie i strata czasu!!!
    Gdybym mógł (gdyby laptop miał Legacy w BIOSie) nie używałbym GPT.

    > I nie mam na myśli DOS-a, OS/2 czy Windows 3.11,

    Windows 3.11 to nadal DOS. Do WME -- to WinDOSy.
    (Win3.11, W95, W98 i WME -- to WinDOSy, czyli DOSy z nakładką)

    > tylko różne nowsze unixowe i windowsowe.

    DOSy, WinDOSy i Windows typu WNT/WXP czy Vista/W10 można startować
    z dysku, na którym nie ma ani jednej podstawowej partycji -- wiem,
    bo tak miałem. [choć to sprzeczne z Konstytucją i wytycznymi UE?...]

    -=-

    GPT wymyślono, by utrudniać ludziom życie. :)

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...