  • 1. Data: 2022-03-10 12:03:26
    Temat: HDD kupowane wysyłkowo
    Od: m...@s...com

    Witam!
    Zawsze miałem opory przed kupowaniem HDD wysyłkowo, z obawy przed tym
    że podróż i szorstkie traktowanie przez kolejnych kurierów może
    wpłynąć negatywnie na ich stan. Wiem, że może się to wydawać średnio
    racjonalne, bo niby dyski tłuką się w transporcie przez pół świata,
    ale są wtedy w odpowiednio oznakowanym opakowaniu zbiorczym a nie
    pojedyńczo, w opakowaniu które może będzie wystarczające a może nie.
    Teoretycznie zaparkowany dysk powinien sporo wytrzymać, ale im mniej
    stresów, tym lepiej, czyż nie?

    Opinie, doświadczenia, anegdoty mile widziane :)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2022-03-10 12:29:49
    Temat: Re: HDD kupowane wysy?kowo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-10, m...@s...com <m...@s...com> wrote:
> [...]
    > stresów, tym lepiej, czyż nie?
    >
    > Opinie, doświadczenia, anegdoty mile widziane :)

    Od 10 czy cóś lat kupuję wyłącznie wysyłkowo. Nigdy nie było problemów.
    Tak może pod 20 dysków mechanicznych tą drogą do mnie przybyło.
    Doświadczenia z zagranicy, ale tu wcale poczta/kurierzy nie lepsi.
    Połowa z tych dysków szła ze Stanów.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2022-03-10 16:27:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.03.2022 o 12:03, m...@s...com pisze:

    > Opinie, doświadczenia, anegdoty mile widziane :)

    Zgadnij, w którym kontenerze są te odpowiednio opakowane dyski?
    https://tinyurl.com/nr3ywwhh

  • 4. Data: 2022-03-10 21:03:02
    Temat: Re: HDD kupowane wysyłkowo
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <m...@s...com> m...@4...com

    > Teoretycznie zaparkowany dysk powinien sporo wytrzymać,
    > ale im mniej stresów, tym lepiej, czyż nie?

    Ileś wytrzymują bez problemów, powyżej -- może być źle...
    3.5" HDD są mniej odporne niż 2.5" HDD.

    Kupiłem w sklepach wysyłkowych co najmniej siedem 2.5" HDD. Były
    zapakowane różnie -- i nadmiarowo starannie, i skandalicznie źle...

    W Media Markt jakiś nieidiota może niecelowo upuścić oglądany dysk na podłogę?...

    Co najmniej dwa 2.5" HDD kupiłem w Auchan i B1 -- z półki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 5. Data: 2022-03-10 22:11:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 10 mar 2022 w news:m5mj2hl6n2upgi59odso6hjra3r2outbpt@4ax.com
    napisałeś/aś:

    > Opinie, doświadczenia, anegdoty mile widziane :)

    Hmm. Ostatnio kupiłem 2,5 od pani na alle i przysłała mi go zapakowanego
    tylko w kopertę bąbelkową, czyli wg mnie poniżej jakiegoklwiek minimum.
    Dysk działa, nie ma żadnych błędów - jak na razie - choć nie wiem czy
    jeśli w podrózy się potelepał to nie wyjdzie za jakiś czas. Sam jestem
    ciekaw, czy tak może być?

  • 6. Data: 2022-03-11 00:23:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-10, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Zgadnij, w którym kontenerze są te odpowiednio opakowane dyski?
    > https://tinyurl.com/nr3ywwhh

    Bo jakby szły hurtem, a tak właśnie idą, to byłyby na innym
    kontenerowcu, prawda? :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2022-03-11 03:28:47
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-10 o 22:11, pueblo pisze:
> [...]
    > Dysk działa, nie ma żadnych błędów - jak na razie - choć nie wiem czy
    > jeśli w podrózy się potelepał to nie wyjdzie za jakiś czas. Sam jestem

    Firmy mają swoich kurierów i oni wiedzą co wiozą.

    --
    animka

  • 8. Data: 2022-03-11 15:23:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 10 marca 2022 o 15:12:02 UTC-6 pueblo napisał(a):
> [...]
    > Dysk działa, nie ma żadnych błędów - jak na razie - choć nie wiem czy
    > jeśli w podrózy się potelepał to nie wyjdzie za jakiś czas. Sam jestem
    Hopaki, wezcie sobie jakis stary dysk. rozbierzcie tak aby bylo widac glowice.

    A potem walcie sobie tym dyskiem najpierw w deske a potem w beton tak aby glowica sie
    odparkowala.

    Jak sie uda odparkowac to obejrzyjcie sobie jak mocno dysk musi byc zniszczony aby
    uzyskac efekt odparkowania glowicy.

    Uszkodzenia mechaniczne przy transporcie albo bedzie widac golym okiem i wtedy bez
    podlaczania mozna zwrocic. Albo nie bedzie wewnetrznych uszkodzen bo kazda inna czesc
    tych dyskow bedzie mniej podatna na uszkodzenie niz odparkowana glowica.

    Nawet PCB/scalaki, zlacza.

    Wiec na spokojnie tak dlugo jak dysk nie jest pogiety/dziurawy tak dlugo tluczenie
    nim przez pocztmistrza nie zrobi mu za duzo krzywdy.

    Wiecej naszkodzic mozecie jak go zimnego wniesiecie do pomieszczeniai wlaczycie jak
    jeszcze mokry bedzie albo jak zaciagnie zimnego powietrza podczas studzenia po
    opuszczeniu cieplych pomieszczen. A i to to jakies minimalne problemy.

  • 9. Data: 2022-03-11 17:35:43
    Od: nadir <n...@h...org>

  • 10. Data: 2022-03-12 15:31:41
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    Ostatnio kupowałem pamięci w stacjonarnym sklepie komputerowym, przede mną
    gościu kupował standardowy dysk 3,5 i sprzedawcy upadł ten dysk na podłogę
    gdy przynosił, rombło nieźle. Klient podziękował i wyszedł w podskokach ze
    sklepu, ja mówię chyba dysk do puszki, sprzedawca się uśmiał powiedział, że
    nic się nie stało, że są na to odporne gdy nie pracują, że magazynierom
    czasem się zdarza zrzucić z półki i nie było jeszcze nigdy reklamacji
    takiego dysku, a kurierzy nie tak tłuką nie tylko te dyski :/