  • 61. Data: 2022-05-20 09:44:36
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2022 22:04:26 +0100, K wrote:

    > Najdrozsza jest bateria, a na produkcje tejze monopol maja dwa, trzy
    > panstwa.

    A gdzie tam. Bateria to nie jest jakas kosmiczna technologia.

    > Jedno-dwa wydobywa, trzecie przetwarza. Mialo byc wydobycie i
    > przetworstwo gdzies na Balkanach ale nie bedzie.

    Z surowcami istotnie gorzej, ale baterie ponoc robi LG pod Wroclawiem.
    Ciekawe czy znow nur fur Deutsche :-)

    > Przy obecnej sytuacji
    > geopolitycznej pchanie sie w baterie produkowane poza EU/USA do tego w
    > panstwach srednio nam przyjaznych to glupota.

    Czyli co - wodor?
    Ale platyna na ogniwa paliwowe to znow Rosja :-)

    J.

  • 62. Data: 2022-05-20 10:12:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/05/2022 08:44, J.F wrote:

    > A gdzie tam. Bateria to nie jest jakas kosmiczna technologia.

    tak, ale w pierwszych etapach wytwarzana poza EU/USA.

    > Z surowcami istotnie gorzej, ale baterie ponoc robi LG pod Wroclawiem.
    > Ciekawe czy znow nur fur Deutsche :-)

    Ale co to znaczy robi? Robi z tego co zostanie wydobyte i wstepnie
    obrobione poza EU/USA.

    > Czyli co - wodor?
    > Ale platyna na ogniwa paliwowe to znow Rosja :-)
    >
    > J.

    Nie wiem co ale cos musi sie stac zeby nie byc na zadnym etapie zaleznym
    od tzw. wrogow cywilizacji.

  • 63. Data: 2022-06-07 00:39:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.05.2022 o 21:32, _Master_ pisze:
    > Ziew...
    >
    > jedni hejtują drudzy hejtują a większość społeczeństwa nie kupi z powodu
    > ceny i funkcjonalności.

    Twizy nie kupi
    Nie kupi bo jest uprzedzona.

    > Kupują ci co mają zdolność kredytową czyli 20% społeczeństwa.

    A inni tramwajami jeżdżą?

    > O dyskusyjności ekologicznej takiego produktu nie wspominając.

    Jakbyś czytał tę dyskusję to by nie było dla Ciebie dyskusyjne.

    > jeśli faktycznie taki samochód jest prostszy w budowie to powinien być
    > tańszy od NORMALNEGO ;-)
    > Dlaczego nie tanieją? Dlaczego baterie takie drogie

    Wiesz, ja już 75 tys oszczędziłem na paliwie.

  • 64. Data: 2022-06-23 20:16:28
    Od: robot <r...@o...pl>

    I żydzi żondzo światem.
    Rence opadają.

  • 65. Data: 2022-06-23 23:06:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 May 2022 09:29:59 +0200, T.

    > Powyżej 50 km na godzinę hałas jest identyczny.

    Nie jest. Nawet przy 100 jest różnica. Przypominam,
    że jako posiadacz PHEV, mam wprost porównanie jak
    jedzie samochód w trybie EV, a z zapiętym ICE.
    A komfort od spaliniaka w PHEV jest wyższy niż
    w ICE, bo silnik nie jest spięty przez skrzynię.

    > No i emisja pyłów jest prawie taka
    > sama w spalinowym jak i elektryku.

    Nie jest, odchodzi całe spalanie "lokalne",
    oraz znaczna część pylenia z klocków hamulcowych.
    Przypominam że mam przeleciane 160tkm i oryginalne
    klocki tak z przodu jak i z tyłu. Poza tym jeżdżę
    spokojniej (wolniej) PHEVem niż jeździłem spaliniakiem,
    bo jazda jest przyjemniejsza i mniej męcząca, więc
    pylenie wtórne, które zapewne miałeś na myśli, ale
    nawet nie potrafisz sklecić zdania, jest mniejsze.

    > Emisja CO2 - jeśli dołożyć produkcję - porównywalna.

    Bzdura, w cyklu życia samochodu tj. 15-20 lat,
    jest zdecydowanie mniejsza, nawet jeśli
    policzyć produkcję baterii dwa razy.

    > Utylizacja oleju jest zdecydowanie
    > prostsza niż utylizacja baterii.

    Ale oleju idą hektolitry per jedna bateria, poza
    tym aktualne 10 lat doświadczeń pokazuje że baterie
    samochodowe trzymają się bardzo dobrze i nie trzeba
    ich nadal utylizować. Co więcej, nawet po okresie
    eksploatacji nadal można je wykorzystywać w bankach
    energii, np. w domach.

    > Nie ma tylko związków siarki i innych
    > syfów ze spalin.

    Tylko? ROTFL No tak, typowy pertrolhead. Ołów też
    nikomu nie szkodził, duże silniki też -- to się
    ekolodzy przypałętali i zabronili ołowiu, nakazali
    zmniejszyć pojemności, spalanie itd.

    > Ps. Poczytaj o problemach w Norwegii,
    > a miało być tak pieknie z elektrykami...

    Chciałbym mieć takie problemy, w tym naszym
    zaściankowym grajdołku, jak mają w Norwegii.

    > Chyba wycofają się z dopłat i ulg.

    Nie chyba, a na pewno. Przecież to była tymczasowa forma zachęty do zakupu
    EV. Trzeba być skończonym idiotą aby wierzyćżę to będzie trwać wiecznie.
    Tak samo jak podatek drogowy na EV w końcu wprowadzą. Zresztą ja od
    początku uważam, nawet jeśli w ponad 90% jeżdżę od 4 lat na prądzie, że EV
    powinny być obciążone podatkiem. np. winietą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2022-06-24 01:24:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.06.2022 o 23:06, Myjk pisze:
> [...]
    > początku uważam, nawet jeśli w ponad 90% jeżdżę od 4 lat na prądzie, że EV
    > powinny być obciążone podatkiem. np. winietą.

    Żeby nie było im lepiej?

  • 67. Data: 2022-06-25 14:47:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-07-czerwca-2022 o 00:39, ii pisze:

    > Twizy nie kupi
    > Nie kupi bo jest uprzedzona.

    Jak oni uprzedzeni to fani elektryków rozrzutni albo piedolnięci sekciarze

    > A inni tramwajami jeżdżą?

    Używanymi jeżdżą spaliniakami. Zwykła kalkulacja ekonomiczna.

    > Jakbyś czytał tę dyskusję to by nie było dla Ciebie dyskusyjne.

    Dyskusja? Z fanbojem?

    > Wiesz, ja już 75 tys oszczędziłem na paliwie.

    w Tłizy?

    A umiesz policzyć całkowity koszt z nabyciem serwisem ...

    I czy umiesz wybrać odpowiedni samochód do swoich potrzeb?

    Większość Kowalskich ma 1 samochód do wszystkiego.

    W takim zapotrzebowaniu żaden elektryk nie jest brany pod uwagę

    Zrozum w końcu. To się w Polsce nie przyjmie.

    My zarabiamy 1/4 tego co Niemcy.

    Jak chcesz być ekologiem to znajdziesz lepszy sposób na uskutecznianie
    swoich fobii.

    Na razie siejesz faszystowskie przesądy.

  • 68. Data: 2022-06-26 12:42:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-05-17 o 19:52, Cavallino pisze:
    > Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
    > prędkością ścianę z którą się niebawem zderzą, bo idą na całość nie
    > przebierając w środkach, żeby obrzydzić elektryki i trochę odwlec co
    > nieuniknione:

    Jakoś przegapiłem temat, ale nie mogę wyjść z szoku, że są ludzie,
    którzy myślą, ze chodzi o jakieś czystsze powietrze czy jakieś dwutlenki.
    Wiadomo, że chodzi o pieniądze i tyle. Jest możliwość zarobienia to się
    to organizuje.

  • 69. Data: 2022-06-26 14:05:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.06.2022 o 14:47, _Master_ pisze:

    > Jak oni uprzedzeni to fani elektryków rozrzutni albo piedolnięci sekciarze

    Nierdolisz.

    > Używanymi jeżdżą spaliniakami. Zwykła kalkulacja ekonomiczna.

    Czyli nie z powodu ceny i funkcjnalności.

    > Dyskusja? Z fanbojem?

    Fakty bolą?

    > w Tłizy?
    >

    > A umiesz policzyć całkowity koszt z nabyciem serwisem ...
    >
    > I czy umiesz wybrać odpowiedni samochód do swoich potrzeb?

    Nie, wybrałem pod Ciebie.

    > Większość Kowalskich ma 1 samochód do wszystkiego.
    >
    > W takim zapotrzebowaniu żaden elektryk nie jest brany pod uwagę

    Jak nie jak tak. Ludzie rozważają zakup dużego elektryka. Ty może/pewnie
    nie.

    > Zrozum w końcu. To się w Polsce nie przyjmie.
    >
    > My zarabiamy 1/4 tego co Niemcy.

    Kupują ci, co zarabiają dobrze.

    > Jak chcesz być ekologiem to znajdziesz lepszy sposób na uskutecznianie
    > swoich fobii.

    A jak nie chcę?

  • 70. Data: 2022-06-26 14:05:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.06.2022 o 12:42, cef pisze:

> [...]
    > którzy myślą, ze chodzi o jakieś czystsze powietrze czy jakieś dwutlenki.
    > Wiadomo, że chodzi o pieniądze i tyle. Jest możliwość zarobienia to się

    Jedno drugiego nie wyklucza.