  • 71. Data: 2022-06-26 22:14:31
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-26 o 14:05, ii pisze:

    > Jedno drugiego nie wyklucza.

    Jak ktoś miał fizykę w podstawówce,
    to sobie obliczy, co się wyklucza.

  • 72. Data: 2022-06-26 22:16:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jak nie jak tak. Ludzie rozważają zakup dużego elektryka. Ty może/pewnie
    > nie.

    Co to jest duży elektryk?

  • 73. Data: 2022-06-28 20:21:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.06.2022 o 22:16, cef pisze:

    > Co to jest duży elektryk?

    Twizy, duże Twizy, jeszcze większe Twizy. Zrozumiałeś? :-)

  • 74. Data: 2022-07-02 09:37:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-28 o 20:21, ii pisze:

    > Twizy, duże Twizy, jeszcze większe Twizy. Zrozumiałeś? :-)

    Tego akurat nie rozważam.

  • 75. Data: 2022-07-02 11:13:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-17 o 19:52, Cavallino pisze:
    > Producenci smrodowozów muszą już widzieć zbliżającą się z ogromną
    > prędkością ścianę
    Ale bełkot. A tymczasem ktoś wybrał sie w trasę nową skodą.
    "Nasz wakacyjny wyjazd elektryczną Skodą Enyaq obalił również mit o dużo
    niższych kosztach podróży autem "zeroemisyjnym". Podczas
    międzymiastowych podróży głównymi drogami czeski SUV na 100 km zużywał
    od niecałych 19 kWh (prędkość do 100 km/h) do niemal 21 kWh (prędkość do
    120 km/h). Przyjmując ładowanie na szybkiej ładowarce, które w prypadku
    stacji Greenway bez opłacanego co miesiąc abonamentu wynosi 2,09 zł,
    oznacza to, że na pokonanie 1200 km wydaliśmy przynajmniej 470 zł.
    Przejazd tej samej trasy dieslem nawet przy średnim zużyciu 6 l/100 km i
    cenie oleju napędowego 8 zł oznaczałby wydatek niecałych 580 zł. Biorąc
    pod uwagę fakt, że i tak drogie diesle są znacznie tańsze od wersji
    elektrycznych, trudno uzasadnić zakup elektryka ekonomią."

    "Chociaż nasz wakacyjny wyjazd udał się i obyło się bez mrożących krew w
    żyłach historii, to równocześnie potwierdził, że auta elektryczne w
    obecnych polskich realiach nie mają większego sensu, o ile zamierzamy
    pokonywać nimi duże odległości. Już sam fakt konieczności planowania
    trasy przekreśla ten środek transportu. Autem spalinowym nadal jedziemy
    głównie tam, gdzie chcemy, elektrycznym tam, gdzie są ładowarki.

    Długie postoje niezbędne do naładowania akumulatorów przy gorszej
    pogodzie staną się utrapieniem, a przy większej liczbie aut
    elektrycznych powodem do kłótni o miejsca przy ładowarkach. Do tego
    dochodzi jeszcze konieczność przewidywania, aby po dotarciu do celu, gdy
    nie ma tam możliwości uzupełnienia energii, dostępny zasięg pozwolił nam
    dotrzeć do stacji ładowania."

    I jeszcze a propo ładowania i obiadowania przy okazji
    "Samochód elektryczny -- idealny dla fanów pikników na MOP-ach
    Gdy podpinaliśmy się do ładowania, bateria była naładowana w zaledwie 30
    proc. To oznacza, że o deklarowanym zasięgu ponad 400 km możemy
    zapomnieć. Samo uzupełnianie baterii zajęło nam ok. godzinę (ładowarka
    90 kW), a my, korzystając z wolnego czasu, mogliśmy "delektować się"
    piknikiem na MOP-ie. Sytuację ratował znajdujący się tutaj nieduży plac
    zabaw, który w przypadku deszczowej pogody i tak okazałby się
    bezużyteczny, a my bylibyśmy skazani np. na siedzenie w aucie."

    https://www.auto-swiat.pl/ev/porady/pojechalismy-ele
    ktryczna-skoda-enyaq-na-wczasy-nie-o-takie-emocje-i-
    wrazenia-nam/cv16mq0

    --
    Janusz

  • 76. Data: 2022-07-03 01:34:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-05-19 o 09:29, T. pisze:

    > Powyżej 50 km na godzinę hałas jest identyczny. No i emisja pyłów jest

    No więc po pierwsze nie jest, a przede wszystkim tu chodzi o hałas,
    którym samochody zanieczyszczają otoczenie, a nie o komfort w kabinie.

  • 77. Data: 2022-07-18 00:51:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 02.07.2022 o 09:37, cef pisze:

    > Tego akurat nie rozważam.

    To właśnie napisałem. Ale zważ, że nie wszyscy mają twoje potrzeby czy
    uprzedzenia.

  • 78. Data: 2022-07-18 07:31:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-18 o 00:51, ii pisze:

    > To właśnie napisałem. Ale zważ, że nie wszyscy mają twoje potrzeby czy
    > uprzedzenia.

    Niezupełnie. Po stwierdzeniu o tym, że większość Kowalskich potrzebuje
    auta nieelektrycznego to fraza "Ludzie rozważają zakup dużego elektryka"
    brzmi tak jak by to robiła jakaś zauważalna część społeczeństwa. W
    odniesieniu do większości Kowalskich. Tymczasem jest to jakiś ułamek
    rzędu kilku %
    A w tym ułamku jeszcze ograniczenie do dużych.
    Stwierdzenie "To właśnie napisałęm" oznacza bardziej, że sam nie
    rozumiesz co piszesz.

  • 79. Data: 2022-07-18 11:30:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.07.2022 o 07:31, cef pisze:

> [...]
    > A w tym ułamku jeszcze ograniczenie do dużych.
    > Stwierdzenie "To właśnie napisałęm" oznacza bardziej, że sam nie

    Ty nie rozumiesz co czytasz.

    Ludzie względnie masowo rozważają nabycie uniwersalnego auta
    elektrycznego. Bo czymś muszą jeździć. Jakiś mały %, ale zauważalny na
    drogach, te samochody kupuje. Odróżniasz rozważa od kupuje? O tym, że
    właściciel Merca AMG rozważa zwykłe Twizy pisałem nocą.

  • 80. Data: 2022-07-18 11:37:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-18 o 11:30, ii pisze:

    > Ty nie rozumiesz co czytasz.
    >
    > Ludzie względnie masowo rozważają nabycie uniwersalnego auta
    > elektrycznego. Bo czymś muszą jeździć.

    Ja też rozważałem i to jedyne co się łapie do określenia masowo.

    Jakiś mały %, ale zauważalny na
    > drogach, te samochody kupuje. Odróżniasz rozważa od kupuje?

    Tak odróżniam. Widzę jak masowość przechodzi w fanaberię :-)