  • 1. Data: 2021-11-27 19:57:57
    Temat: Hu Hu Ha Idzie zima zła!
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    my się zimy nie boimy
    bo w Kerfurze akku kupimy.

    https://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-59442206
    https://www.bbc.co.uk/news/uk-59435965

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 2. Data: 2021-11-28 15:08:24
    Temat: Re: Hu Hu Ha Idzie zima zła!
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 19:57, PiteR pisze:
    > my się zimy nie boimy
    > bo w Kerfurze akku kupimy.

    Ja w Tesco.
    Jak było jeszcze
    za 149zł 60Ah
    I git.
    2 sztuki
    Działają
    Nie widzę różnicy z Centrą Futurą ani Vartą silver. Tyle samo wytrzymały.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-11-29 10:43:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pewnie 12 miesięcy gwarancji?
    A Futura 3 lata?

    -----

  • 4. Data: 2021-11-29 11:03:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 27 Nov 2021 18:57:57 GMT, w <X...@1...0.0.1>, PiteR
    <e...@f...pl> napisał(-a):

    > my się zimy nie boimy
    > bo w Kerfurze akku kupimy.

    Kiedyś w Kerfurze kupiłem za 60zł aku dedykowany do 126p i włożyłem go do
    Lanosa.
    Po kilku latach chodził dalej jak złoto i tak został sprzedany.

    Za to w pewnym super-duper sklepie kupiłem aku do Alfy, który w zasadzie był
    złomem od początku.

  • 5. Data: 2021-11-29 12:26:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 11:03:54 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Kiedyś w Kerfurze kupiłem za 60zł aku dedykowany do 126p i włożyłem go do
    > Lanosa.
    > Po kilku latach chodził dalej jak złoto i tak został sprzedany.

    Maluch mial dwa cylindry, lanos 4.

    Aku od malucha mrozną zimą moze lanosa nie ruszyc, bo prad rozruchowy
    za maly.

    No i kwestia na ile zbyt duzy prad szkodzi akumulatorowi ... niby
    rozruchowym nie, ale z jakiegos powodu auta z start-stop maja
    lepsze akumulatory.
    Zwykłe nie wyrabiały ?

    J.

  • 6. Data: 2021-11-29 13:15:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-11-29 o 12:26, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No i kwestia na ile zbyt duzy prad szkodzi akumulatorowi ... niby
    > rozruchowym nie, ale z jakiegos powodu auta z start-stop maja

    Ojciec kiedyś do poloneza włożył aku od malucha.
    Bo był najtańszy w sklepie. I kilka lat to przejeździło.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2021-11-29 14:03:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Maluch mial dwa cylindry, lanos 4.
    > Aku od malucha mrozną zimą moze lanosa nie ruszyc, bo prad rozruchowy
    > za maly.

    Lanos ma mały rozrusznik z przekładnią planetarną - akumulator 7 Ah
    kręci aż miło.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2021-11-29 14:15:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 13:15:32 +0100, RadoslawF wrote:

    > Ojciec kiedyś do poloneza włożył aku od malucha.
    > Bo był najtańszy w sklepie. I kilka lat to przejeździło.

    Nie mowie nie - jest tam szeroki zakres parametrow.

    Tym niemniej do malucha byl akumulator dosc maly,
    o malej pojemnosci, wiec i o malym pradzie rozruchowym ...
    i poldek go troche przeciazal.

    J.

  • 9. Data: 2021-11-29 14:22:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > Nie mowie nie - jest tam szeroki zakres parametrow.
    > Tym niemniej do malucha byl akumulator dosc maly,
    > o malej pojemnosci, wiec i o malym pradzie rozruchowym ...
    > i poldek go troche przeciazal.

    Bez przesady, w kaszlaku 34 Ah, w Poldku 45 Ah. Różnica nieistotna dla
    rozruchu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2021-11-29 14:57:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2021 14:22:54 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Monday, November 29, 2021, 2:15:17 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Bez przesady, w kaszlaku 34 Ah, w Poldku 45 Ah. Różnica nieistotna dla
    > rozruchu.

    A moze i tak.
    Ja przyzwyczajony do 60-80Ah :-)

    J.