  • 1. Data: 2009-09-15 13:01:17
    Temat: Protel DXP i otwory w padach na wydruku.
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam
    Czy można na wydruku w DXP (chyba wersja 2004) uzyskać 'otwory' w padzie
    które bardzo ułatwiają wiercenie. Jak na razie wydruki uzyskuję przez
    file-> fabrication outputs -> gerber files. Tam zaznaczam żeby
    drukował 'top layer' i robię wydruk. Niestety na takim wydruku pady są całe
    zaciemnione nie ważne jaki bym nie ustawił otwór. Zmiany w zakładce 'drill
    Drawing' nie wiele zmieniają. Zamiast otworu pojawiają się rożne symbole w
    zależności od średnicy otworu w padzie. Jeśli ktoś już wiec co robię źle,
    lub co innego trzeba zrobić. Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam MArek

  • 2. Data: 2009-09-15 14:12:45
    Temat: Re: Protel DXP i otwory w padach na wydruku.
    Od: dyziek86 <a...@t...pl>

    W artykule <h8o345$jgd$1@news.onet.pl> ToTylkoJa napisal(a):

> [...]
    > zależności od średnicy otworu w padzie. Jeśli ktoś już wiec co robię źle,
    > lub co innego trzeba zrobić. Bardzo proszę o pomoc.

    Można.
    Z tego co pamiętam to trzeba zaznaczyć w opcjach wydruku opcję
    "Show holes" albo "Holes" (nie pamiętam jak jest w 2004).
    Tylko że ja robię wydruk normalnie File->Print.
    MD.

  • 3. Data: 2009-09-15 15:32:46
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    dyziek86 wrote:

    [ciach]

    > Można.
    > Z tego co pamiętam to trzeba zaznaczyć w opcjach wydruku opcję
    > "Show holes" albo "Holes" (nie pamiętam jak jest w 2004).

    Jeśli można to gdzie jest ta opcja bo ja nie mogę jej nigdzie znależć, chyba
    że mówimy o prolet99.

    > Tylko że ja robię wydruk normalnie File->Print.
    > MD.
    A u mnie file ->print drukuje ale tylko jako 'podgląd' czyli na raz
    elementy+ścieżki+opisy.Też nie wiem gdzie mogę to wyłączyć bo nigdzie nie
    widzę żadnej 'aktywnej' opcji

    MArek

  • 4. Data: 2009-09-15 16:47:59
    Od: dyziek86 <a...@t...pl>

    W artykule <h8oc06$d47$1@news.onet.pl> ToTylkoJa napisal(a):

> [...]
    > A u mnie file ->print drukuje ale tylko jako 'podgląd' czyli na raz
    > elementy+ścieżki+opisy.Też nie wiem gdzie mogę to wyłączyć bo nigdzie nie

    Może ta strona będzie pomocna..., tylko to dotyczy najnowszego altiuma
    ale z tego co pamiętam w DXP 2004 było bardzo podobnie.
    http://wiki.altium.com/display/ADOH/PCB+Printout+Out
    put+Options

    Aby wejść w te ustawienia ścieżek trzeba wejść w File->Page Setup i tam
    w "Advanced" i tam poustawiać odpowiednie rzeczy.
    MD.

  • 5. Data: 2009-09-15 16:48:07
    Od: "Robert Zemła" <m...@b...gmail.com>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:h8oc06$d47$1@news.onet.pl...

    > A u mnie file ->print drukuje ale tylko jako 'podgląd' czyli na raz
    > elementy+ścieżki+opisy.Też nie wiem gdzie mogę to wyłączyć bo nigdzie nie
    > widzę żadnej 'aktywnej' opcji
    >
    > MArek

    File->Page Setup i guzik Advanced - tam ustawiasz które warstwy mają być
    drukowane i jak mają być drukowane.

    R.