  • 1. Data: 2020-11-04 16:31:41
    Temat: IBM toolkit for AI chip design available to everyone
    Od: robot <r...@o...pl>

    Wydało mi się to ciekawe. (chociaż ja się nie znam)

    https://spectrum.ieee.org/tech-talk/semiconductors/d
    esign/ibm-toolkit-aims-at-boosting-efficiencies-in-a
    i-chips?fbclid=IwAR2CUk4qr5t9ZPyHddDV1XeDsG9n0PIFfdc
    uQf0k-Ln-fV7AstcOIaHqTto

    Szczególnie to:

    "Analog AI is aimed at the so-called von Neumann bottleneck, in which
    data gets stuck between computation and memory. Analog AI addresses this
    challenge by performing the computation in the memory itself."