  • 1. Data: 2020-11-03 15:57:16
    Temat: zamiana malych swietlowek (35cm oprawka, 8W) na LED
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    https://i.imgur.com/ZjlStp9.png
    https://i.imgur.com/W3Xo9qt.png
    https://i.imgur.com/V0x6D6h.png

    - trzy tradycyjne swietlowki ( male -> dl. oprawki = 35 cm, lampy = 8W,
    3000K) polaczone szeregowo, do jednej doprowadzone zasilanie. Leza trzy na
    najwyzszej polce "ksiazkowej".

    Jak to oswietlenie/podswietlenie zamienic na rownowazne ledowe (tez 3 pkty)?
    Sa w ogole tej wielkosci oprawki+swietlowki ledowe?

    A moze jakies... 3-y tasiemki ledowe (+zasilacz zapewne) polaczone w szereg?
    chodzi o to, zeby zbudowac rownowazne oswietlenie/podswietlenie, czyli kazdy
    pkt rownowazny 8W swietlowce (dlugosc ok 35cm), temp. barw. tez by sie zdala
    2700 (w ostatecznosci 3000)

    Jak sie za to zabrac? (np. w w-wa)

  • 2. Data: 2020-11-03 16:15:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak to oswietlenie/podswietlenie zamienic na rownowazne ledowe (tez 3
    > pkty)? Sa w ogole tej wielkosci oprawki+swietlowki ledowe?
    https://www.aliexpress.com/item/32856218465.html?spm
    =a2g0s.9042311.0.0.27424c4ddfvKo4

  • 3. Data: 2020-11-03 16:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >https://i.imgur.com/ZjlStp9.png
    >https://i.imgur.com/W3Xo9qt.png
    >https://i.imgur.com/V0x6D6h.png

    >- trzy tradycyjne swietlowki ( male -> dl. oprawki = 35 cm, lampy =
    >8W,

    A jak ustawione - bok siebie, czy wzdluz ?

    >3000K) polaczone szeregowo, do jednej doprowadzone zasilanie.

    To chyba rownolegle polaczone ... dwie to sie czasem laczylo
    szeregowo, ale w jednej oprawie ...

    >Sa w ogole tej wielkosci oprawki+swietlowki ledowe?

    Cos takiego ?
    https://www.oswietleniemeblowe.pl/pl/p/Lampa-podszaf
    kowa-LED-OMEGA-rozmiary-do-150-cm/504

    Ciekawe - google nie znajduje zastepczych "swietlowek LED".
    Moze cos zle szukam, bo inne rozmiary sa.

    Ale jesli Twoje oprawy elektroniczne, to moga sie nie nadawac do
    wymiany.

    J.

  • 4. Data: 2020-11-11 01:59:34
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:5fa1773e$0$6330$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > A jak ustawione - bok siebie, czy wzdluz ?

    wzdluz krawedzi najwyzszej polki, z pktu widzenia podlogi nic nie widac.
    czyli wzdluz polki, trzy oprawki w nich swietlowki--->
    ___swietl_____swietl______swietl______
    ta pierwsza oprawka z lewej podlaczona do zasilania, drugi jej koniec kablem
    wtyczkowym polaczony z druga swietlowka, ktorej drugi wolny koniec polaczony
    z koncem trzeciej oprawki. I to wszystko.

    > To chyba rownolegle polaczone ... dwie to sie czasem laczylo szeregowo,
    > ale w jednej oprawie ...

    polaczenie jak wyzej dziala tak: dowolna swietlowka moze byc wyjeta ze
    swojej oprawki i dwie pozostale swieca. czyli "szereg" pol. oprawek jest de
    facto rownoleglym pol. swietlowek. jakos tak.

    > Cos takiego ?
    > https://www.oswietleniemeblowe.pl/pl/p/Lampa-podszaf
    kowa-LED-OMEGA-rozmiar
    > y-do-150-cm/504

    cos w tym stylu. Ale ma byc tak, ze kazda lampa-tasma-led ma byc
    ekwiwalentem swietlowki tradycyjnej 30-35cm 8W, a te maja dla 30cm moc
    3.24W

    > Ciekawe - google nie znajduje zastepczych "swietlowek LED".
    > Moze cos zle szukam, bo inne rozmiary sa.
    > Ale jesli Twoje oprawy elektroniczne, to moga sie nie nadawac do wymiany.
    > J.

    na allegro jest cos w tym stylu: nie tasiemki, ale po prostu ledowe
    oprawki z lampa i tak jakby o to chodzi....
    https://allegro.pl/oferta/oprawa-lampa-natynkowa-led
    -garazu-10w-30cm-ciepla-9679383390
    ale nie wiem, czy doprowadzajac do jednej z nich zasilanie metoda ident. jak
    do starej swietlowki (czyli bez zasilacza), mozna podlaczyc do pierwszej -
    druga, a do drugiej - trzecia. widze tylko pare kabelkow,z jednej strony.
    poza tym (i to jest wazne): stare swietlowki mialy 8W, te maja 10W --> 10W
    ledowe...., jakie to da swiatlo w porownaniu z 8W tradyc. swietlowki? czyli
    czy 1W ledowy = 1W tradyc. swietlowki w subiektywnym odbiorze intensywnosci
    swiecenia...?

  • 5. Data: 2020-11-15 22:19:25
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:5fa16fdb$0$6328$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > oswietlenie/podswietlenie, czyli kazdy pkt rownowazny 8W swietlowce
    > (dlugosc ok 35cm), temp. barw. tez by sie zdala 2700 (w ostatecznosci

    juz wykonane, dziala max ok. Z 1 metra tasmy ledowej 12V, 2700K ---> 3y
    paski ledowe, sklepowy podlutowal, polaczyl stosowne kabelki, kazdy pasek
    wsuniety w cieniutka szyne 30cm aluminiowa ("radiator"), podpiecie do
    malego zasilacza, ten do sieci i gra.