  • 1. Data: 2020-11-01 00:08:05
    Temat: LED poszukwany
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No i dupa blada. Nie mogę znaleźć odpowiednich ledów do naprawy
    podświetlania monitora.

    Chodzi o 7020, 0.5W (60-75mA),6V
    zimna oczywiście ALE np. OSW47020C1A z TME jest zbyt ciepła.

    Kupiłem na allegro tutaj :
    https://allegro.pl/oferta/dioda-led-smd-7020-6v-0-5w
    -biala-zimna-9154618255

    I wszystko jest OK, poza tym, że duży pad ( podłoże ) jest na anodzie.
    A musi być na katodzie.

    Ma ktoś pojęcie gdzie toto kupić ( kilka szt.) ?

  • 2. Data: 2020-11-01 01:11:24
    Temat: Re: LED poszukwany
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aha - wiem, że są na aliexpress :)
    Ale nie chcę, żeby mi rozkręcony monitor zajmował miejsce przez miesiąc...

    Ewentualnie może też być cała listwa do jakiegoś monitora czy TV z
    takimi ledami, to sobie wylutuję...

  • 3. Data: 2020-11-02 09:03:35
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.11.01 o 00:08, sundayman pisze:
> [...]
    > A musi być na katodzie.
    >
    > Ma ktoś pojęcie gdzie toto kupić ( kilka szt.) ?

    Może to głupie, ale jesli na tej listwie nie ma innych spolaryzowanych elementów
    to może wymienić wszystkie i odwrócić zasilanie?

  • 4. Data: 2020-11-02 23:18:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > elementów to może wymienić wszystkie i odwrócić zasilanie?

    Tam jest elektronika sterująca ze wspólnym plusem i 4 kanałami z
    mosfetami na masy. Więc nie da się :)

    Na razie kupiłem jakiś uszkodzony monitor samsunga za parę złotych jako
    dawcę - zobaczymy czy się nada jak dojdzie.

  • 5. Data: 2020-11-03 14:39:27
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 02.11.2020 o 23:18, sundayman pisze:

    > Tam jest elektronika sterująca ze wspólnym plusem i 4 kanałami z
    > mosfetami na masy. Więc nie da się :)
    >
    > Na razie kupiłem jakiś uszkodzony monitor samsunga za parę złotych jako
    > dawcę - zobaczymy czy się nada jak dojdzie.
    To przecinasz ścieżki przed 1 i za ostatnią diodą z łańcucha i drutujesz :)
    Zawsze się da jeśli jest miejsce a tutaj powinno być.

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2020-11-04 03:20:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To przecinasz ścieżki przed 1 i za ostatnią diodą z łańcucha i drutujesz :)

    Niestety okazało się, że ledy, które dostałem są na 3V.
    Wkurwiłem się i poprzecinałem ścieżki - obrócę te 3 ledy, które trzeba
    wymienić.

    Wyszło na twoje niestety.