  • 171. Data: 2013-04-12 13:05:17
    Temat: Re: ITD a za niedługo nawet harcerze.
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    z wrote:

    > Opłaca się raka wcześnie zdiagnozować i nie wydawać kupy szmalu na
    > kosztowne operacje beznadziejnych przypadków.
    > Czysty rachunek biznesowy. Tylko trzeba mieć oczy żeby to dostrzec.
    > O ratowaniu podatnika dla dobra budżetu nie wspominając ;-)

    Zaraz, zaraz. To mamy teraz superministerstwo zdrowia i infrastruktury?

    > Ale gdzieżby wymagać od ministra poprawnego rachunku ekonomicznego? :-)

    Ale gdzieżby wymagać od anonimowego usenetowicza logiki wypowiedzi? :-)

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"

  • 172. Data: 2013-04-12 13:07:20
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 09.04.2013 14:06, z pisze:

    > Trzy słowa: skala, piorytet, myślenie. :-)
    > Skutki widać.

    A jakby forsę z mandatów przesunąć na raka?

  • 173. Data: 2013-04-12 13:12:31
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    z wrote:

    > Po co zajmować się pierdołami skoro można poprawić diagnostykę u lekarzy
    > pierwszego kontaktu żeby leczyć taniej i więcej.

    Tak? To powiedz w jaki sposób zamierzasz podnieść poziom zawodowy lekarzy
    pierwszego kontaktu?

    > Czy potrzeba wielkiego geniuszu żeby usprawnić wymiar sprawiedliwości
    > żeby przestępca został skazany szybko i nieuchronnie?

    Masz o tym jakieś pojęcie czy tak sobie anonimowo pitolisz?

    > Każdy przestępca, ten drogowy też.
    >
    > Są ważniejsze rzeczy do zrobienia tu i teraz. I nie są to fotoradary.

    A to Nowak jest Ministrem Sprawiedliwości, Zdrowia i Infrastruktury!

    Sorry, ale pleciesz tak że boli.

    Zgodnie z twoją logiką: powinniśmy większość naszego budżet przerzucić na
    walkę ze światową biedą. Ooczywiśnie nie trzeba nowych środków tylko
    przenieść istniejące :)

    W końcu żyjemy lepiej niż zdecydowana większość obywateli świata...

    > Lemingi łykają zadymę i cieszą się z igrzysk ale i lemingowy tyłek też
    > zostanie ugryziony przez rzeczywistość. Wtedy się będą dziwić dlaczego.

    O, Jest już i słowo wytrych. Napisz jeszcze o lewakach, POparańcach i
    Putinie.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"

  • 174. Data: 2013-04-12 13:17:57
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:lehbm89d6s187utqrfquen5l0a75df8098@4ax.
    com...

    > Miał być sposób to jest.
    > Nie podoba się?
    > Bo nie zarabia do budżetu, tylko wręcz przeciwnie?

    Bo jest kompletnie nierealny.

    > A to już nie mój problem.

    Możesz też zarządać np. tunelu przez Atlantyk. Równie realne.

    Nawet w kraju takim jak Zjednoczone Emiraty Arabskie nie masz wszystkich
    głównych dróg dwujezdniowych z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Oni mają
    "trochę" więcej kasy na mieszkańca. I mają ropę tańszą od wody. Więc ruch
    mimo 2.5mln mieszkańców jest znaczny.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"

  • 175. Data: 2013-04-12 13:18:03
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 10.04.2013 15:44, PJ pisze:
    > //Najzabawniejsze jest to, że gdy już przyślą Ci mandat, to i tak się
    > nie przyznasz na newsach.
    >
    > jesli przegne i ktos mnie na tym capnie (Policja, Straz Miejska czy
    > Wincenty w stroju gajowego jadacy na kucyku) to za to bekne ale nie
    > bede mial do nikogo pretensji, chwalic sie tym tez nie bede bo nie ma
    > czym ...

    Nie musisz przeginać Wystarczy że schowają znak.

  • 176. Data: 2013-04-12 13:22:39
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 11.04.2013 16:00, Ergie pisze:
    ///..///
    > To załóż sobie własny wątek, bo w tym dyskutujemy o dotkliwości FR dla
    > większości _wyborców_.

    Jak mąż dostaje mandat to jest to uciążliwe dla żony, dzieci ,,,

  • 177. Data: 2013-04-12 13:23:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    Michoo wrote:

    > W Poznaniu po kawałku likwidują lewoskręty raz dla poprawy płynności a
    > dwa dla poprawy bezpieczeństwa - chwalili się już tym nawet. Mnie
    > osobiście wkurza skręcanie w lewo "na trzy", ale to podobno skutecznie
    > rozwiązuje problem stłuczek.

    Głównie poprawia płynność. Bo bez tego albo musisz mieć fazę świateł do
    skrętu w lewo albo skręcający w lewo przytykają lewy pas i na fazę
    przejeżdża niezbyt wielu (a jak się trafi sierota to nikt nie przejedzie).

    Innym rozwiązaniem jest zrobienie wszystkich wąskich ulic jednokierunkowych,
    tak by sąsiednie równoległe ulice miały przeciwne kierunki ruchu. Ale na to
    musi być możliwie regularna siatka ulic.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"

  • 178. Data: 2013-04-12 13:53:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak mąż dostaje mandat to jest to uciążliwe dla żony, dzieci ,,,

    W teorii tak, w praktyce często żona jest zwolennikiem wolniejszej jazdy.
    Mandat nie sprawi że zmieni zdanie, natomiast sprawi że mąż już jadąc z nią
    nie będzie szarżował, a do następnego mandatu się nie przyzna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 179. Data: 2013-04-12 13:57:29
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-12 12:42, J.F pisze:

    > No, miejscowosci moze i krotsze, ale przy okazji wprowadzenia tablicy "z
    > domkami", teren zabudowany zostal skrocony, czasem powaznie.

    Jeżeli mnie pamięć nie myli to 'zabytki' są od 1984. Znaczy od razu
    się wszędzie nie pojawiły, ale jakoś nie zauważyłem, by skróciły teren
    zabudowany. On się zwyczajnie rozrósł. Przybyło też skrzyżowań,
    stacji benzynowych itd.

    > Tak srednio owszem - gorsza, ale z powodu mniejszego ruchu srednia
    > wychodzila wieksza.

    Wiesz, jak ktoś lubi takie zabawy to owszem - mógł szybciej pojechać.
    Niestety nie zawsze z sukcesem.

    > Wypadkow istotnie ubylo, ale zeby na nie tak czesto trafiac ?
    > To jest wydarzenie sporadyczne.

    Sporadyczne czy nie - są miejsca/trasy, na których wypadki się
    zdarzają częściej niż w innych miejscach. Przez 20 lat regularnej
    jazdy tą samą trasą to jednak widać różnice.

    > Ta, plynnie 65km/h.

    No płynnie. Pewnie da się i szybciej, ale to od ruchu jest uzależnione.

    > Zalezy co kto lubi,

    Tu nie chodzi o kwestie gustu, tylko bezpieczeństwa i komfortu
    podróży, a mowa

    > no i gdzie jezdzi :-)

    Mowa o DK10 na odcinku Płońsk-Toruń.

    > Tak jest - predkoscia maksymalna sie wiele sredniej nie podniesie.
    > Trzeba podniesc minimalna, albo skrocic ..

    LOL - a jak chcesz ponosić minimalną, skoro jest na zabudowanym
    jej podnieść nie można? Światła też zlikwidujesz?

    > Do zrobienia jak warunki pozwola ? Czy jak sie ma mocne auto i duzo
    > powodow do samobojstwa ? :-)

    Jak ktoś się upiera to da się zrobić. Nie wnikam w motywację.

    > Mowa o DK10 Płońsk-Toruń ? Nie znam,

    Od początku. No, ale to kolejna której nie znasz.

  • 180. Data: 2013-04-12 14:06:09
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@n...softax.com.pl>

    J.F wrote:

> [...]
    > wychodzila wieksza.

    > Wypadkow istotnie ubylo, ale zeby na nie tak czesto trafiac ?

    Teraz może i tak. Ale pamiętam zimowy wyjazd do W-wa Poronin w latach 80.
    Naliczyliśmy po dordze 10(!) wypadków.

    > Ta, plynnie 65km/h.

    Na krajowej 10? Od Płońska do Sieprca raczej 100 ze zwalnianiem w
    miejscowościach których nie jest jakoś dużo. Dopiero od Lipna do Torunia
    jest gorzej. Nie dziwota -- im bliżej większych miast tym gęściej.

    Gdy kiedyś będą budować ekspersówkę to powini ją zacząć od Torunia a nie od
    Płońska.

    > Zalezy co kto lubi, no i gdzie jezdzi :-)

    Mowa o DK10 od Płońska do Torunia.

    > Tak jest - predkoscia maksymalna sie wiele sredniej nie podniesie.
    > Trzeba podniesc minimalna, albo skrocic ..

    > Do zrobienia jak warunki pozwola ? Czy jak sie ma mocne auto i duzo
    > powodow do samobojstwa ? :-)

    > Mowa o DK10 Płońsk-Toruń ? Nie znam, ale 60km/h ... droga krajowa i
    > ladny wynik - powinni tego zabronic. Tzn pisania "ladny wynik" i
    > nazywania tego krajowka.
    > Doplata powinna byc, tzn zwrot podatku z paliwa, z powodu
    > niewykoniania przez Panstwo obowiazkow :-)
    >
    > A dawniej miewalem po krajowych drogach (bez autostrad) srednia bliska
> [...]

    Dawniej to miałem średnią 76 rakietą polskich szos czyli maluchem (od
    wejścia do "samochodu" w centrum Warszawy i wyjścia gdzieś koło Dębek). Ruch
    był mniejszy.

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity"