  • 261. Data: 2020-11-12 00:12:51
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 31/07/2020 03:52, Zenek Kapelinder wrote:
    > W jakimś gównianym śnie ci się śniło z tymi oznaczeniami.

    Oczywiście ma kolega jak zawsze rację. Sny były rózne ale od
    mleczno-sraczkowatych jak po Laxigenie do czarnych jak po Carbo
    medicinalis. Takie kolory gniazdek mi się śniły nieraz. No niewiele na
    to poradzę.

  • 262. Data: 2020-11-12 17:52:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 sierpnia 2020 o 07:10:41 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Jeżeli chodzi o fakty to są one takie:
    >
    > Nie ma obowiązku, jest przyjęty w Polsce zwyczaj, że w gniazdkach faza
    > jest po lewej gdy bolec u góry. Większość sprzedawanych gniazd ma w
    > jednym z gniazd odwrotne podłączenie, a gniazdka bez zmienności fazy
    > (typ, którego dotyczy ten wątek) stosuje się tam, gdzie faza musi być
    > podłączona w określonym miejscu np. w przypadku kotłów CO. Po to, że jak
    > użytkownik kotła wepnie wtyczkę w drugie gniazdko, żeby faza pozostała
    > na tym samym styku.
    >
    > Nie bardzo rozumiem o czym tu dalej można dyskutować.
    Faza po lewej jak bolec u góry ale jak się stoi do gniazdka przodem czy tyłem.

  • 263. Data: 2020-11-13 00:41:18
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 01/08/2020 01:56, Marek wrote:

    > Nie. Niektórzy używają określenia idiotycznie dokładnie na to, co
    > zasługuje na takie miano.
    > Przez takie idiotyczne gniazdo nie mogę podłączyć dwa przewody z wtyczką
    > kątową.

    Może wtedy kiedy to zaprojektowali to nie było jeszcze takich wtyczek
    kątowych? Jakoś z całkiem dawnych lat pamiętam tylko proste.

  • 264. Data: 2020-11-13 00:45:20
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 05/08/2020 23:26, Piotr Wyderski wrote:

    > Ale nie wytłumaczono, dlaczego we Francji dają fazę po prawej i też
    > uznają to za dobrą praktykę.

    Jesteś pewien? Czegoś niedoczytałem w tym ostygłym już wądku? ;-)

  • 265. Data: 2020-11-13 00:50:14
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 05/08/2020 23:49, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mnie przekonuje argument taki: skoro coś może być przewidywalne,
    > to dlaczego nie zrobić, by takim było?

    Szczegolnie, że dzięki temu tu czy tam może być trochę bezpieczniej, jak
    wspominałeś.

  • 266. Data: 2020-11-13 00:51:39
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 06/08/2020 00:15, Piotr Wyderski wrote:

    > Bardzo ładny argument, ale paskudna rzeczywistość jest taka, że wiele
    > lampek nabiurkowych ma wtyczki bez PE, więc zdefiniowanie położenia fazy
    > w gniazdku nic nie da. Dopiero rozwiązanie radykalne, które łamie
    > symetrię wtyczki coś tu zmieni.

    I ku temu się (bardzo) powoli zmierza.