  • 91. Data: 2020-08-01 09:23:10
    Temat: Re: Idiotyczny standard gniazdka 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej P. Wozniak napisał:

    > Mnie bardziej ciekawi, kto wpadł na pomysł, żeby wyłączniki
    > oświetlenia zakładać na przewodzie zerowym.

    A wpadł? Bo się nie spotkałem. To musiał być elektronik.
    Wyobraził sobie tranzystor w miejsce wyłącznika.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2020-08-01 09:45:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > 99% nowych instalacji ma fazę z lewej,.jak myślisz to tylko wielbiciele
    > brunetek tak robią?

    Sam tak mam zrobione. Tylko to absolutnie NIC nie znaczy, urządzenia
    musiałyby działać poprawnie również przy podłączeniu fazy z prawej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 93. Data: 2020-08-01 09:50:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Spytaj elektryka.
    >
    > A jak odpowie tak samo ... albo nie elektryk, albo inzynier :-)

    Jak elektryk zrobi w nowej instalacji fazę po prawej i z tego powodu nie
    będziesz mu chciał zapłacić, a on pójdzie do sądu, to co powie biegły?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 94. Data: 2020-08-01 09:54:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Nie. Niektórzy używają określenia idiotycznie dokładnie na to, co
    > zasługuje na takie miano.
    > Przez takie idiotyczne gniazdo nie mogę podłączyć dwa przewody z wtyczką
    > kątową.

    I tu jest meritum. Tylko dyskusyjna konstrukcja tego gniazda dowodzi
    jedynie zatrudnienie idiotów przez producenta. To problem QA/UAT.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 95. Data: 2020-08-01 10:01:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Co z tego,że legenda i oo co papier? Śmiem twierdzić, że 99.9%
    > instalacji tak ma zrobione. Niezły przypadek z tej legendy.

    Nie sądzę, by aż tyle, ale niech sobie będzie i 100%. Żadne skutki
    prawne z takiego obyczaju nie wynikają. W szczególności, nie możesz
    odmówić odbioru instalacji z fazą po stronie prawej, jeśli sobie takiego
    wymagania nie zastrzegłeś osobnym zapisem umownym.

    Rozumiesz różnicę pomiędzy "fajnie by było, gdybyś dał po lewej" od
    "musisz dać po lewej"?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 96. Data: 2020-08-01 10:11:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Andrzej P. Wozniak wrote:

    > Jeśli chodzi o fazę po lewej stronie, to jedynym uzasadnieniem jest
    > bezpieczeństwo dzieci.

    Jedynym uzasadnieniem jest to, że istnieją kraje, gdzie to zostało
    unormowane i faza musi tam być podłączona po stronie lewej. Rozsądek
    podpowiada, że jeśli nie ma obiektywnego powodu robić odstępstwa, to nie
    należy go robić. Ale z tego w żaden sposób nie wynika, ża instalacja
    zrobiona odwrotnie jest zła. Ot, statystyczna ciekawostka, nic więcej.

    Co do bezpieczeństwa dzieci, to mój syn próbował podłączyć do gniazdka
    termoparę, bo jakiś idiota wyposażył ją w podwójny wtyk bananowy o
    rozstawie idealnie pasującym do otworów gniazda. Śrubokręty próbował
    wkładać na leżąco, więc jego praworęczność niewiele by tu zmieniła.
    Wszystkie gniazda są wewnętrznie zabezpieczone, a na technikę dwóch
    śrubokrętów nie wpadł.

    > Mnie bardziej ciekawi, kto wpadł na pomysł, żeby wyłączniki oświetlenia
    > zakładać na przewodzie zerowym.

    To jest trudno obronić...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 97. Data: 2020-08-01 10:25:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 02:04, Marek pisze:

    > Nic sobie nie wymyślił. Taki jest zwyczaj i twoje pierdzenie
    > rzeczywistości nie zmieni.
    >
    > https://www.google.com/search?q=faza+z+lewej

    Czyli wszyscy mają rację. Nie ma przepisu, ale jest dobry zwyczaj a może
    przesąd? :-)

    Bo jakie argumenty są za lewą fazą? Padły w wątku?

    Robert

  • 98. Data: 2020-08-01 10:45:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 31 Jul 2020 17:36:49 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > No i chuj że 99,9% ma z lewej. Jak bym miał robić to te?
    > ? bym dał z lewej chociaż żaden przepis tego nie nakazuje.

    Robisz postępy, po 4 falme'ch prawie zrozumiałeś o co chodzi ROTFL

    --
    Marek

  • 99. Data: 2020-08-01 10:47:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Aug 2020 09:45:34 +0200, Piotr Wyderski
    > Sam tak mam zrobione. Tylko to absolutnie NIC nie znaczy, urządzenia

    A kto twierdził, że to coś znaczy? Od samego początku fachowcy z
    papierami tacy jak Użytkownik twierdzą, że taki jest dobry zwyczaj.
    Aż tyle i tylko tyle. Nie wiem po co upierasz się na jakieś normy,
    które tego nie określają. Nie w tym rzecz.

    --
    Marek

  • 100. Data: 2020-08-01 10:53:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Aug 2020 07:19:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Na fotce oba bolce sa u gory ?

    Tak. I pytanie było proste co to za standard i z jakiego kraju a nie
    faza z której i czemu przymykamy oko na rzeczywistość, że z lewej.

    --
    Marek