  • 1. Data: 2022-06-23 22:58:31
    Temat: Intel Management Engine Interface Driver
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    dell

    Intel Management Engine Interface Driver

    instalujecie to czy nie? zawiera w sobie drivery

    w w8.1 nie ma .net 4.8 więc instalator pyta się
    czy tylko same drivery zainstalować.

    w w10 nie pyta tylko leci, nie wiem jak wydzielić drivery.

    https://www.howtogeek.com/334013/intel-management-en
    gine-explained-the-tiny-computer-inside-your-cpu/
    https://forums.tomshardware.com/threads/should-i-ins
    tall-intel-management-engine-driver-please-help.1310
    775/

    --
    Piter

  • 2. Data: 2022-06-23 23:15:44
    Temat: Re: Intel Management Engine Interface Driver
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-06-23 o 22:58, PiteR pisze:
> [...]
    > https://forums.tomshardware.com/threads/should-i-ins
    tall-intel-management-engine-driver-please-help.1310

    Intel to polskiej wersji nie ma? Po co szpanować angielskim.

    --
    animka

  • 3. Data: 2022-06-25 16:53:26
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 23/06/2022 21:58, PiteR wrote:
    > dell
    >
    > Intel Management Engine Interface Driver
    >
    > instalujecie to czy nie? zawiera w sobie drivery

    Czy zainstalujesz czy nie, i tak to dziala i robi co chce.

    https://proprivacy.com/privacy-news/intel-management
    -engine

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 4. Data: 2022-06-25 21:34:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t977h6$3pp$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

    > Czy zainstalujesz czy nie, i tak to dziala i robi co chce.
    >
    > https://proprivacy.com/privacy-news/intel-management
    -engine

    no tak i jeszcze intel utrudnia wyłączenie

    ale pod kątem poprawności zainstalowania sterowników?

    robię tak

    1 chipset
    2 intel management
    3 rapid storage (sata)
    4 vga (proc)
    4 vga (karta)
    5 wifi
    6 lan

    resztę pozostawiam windowsowi 10
    no chyba że uporczywe urządzenie z wykrzyknikiem
    męczy o sterownik.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2022-06-27 13:08:48
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 25/06/2022 20:34, PiteR wrote:

    > no tak i jeszcze intel utrudnia wyłączenie

    Zgadza sie. Jest bardzo niewielka liczba firm, ktore sie zajmuja
    sprzedaza komputerow z wylaczonem IME, a takze z open source BIOSem.
    Rozwazam zakup takiego laptopa wlasnie, aby chociaz jedno urzadzenie w
    domu miec mega-czyste i nie do zlamania.

> [...]
    > 6 lan
    >
    > resztę pozostawiam windowsowi 10
    > no chyba że uporczywe urządzenie z wykrzyknikiem

    Kolejnosc nie jest wazna, i tak wszystko Ci bedzie dzialac.

    Ja robie tak:

    1. Instaluje system
    2. Koniec

    (Uzywam Linuksa ?)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2022-06-27 19:27:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t9c340$dai$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

    > Kolejnosc nie jest wazna, i tak wszystko Ci bedzie dzialac.

    widzisz a Dell twierdzi na stronie sterowników, że kolejność jest ważna
    tzn pierwszy ma być chipset.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2022-06-27 21:05:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2022 18:27:07 +0100, PiteR napisał(a):

    > in <news:t9c340$dai$1$pioruns@news.chmurka.net>

    > widzisz a Dell twierdzi na stronie sterowników, że kolejność jest ważna
    > tzn pierwszy ma być chipset.

    W bardzo wielu przypadkach, jak nie zainstaluje się sterowników do chipsetu
    jako pierwszych, to inne sterowniki nie potrafią odnaleźć sprzętu i
    głupieją albo nie dają się zainstalować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-06-27 22:26:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1uvlsmi3228nq$.1041idgffhlmn.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > W bardzo wielu przypadkach, jak nie zainstaluje się sterowników do
    > chipsetu jako pierwszych, to inne sterowniki nie potrafią odnaleźć
    > sprzętu i głupieją albo nie dają się zainstalować.

    Windows 10 ma w sobie już dużo sterowników.
    Czy warto je nadpisywać dellowskim/producenta?

    Ostatnio nie instaluję już LAN, Audio, touchpad, sd card
    Czasem instaluję wifi.

    Zauważyłem, że win 10 21H2 rozpoznał nawet moją super hiper kartę wifi
    Archer TX50E.

    https://www.tp-link.com/uk/support/download/archer-t
    x50e/v1/

    --
    Piter

  • 9. Data: 2022-06-28 11:27:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2022 21:26:09 +0100, PiteR napisał(a):

> [...]
    > Czasem instaluję wifi.
    >
    > Zauważyłem, że win 10 21H2 rozpoznał nawet moją super hiper kartę wifi

    Spróbuj zainstalować Win10 na lepszym, biznesowym sprzęcie, np. Lenovo
    ThinkPad P70, P71 - na dzień dobry dostaniesz całą stertę nieznanych
    urządzeń - są to m.in. różne zabezpieczenia sprzętowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2022-06-28 12:43:08
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 27/06/2022 21:26, PiteR wrote:
    > Windows 10 ma w sobie już dużo sterowników.
    > Czy warto je nadpisywać dellowskim/producenta?

    Jak wszystko dziala jak nalezy, to nie ma potrzeby. Windows zasysa i
    instaluje Ci te same sterowniki od tych samych producentow, tylko w
    roznych wersjach, czasem nowszych czasem starszych, ale na pewno
    sprawdzonych przez Microsoft pod katem stabilnosci.

    --
    pozdrawiam, pioruns