  • 1. Data: 2022-06-27 01:26:05
    Temat: bios w limited a windows w full
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Na sklonowanym dysku z mbr legacy na gpt uefi
    telewizor źle rozpoznaje zakres full 0-255

    Myślę, że na ekranach przed windowsem idzie zakres 16-235
    a dopiero potem wchodzi 0-255. Tv zatrzaskuje się na tym pierwszym
    zakresie. Ma to sens?

    Wymusiłem w tv tryb full przestawiając go z auto.
    W panelu nvidia wystarczy cokolwiek zmienić i wrócić
    i obraz robi się ładny.

    --
    Piter

    miłość wojna i biegunka
    przychodzą znienacka.

  • 2. Data: 2022-06-27 16:20:08
    Temat: Re: bios w limited a windows w full
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 27 Jun 2022 00:26:05 +0100, w <X...@1...0.0.1>,
    PiteR <e...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Myślę, że na ekranach przed windowsem idzie zakres 16-235
    > a dopiero potem wchodzi 0-255. Tv zatrzaskuje się na tym pierwszym

    Od "zawsze" monitory pracowały w full range, natomiast telewizory w 16-235.
    Teraz to już trochę nieaktualne.

    W sumie trochę nie rozumiem o co chodzi... telewizor nie rozpoznaje full range?

  • 3. Data: 2022-06-27 18:41:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5vejbh1mhc56lqcjp3u6k9if2umfg7r28e@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > W sumie trochę nie rozumiem o co chodzi... telewizor nie
    > rozpoznaje full range?

    Tak. Nie rozpoznaje automatycznie a rozpoznawał.
    Niby żadna przeszkoda bo telewizory teraz mają profile
    więc podłączony laptop nr 1 ma swój profil a jak się wetknie w to samo
    HDMI laptop nr 2 to już to jest inny profil.

    Mnie tylko ciekawi co zepsułem bo co prawda win 10 zaistalowałem od
    zera na C ale windows 8.1 sklonowałem na D czyli są te same ustawienia
    i sterowniki.

    Jedyna róznica to bootowanie zmienione z legacy na uefi.

    Prawdopodobnie coś sie pokicało telewizorowi podczas wejśc do biosu.
    potem karta graf była na sterach z msoftu potem instalacja sterow
    nvidii.

    Nie cierpię odłączać urządzeń od tego telewizora bo zawsze są problemy.
    Najlepiej wyłączać 230v telewizorowi i zródłom w czasie kombinacji.

    Ten telewizor nawet w czasie czuwania wie jak się kombinuje z kablami
    HDMI i potem rozpoznaje sprzęt od nowa.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2022-06-28 22:24:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 27 Jun 2022 17:41:49 +0100, w <X...@1...0.0.1>,
    PiteR <e...@f...pl> napisał(-a):

    > in <news:5vejbh1mhc56lqcjp3u6k9if2umfg7r28e@4ax.com>

    > Tak. Nie rozpoznaje automatycznie a rozpoznawał.

    Powodów w sumie mogą być tysiące.
    Od słabego kabla poczynając. Niby to pasowało nawet, skoro załapuje prawidłowo
    jak zmienisz z full range na full range.

    A inny TV prawidłowo ustawia się na FR?

  • 5. Data: 2022-06-30 21:58:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:9pombh99jqmvensu8752pk31rsuf7sfcfj@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > A inny TV prawidłowo ustawia się na FR?

    oo dobre pytanie :)

    ale w Anglii mam obecnie tylko jeden nowożytny telewizor.

    --
    Piter