  • 11. Data: 2022-11-18 18:02:12
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 16:37:59 +0100, Shrek wrote:

    > "nasza" to będzie rada nadzorcza. I na tym się impreza skończy. Możesz
    > przypomnieć jeden udany program innowacyjny pis? Szczyt szczytów to rów
    > jarosława którego innowacyjność jest ujemna (a i tak niedokończony).

    No ale jest. Gaz z Norwegii tez plynie.

    > Wszystkie te "programy" sprowadzają się do tego, żeby umieścić ta swoich
    > ludzi żeby pochłaniali państwowe pieniądzę, część zawracając do partii w
    > formie "dobrowolnych darowizn". Dodatkowym plusem jest to że można

    Nie mowie nie.

    > specustawy do tego przepychać po nocach i może w którejś uda się w końcu
    > przepchnąć bezkarność kowidową. A produkt jest do niczego nie potrzebny
    > a nawet zbędny, bo trzeba by ekspertów zatrudnic - a czemu pis nie
    > zatrudnia ekspertów to już rzecznik mówił;)

    To jedno.
    Drugie - widac co sie stalo - firmy samochodowe polaczyly sie w
    koncerny, albo zbankrutowały. Bo małe nie mają szans.

    Ale ... trzecie - to sie tyczyło samochodow spalinowych.
    Moze w elektrycznych nastąpiło "nowe otwarcie", i sie mogą przebic
    mniejsi. Tylko jak przebic, jak wszystko kupują?

    W sumie - obstawiam 100:1, ze sie nie uda :-(
    Choc jak widac ... jak to bedzie montownia Geely, to moze ...

    J.

  • 12. Data: 2022-11-18 18:10:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 16:13:29 +0100, Cavallino wrote:

    > A Volvo nielektryczne to jakie jest?
    > Przecież to właśnie Geely jest jego właścicielem....

    Ale Volvo spalinowe moze jest z firmy Volvo.
    Tzn przynajmniej tam projektowane.

    Po drodze byli co prawda jeszcze u Forda, a i silniki zdarzało im sie
    kupowac, a XC40 to juz ponoc na chinskiej plycie ..

    > Kto Ci powiedział?
    > Ten projekt raczej się nie ostanie, chyba że masz na myśli tylko kształty.

    Czyli wszystko bedzie chinskiego projektu ?

    J.

  • 13. Data: 2022-11-18 18:13:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2022 o 18:02, J.F pisze:

    > No ale jest.

    Ale nic z tego nie wynika no i innowacyjne jest na poziomie dwóch
    tysiącleci wstecz.

    > Gaz z Norwegii tez plynie.

    Fakt.

    > Ale ... trzecie - to sie tyczyło samochodow spalinowych.
    > Moze w elektrycznych nastąpiło "nowe otwarcie", i sie mogą przebic
    > mniejsi.

    Na odwrót raczej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-11-19 07:11:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2022 o 18:10, J.F pisze:

    > Ale Volvo spalinowe moze jest z firmy Volvo. > Tzn przynajmniej tam projektowane.

    Tam to jest gdzie?
    Bo to cały czas to samo Geely i podzespoły mają tak samo volvoskie jak
    te w Izerze....

    > Po drodze byli co prawda jeszcze u Forda, a i silniki zdarzało im sie
    > kupowac,

    Kiedy to było?
    Mówimy o czasach współczesnych, a te są chińskie i nie ma żadnego Volvo.
    To jest tylko jedna z marek Geely.

    > a XC40 to juz ponoc na chinskiej plycie ..

    No właśnie.

    > Czyli wszystko bedzie chinskiego projektu ?

    A co myślałeś?
    Że Polacy będą im auta projektować, albo Włosi?

    Umowę z Fiatem storpedował covid i przejęcie przez PSA, więc nic z tego
    już się nie stanie.

    Co najwyżej chińczycy modyfikacje wyglądu na nasz rynek wprowadzą i tyle.
    To ma być ich przyczółek na Europę.

    Ale dobre i to, tzn. lepsze niż Jaguar na Słowacji czy w Czechach.
    Zagrożenie jest inne - co będzie jak w międzyczasie Chiny pójdą drogą
    Putina?

  • 15. Data: 2022-11-19 18:14:17
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-18 o 16:37, Shrek pisze:

> [...]
    > a nawet zbędny, bo trzeba by ekspertów zatrudnic - a czemu pis nie
    > zatrudnia ekspertów to już rzecznik mówił;)

    Innowacyjność zwykle jest na poziomie przesiębiorstw, a nie państwa.
    Państwo ma jedynie pobudzać i zachęcać do prac R&D. Równie dobrze
    mógłbym zapytać o jakikolwiek innowacyjny program wszystkich poprzednich
    rządów... Może Stadion Narodowy? :-)
    Tam, gdzie są pieniądze i firmy kontrolowane przez państwo tam może być
    innowacyjność. Jeśli zajrzysz na stronę pgzsa.pl, to trochę tego
    znajdziesz. W energetyce (państwowej) też się trochę dzieje. Obejrzyj
    też programy NCBR. Z NCBR płyną granty na różnego rodzaju startupy,
    innowacyjne firmy i konkretne przedsięwzięcia. Reszta firm jest prywatna
    i tam już na własną rękę działają.
    T.

  • 16. Data: 2022-11-19 18:31:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2022 o 18:14, T. pisze:

    > Innowacyjność zwykle jest na poziomie przesiębiorstw, a nie państwa.

    Jesteś widzę nie na czasie z nowoczesną wizją prezesa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-11-20 05:26:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Czyli wszystko bedzie chinskiego projektu ?

    https://elektrowoz.pl/auta/nowa-pse-izera-inny-wygla
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    Toto może być zbliżone:
    https://elektrowoz.pl/auta/oto-nowy-smart-3-jak-smar
    t-1-i-vw-id-4-technologicznie-blisko-naszego-narodow
    ego-elektryka/

  • 18. Data: 2022-11-20 09:06:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2022 o 18:14, T. pisze:

    > Innowacyjność zwykle jest na poziomie przesiębiorstw, a nie państwa.

    Ale nie w państwie komunistycznym, gdzie pokurcz chce odgrywać rolę
    pierwszego sekretarza zarządzającego wszystkim.

> [...]
    > innowacyjność. Jeśli zajrzysz na stronę pgzsa.pl, to trochę tego
    > znajdziesz. W energetyce (państwowej) też się trochę dzieje.

    Aaaa, no to wyszło szydło z worka.
    Kolejny zaczadzony pisior......

    Dziwne tylko jak bardzo tego typu poglądy wpływają na zacięcie do hejtu
    na elektryki...
    Macie to na jakichś zadaniach dnia partyjnych, czy co?

  • 19. Data: 2022-11-20 10:24:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.11.2022 o 09:06, Cavallino pisze:

    > Aaaa, no to wyszło szydło z worka.
    > Kolejny zaczadzony pisior......
    >
    > Dziwne tylko jak bardzo tego typu poglądy wpływają na zacięcie do hejtu
    > na elektryki...
    A amatorzy samochodów elektrycznych to jakie poglądy wyznają?
    Uświadom nas.

  • 20. Data: 2022-11-20 12:32:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-20 o 09:06, Cavallino pisze:

> [...]
    > na elektryki...
    > Macie to na jakichś zadaniach dnia partyjnych, czy co?

    No powaliły mnie Twoje argumenty...
    To i tak lepiej, bo jeszcze kilkanaście (a może ponad 20) lat temu to
    wprost groziłeś mi pobiciem/smiercią. No chyba że to był ktoś inny o
    takim samym nicku... :-)