  • 21. Data: 2022-11-20 15:10:54
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przypomnij.

    -----

  • 22. Data: 2022-11-20 15:35:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 20.11.2022 o 10:24, nadir pisze:

    > A amatorzy samochodów elektrycznych to jakie poglądy wyznają?
    > Uświadom nas.

    Się wysypał że jedynie słusznej partii.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2022-11-20 15:36:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.11.2022 o 15:10, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przypomnij.

    https://twitter.com/Rozmowa_RMF/status/1303756103503
    753216

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2022-11-20 16:40:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > No powaliły mnie Twoje argumenty...
    > To i tak lepiej, bo jeszcze kilkanaście (a może ponad 20) lat temu to
    > wprost groziłeś mi pobiciem/smiercią. No chyba że to był ktoś inny o
    > takim samym nicku... :-)

    I żadnych "kapelusz plonk warning" już od dłuższego czasu. Niektórzy z
    wiekiem łagodnieją.

  • 25. Data: 2022-11-20 17:00:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2022 o 12:32, T. pisze:

    > No powaliły mnie Twoje argumenty...
    > To i tak lepiej, bo jeszcze kilkanaście (a może ponad 20) lat temu to
    > wprost groziłeś mi pobiciem/smiercią.

    LOL !!!!!
    Nieźle Ci się pod kopułą pomieszało.

    W każdym razie, nie ma rady - musisz trafić tam gdzie inni Tobie podobni.
    PLONK

  • 26. Data: 2022-11-20 17:02:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2022 o 16:40, Uncle Pete pisze:

    > I żadnych "kapelusz plonk warning" już od dłuższego czasu.

    Widać porządek na grupie już zrobiony, kapelusze i hejterzy w kiblu już
    siedzą w większości, więc tylko niedobitki do sczyszczenia pozostały.

  • 27. Data: 2022-11-20 17:31:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-20 o 05:26, Cavallino pisze:

    > https://elektrowoz.pl/auta/nowa-pse-izera-inny-wygla
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > Toto może być zbliżone:
    > https://elektrowoz.pl/auta/oto-nowy-smart-3-jak-smar
    t-1-i-vw-id-4-technologicznie-blisko-naszego-narodow
    ego-elektryka/

    Ale przecież dawno temu zaprezentowano SUV-a. To skąd wątpliwości jak
    będzie wyglądał? Jakieś zmiany zaszły po drodze?
    Tu np. w starym komunikacie sprzed dwóch lat jest zdjęcie (ten biały):
    https://glowny-mechanik.pl/2020/07/29/izera-milion-p
    owodow-by-jechac-dalej/

    T.

  • 28. Data: 2022-11-21 13:23:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Nov 2022 07:11:00 +0100, Cavallino wrote:

    > Tam to jest gdzie?

    W Szwecji.

    > Bo to cały czas to samo Geely i podzespoły mają tak samo volvoskie jak
    > te w Izerze....

    > Kiedy to było?
    > Mówimy o czasach współczesnych, a te są chińskie i nie ma żadnego Volvo.
    > To jest tylko jedna z marek Geely.

    I gdzie produkują - w Chinach?

    https://www.volvocars.com/intl/v/careers/highlights

    Wychodzi mi na to, ze ciagle dzialaja w Szwecji, ale tez w Chinach i w
    USA. A moze tez w Indiach.

    > A co myślałeś?
    > Że Polacy będą im auta projektować, albo Włosi?

    Wlosi cos tam ponoc zaprojektowali.

    > Umowę z Fiatem storpedował covid i przejęcie przez PSA, więc nic z tego
    > już się nie stanie.
    >
    > Co najwyżej chińczycy modyfikacje wyglądu na nasz rynek wprowadzą i tyle.
    > To ma być ich przyczółek na Europę.

    W sumie - czemu nie.
    Tylko pamietam jak sie Daewoo skonczylo, moze teraz bedzie lepiej.

    Ale czy sie z PiS dogadają na taki przyczółek, czy to ma byc nasze,
    polskie auto :-)

    No chyba, ze taka przyszlosc motoryzacji - chinczyki bedą dostarczac
    prawie wszystko, a lokalne firemki zaprojektują lusterka.

    > Ale dobre i to, tzn. lepsze niż Jaguar na Słowacji czy w Czechach.
    > Zagrożenie jest inne - co będzie jak w międzyczasie Chiny pójdą drogą
    > Putina?

    Dla nas, czy dla Europy?

    J.

  • 29. Data: 2022-11-21 13:34:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2022 o 13:23, J.F pisze:

    > W Szwecji.

    Wątpię.
    Podzespoły mają z Geely....

    > I gdzie produkują - w Chinach?

    A to teraz miejsce produkcji ma znaczenie?
    Czyli co konkretnie, odlew płyty, nadwozia, złożenie w całość?

    > Wlosi cos tam ponoc zaprojektowali.

    No i poszło do kosza.

    https://elektrowoz.pl/auta/nowa-pse-izera-inny-wygla
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > W sumie - czemu nie.

    Wzmacnianie ich nie jest w naszym interesie....

    > Tylko pamietam jak sie Daewoo skonczylo, moze teraz bedzie lepiej.
    >
    > Ale czy sie z PiS dogadają na taki przyczółek

    Geely twierdzi, że będą tu mieli swoją montownię.

    > No chyba, ze taka przyszlosc motoryzacji - chinczyki bedą dostarczac
    > prawie wszystko, a lokalne firemki zaprojektują lusterka.

    O ile ktoś im pozwoli.

    > Dla nas, czy dla Europy?

    Dla nas - a jak będzie ban na tego typu produkcję o chińskim rodowodzie
    w ramach jakichś sankcji?

  • 30. Data: 2022-11-21 13:49:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 13:34:58 +0100, Cavallino wrote:
    > Wątpię.
    > Podzespoły mają z Geely....

    > A to teraz miejsce produkcji ma znaczenie?
    > Czyli co konkretnie, odlew płyty, nadwozia, złożenie w całość?

    W tym przypadku calosc, tzn zmontowanie.
    Kupujesz volvo w polskim salonie, i co - statkiem z Chin przyplynęło?

    > No i poszło do kosza.
    > https://elektrowoz.pl/auta/nowa-pse-izera-inny-wygla
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    Ciekawe, ile nas to kosztowało.

    > Wzmacnianie ich nie jest w naszym interesie....

    A kogo wzmacniać?
    VW, PSA, Renault?

    > Geely twierdzi, że będą tu mieli swoją montownię.

    W Jaworznie?

    No bo gdzies powinni miec, i swietnie jesli w Polsce.

    > O ile ktoś im pozwoli.

    Pozwolą pozwolą, bo chodzi o to, zeby np Skoda mogla sprzewac
    "swoj samochod", tylko mozliwie malo/tanio sie roznil od chinskiego
    pierwowzoru :-)

    Dziala na rynku elektroniki, to czemu nie w samochodach :-)

    To bedziemy protestowac.
    Gorzej, jak bedzie ban na czesci.

    J.