  • 51. Data: 2022-11-22 15:36:09
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 11:52:36 +0100, Cavallino wrote:

    > I do tej pory wszystko się zgadza.
    > Jest jeden problem - pochodzenie Geely...
    >
    > Jak nic się nie stanie, to nie będzie przeszkadzało, a wręcz może pomóc
    > bo jako że chcą wejść do EU to może być taniej.

    No coz - kiedys byly modne licencje. Korenczycy tez tak zaczynali.
    Teraz modne miedzynarodowe koncerny.

    > Ale jakby?

    Z Daewoo tez nie wyszlo.

    > HINT: Amika

    Nie potrafie dotrzec ... kto wymyslil nazwe Amica?

    https://www.sii.org.pl/6661/analizy/raporty-analityc
    zne/amica-jeden-z-najwiekszych-producentow-sprzetu-a
    gd-w-europie.html
    "Przełomowym momentem w najnowszej historii spółki była zmiana modelu
    funkcjonowania. W grudniu 2009 r. Amica podpisała umowę sprzedaży
    dwóch zakładów we Wronkach produkujących pralki i lodówki. Nabywcą
    został koreański koncern Samsung. Całościowa kwota transakcji wyniosła
    223 mln zł wraz z kosztami formalnego wydzielenia z grupy oraz
    wartością komponentów służących do ciągłej produkcji. Środki pieniężne
    zostały przeznaczone na spłatę części zobowiązań oraz na rozwój
    segmentu sprzętu grzejnego (kuchni, piekarników, płyt grzejnych), w
    którym Amica jest liderem w Polsce. Moce produkcyjne fabryki
    produkującej te produkty mają wzrosnąć do 1,5 mln sztuk rocznie. Z
    kolei produkcję lodówek czy pralek spółka zleca fabrykom w Turcji czy
    Chinach."

    Ale marka jest :-)

    Wroclawski Wrozamet i Polar padly, mimo prywatyzacji.
    Tzn Polar jest teraz Whirlpolem, Wrozamet z kolei BSH
    (Bosch und Siemens).

    > Tzn?

    Moze mialem zle wrazenie, bo LG skonczyla produkcje tv pod wroclawiem
    ... ale zaczela w Mlawie

    https://www.instalki.pl/aktualnosci/hardware/45219-t
    elewizory-assembled-in-poland.html

    Tylko musimy sobie powiedziec, ze "produkcja" TV, to jakis drobiazg -
    trzeba kilka elementow zlozyc do kupy.
    Choc jak widac - czasem sie zdarza "produkcja płyt drukowanych" ..
    albo tajemnicze "laminowanie".

    J.

  • 52. Data: 2022-11-22 15:45:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 11:11:15 +0100, Cavallino wrote:
> [...]
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > A co za różnica?

    ten z Ukrainy bylby ciekawy pod wzgledem prawnym, ale zdaje sie
    wyszukują mu tez zarzuty krajowe. Nie przedawnily sie?

    > Za rok wybory, a po nich procesów przeróżnych obsrajtków i innych
    > pokurczów będzie co niemiara.
    > I nie za drobne, jak zegarek Nowaka.

    Albo i nie ...

    > Przy takim atomie albo F35 to łapówki musiały iść na grube miliony.....

    Nie mowie nie ... ale przy F16 czy Caracalach?

    A z drugiej strony ... nam tez zalezy na zakupie tych F35, a zalatwic
    sprawe mozna bez wyraznych łapówek ...

    Zreszta widzisz - ten od respiratorow nie zyje (podobno),
    Czarnecki/Giertych na razie chodzą wolno, moze i slusznie.

    Mierzeja przekopana, choc jak czytam

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%82_przez_Mierz
    ej%C4%99_Wi%C5%9Blan%C4%85

    22 maja 2019 Urząd Morski w Gdyni otworzył przetargowe 7 podmiotów
    zainteresowanych budową kanału:

    -turecka firma Kolin - 1 zł - oferta została opisana jako testowa i
    nie należy jej traktować jako wiążącej
    -Budimex - 992,5 mln zł,
    -konsorcjum Polbud-Pomorze i chińskich firm: CRCC Harnour & Channel
    Engineering oraz China Railway - 1,448 mld zł,
    -Sinohydro Corporation Limitet, Pekin, Chiny - 1,1 mld zł,
    -Energopol Szczecin SA - 1,087 mld zł,
    -China Harbour Engineering Company, Pekin, Chiny - 1,071 mld zł,
    -konsorcjum N.V. Besix SA z Belgii i NDI SA z Sopotu - 992 mln zł.

    Budimex i zwyciezca ... pachnie kryminałem/zmową/spiskiem :-)

    J.

    J.

  • 53. Data: 2022-11-22 21:23:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.11.2022 o 23:02, T. pisze:

    > Też eksportujemy. Do Niemiec z niemieckich cukrowni...
    > Polecam posłuchać Gabriela Janowskiego na YT.
    > T.

    Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.

  • 54. Data: 2022-11-22 21:37:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.11.2022 o 11:20, J.F pisze:

    > Na razie przetrwalo kilkadziesiat lat :-)

    Konie były dłużej :-)

    > No ba, jak bede musial wydawac grube pieniadze na naprawy, to moze nie
    > bede mial :-)

    http://niusy.pl/@allegro.pl/am0

    Dobrze widzę? 750zł? Nie da się za tyle zrobić kamerki? Jeszcze nie?

  • 55. Data: 2022-11-23 05:51:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 15:45, J.F pisze:

    > Nie mowie nie ... ale przy F16 czy Caracalach?
    >
    > A z drugiej strony ... nam tez zalezy na zakupie tych F35,

    Znaczy komu zależy?
    Bo mnie nie - i tak tego nie wykorzystamy z braku infrastruktury, więc
    na nasz potrzeby wystarczą wielokrotnie tańsze F16.

  • 56. Data: 2022-11-23 05:54:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 15:36, J.F pisze:

> [...]
    > produkującej te produkty mają wzrosnąć do 1,5 mln sztuk rocznie. Z
    > kolei produkcję lodówek czy pralek spółka zleca fabrykom w Turcji czy

    Fabryka chyba nadal też, tyle że nie całego asortymentu.
    Ale jak mówisz, że liczy się miejsce produkcji, to Samsung jest polski. ;-)

    Na coś musisz się zdecydować.

    > Moze mialem zle wrazenie, bo LG skonczyla produkcje tv pod wroclawiem
    > ... ale zaczela w Mlawie

    Do tego chyba w Gorzowie TP Vision też działa....

  • 57. Data: 2022-11-23 18:06:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 21:23, ii pisze:

    > Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    > też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.

    Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    produktach.
    Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.
    T.

  • 58. Data: 2022-11-23 18:08:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 15:08, J.F pisze:

> [...]
    > Tudziez wiele innych wymiarow.
    >
    > I niewielki jest margines na fantazje.
    >
    > A jak sie jeszcze okaze, ze musi ponownie przechodzic badania
    > homologacyjne, bo nie wiadomo czy aerodynamika czegos nie zepsula,
    > albo czy testy zderzeniowe wytrzyma ... lepiej nic nie zmieniac?

    > "robi" to chyba lepsze slowo, i mam wrazenie, ze ubyło ...
    >
    > Groclin chyba tez jakąs wpadke zaliczyl ... za wiki
    >
    > "W dniu 31.01.2019 r. GROCLIN S.A. sprzedał swój zakład w Grodzisku
    > Wielkopolskim producentowi ekskluzywnych mebli Adriana i zamierza
    > docelowo produkować tylko w swoich fabrykach na Ukrainie i w Bośni"

    Właśnie sam się dziwię, że nasi projektanci nie potrafią nic sensownego
    sklecić...
    T.

  • 59. Data: 2022-11-23 18:09:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-20 o 17:00, Cavallino pisze:

    > LOL !!!!!
    > Nieźle Ci się pod kopułą pomieszało.
    >
    > W każdym razie, nie ma rady - musisz trafić tam gdzie inni Tobie podobni.
    > PLONK

    Mam poszukać w starej poczcie? :-)
    Zdaje się, że wtedy miałeś czerwone punto i byłeś miszczem lewego
    pasa... :-)
    T.

  • 60. Data: 2022-11-23 23:17:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.11.2022 o 18:06, T. pisze:

> [...]
    > ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    > który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.

    Może przykład Chin nie jest właściwy, ale np jakiś Bangladesh już pewnie
    byłby. A ja z tego, że pod wrockiem jest fabryka baterii do elektryków
    nic nie mam. Prędzej będę musiał zapłacić więcej niż za granicą niż
    mniej. Czyli tak, jak z naszym cukrem i naszym węglem. Nie mówiąc o tym,
    że relatywnie do płac produkty o jednakowej cenie na świecie są dla nas
    droższe zawsze. Nie jest to kwestia kompleksów tylko tego, jak działa
    biznes i na jakim etapie bogacenia się jesteśmy. Zaraz wrzucę materiał
    do UILA. Izera? Z czym do ludzi?! Nie mamy kasy na nowe samochody.
    Ładowarek nie mamy. Prądu. Izera nie jest nam do niczego potrzebna.