eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Izera jednak z Chin
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 72

  • 61. Data: 2022-11-24 10:16:59
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 18:06:27 +0100, T. wrote:
    > W dniu 2022-11-22 o 21:23, ii pisze:
    >> W dniu 21.11.2022 o 23:02, T. pisze:
    >>> W dniu 2022-11-21 o 19:26, ii pisze:
    >>>> W dniu 21.11.2022 o 19:04, T. pisze:
    >>>>>>>
    >> Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    >> też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.
    >
    > Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    > produktach.

    Byc moze.

    > Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    > ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    > który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.

    No, poszukaj jak ta praca wyglada.
    np 12h na tasmie skladac iphone'y.

    Co prawda w Polsce tez juz bywa roznie.

    Ekonomicznie to nie wiem. Wiekszosci chyba na samochody nie stac, i
    dobrze, bo nie ma tyle ropy na swiecie.

    Do tego jeszcze sprawy polityczne ...

    J.


  • 62. Data: 2022-11-24 10:24:51
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 05:54:35 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 22-11-2022 o 15:36, J.F pisze:
    >> Nie potrafie dotrzec ... kto wymyslil nazwe Amica?
    >>
    >> https://www.sii.org.pl/6661/analizy/raporty-analityc
    zne/amica-jeden-z-najwiekszych-producentow-sprzetu-a
    gd-w-europie.html
    >> "Przełomowym momentem w najnowszej historii spółki była zmiana modelu
    >> funkcjonowania. W grudniu 2009 r. Amica podpisała umowę sprzedaży
    >> dwóch zakładów we Wronkach produkujących pralki i lodówki. Nabywcą
    >> został koreański koncern Samsung. Całościowa kwota transakcji wyniosła
    >> 223 mln zł wraz z kosztami formalnego wydzielenia z grupy oraz
    >> wartością komponentów służących do ciągłej produkcji. Środki pieniężne
    >> zostały przeznaczone na spłatę części zobowiązań oraz na rozwój
    >> segmentu sprzętu grzejnego (kuchni, piekarników, płyt grzejnych), w
    >> którym Amica jest liderem w Polsce. Moce produkcyjne fabryki
    >> produkującej te produkty mają wzrosnąć do 1,5 mln sztuk rocznie. Z
    >> kolei produkcję lodówek czy pralek spółka zleca fabrykom w Turcji czy
    >> Chinach."
    >>
    >> Ale marka jest :-)
    >
    > Fabryka chyba nadal też, tyle że nie całego asortymentu.

    Jak widac - segment grzejny.

    Plyty indukcyjne ... ciekawe co tam polskiego, a co nie ..

    > Ale jak mówisz, że liczy się miejsce produkcji, to Samsung jest polski. ;-)
    > Na coś musisz się zdecydować.

    Ano - dzieki Samsungowi itp rodacy maja prace.
    Tylko nie ma sie co chwalic produktami.
    Ani postepem technicznym, jesli to zagraniczne projekty.

    No i łaska panska na pstrym koniu jedzie - moze sie szybko okazac, ze
    Samsung przeniesie produkcje. Bo Polacy za duzo chca zarabiac,
    albo skonczyla sie ulga podatkowa.
    Albo rzad wymyslil nowy swietny podatek ...

    >> Moze mialem zle wrazenie, bo LG skonczyla produkcje tv pod wroclawiem
    >> ... ale zaczela w Mlawie
    >
    > Do tego chyba w Gorzowie TP Vision też działa....

    Jak widac po artykule - wiecej tego jest, a bywa, ze i w markach nie
    wybrzydzaja - produkują to, co klient zamowil/zlecil.
    W dotatku cala ta produkcja to trywialny montaz koncowy.

    A gdzies tam w tle ... roboty wchodzą. I produkcja bedzie mogla byc
    gdziekolwiek.

    J.


  • 63. Data: 2022-11-24 10:28:32
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-24 o 10:16, J.F pisze:
    > On Wed, 23 Nov 2022 18:06:27 +0100, T. wrote:
    >> W dniu 2022-11-22 o 21:23, ii pisze:
    >>> W dniu 21.11.2022 o 23:02, T. pisze:
    >>>> W dniu 2022-11-21 o 19:26, ii pisze:
    >>>>> W dniu 21.11.2022 o 19:04, T. pisze:
    >>>>>>>>
    >>> Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    >>> też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.
    >>
    >> Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    >> produktach.
    >
    > Byc moze.
    >
    >> Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    >> ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    >> który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.
    >
    > No, poszukaj jak ta praca wyglada.
    > np 12h na tasmie skladac iphone'y.
    >
    > Co prawda w Polsce tez juz bywa roznie.
    >
    > Ekonomicznie to nie wiem. Wiekszosci chyba na samochody nie stac, i
    > dobrze, bo nie ma tyle ropy na swiecie.
    >
    > Do tego jeszcze sprawy polityczne ...
    >
    > J.
    Praca 12/24 u nas też jest powszechna w niektórych zawodach. Jeśli się
    na to godzą to w czym problem? Chyba najlepszym miernikiem ich bogacenia
    się jest spadanie dzietności - to dotyka wyłącznie krajów dość
    rozwiniętych. Młodzi wola się dorabiać, bo widzą w tym sens i horyzont,
    niż mieć dzieci.
    Nie pamiętam, o jaką markę chodziło, ale któryś z producentów
    telewizorów przeniósł montaż z Chin do Polski (Kruger&Matz?), bo zaaobki
    podobne, a transport drogi i daleki.
    No i wyjątki od reguły będą wszędzie - zgodzę się, że w Chinach częściej
    niż u nas. Pewnie są regiony, gdzie pracownicze niewolnictwo wciąż jest
    obecne.
    T.


  • 64. Data: 2022-11-24 10:31:29
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 18:08:01 +0100, T. wrote:
    > W dniu 2022-11-22 o 15:08, J.F pisze:
    >> On Tue, 22 Nov 2022 12:12:31 +0100, T. wrote:
    >>> W dniu 2022-11-22 o 11:44, J.F pisze:
    >>>> On Mon, 21 Nov 2022 19:04:52 +0100, T. wrote:
    >>>>> W dniu 2022-11-21 o 16:39, ii pisze:
    >>>>>> W dniu 21.11.2022 o 13:23, J.F pisze:
    >>>>>> ...
    >>>>>>> No chyba, ze taka przyszlosc motoryzacji - chinczyki bedą dostarczac
    >>>>>>> prawie wszystko, a lokalne firemki zaprojektują lusterka.
    >>>>>>
    >>>>>> Od lusterek odchodzi się.
    >>>>>
    >>>>> Prawie wszystkie elementy samochodów są produkowane w Polsce. Skąd takie
    >>>>> kompleksy?
    >>>>
    >>>> Z zycia.
    >>>> Zobacz ilu producentow na swiecie upadlo, a ilu ciagle zyje.
    >>>>
    >>>> To jaka szanse ma jedna nieduza polska fabryczka?
    >>>> Chyba, ze PiS zrobi koncern swiatowy ... ale Unia na to nie pozwoli
    >>>> :-)
    >>>>
    >>>> Wracamy wiec do realiow - samochod zaprojektuje Geely, na czesciach z
    >>>> Geely. Czesci moze bedziemy mogli robic, ale w/g projektu Geely.
    >>>>
    >>>> I albo PiS zaplaci krocie za caly nowy projekt, albo mniej za drobne
    >>>> zmiany. Ktore byc moze bedziemy mogli zrobic samodzielnie.
    >>>>
    >>>> Jakies tam inne przetłoczenia na karoserii, listwy ozdobne,
    >>>> grill chlodnicy, nieco inna deska ... jak sie uprzec,
    >>>> to moze nowe lampy.
    >>>>
    >>> Ale praktycznie nic nie trzeba będzie projektować - kupuje się gotowce
    >>> od poddostawców. Oczywiście pewnie wykończenie będzie indywidualne, ale
    >>> do tego nie potrzeba projektantów z Chin. Groclin zrobi fotele, plastiki
    >>> to też nie problem, karoseria będzie projektem jakiegoś super-hiper
    >>> włoskiego projektanta, a cała reszta gotowa ze stocku. Co chcesz
    >>> wymyślać od początku? Układ kierowniczy, zawieszenie, przekaźniki,
    >>> przewody, linki, klawisze i pierdylion innych śrubek?
    >>
    >> No ale zamawiasz cała "płyte podłogową" z mechanizmami.
    >> To masz w miare okreslony ksztalt pojazdu.
    >> Tudziez wiele innych wymiarow.
    >>
    >> I niewielki jest margines na fantazje.
    >>
    >> A jak sie jeszcze okaze, ze musi ponownie przechodzic badania
    >> homologacyjne, bo nie wiadomo czy aerodynamika czegos nie zepsula,
    >> albo czy testy zderzeniowe wytrzyma ... lepiej nic nie zmieniac?
    >>
    >>> Ps. Trochę telewizorów to sie u nas robi :-)
    >>
    >> "robi" to chyba lepsze slowo, i mam wrazenie, ze ubyło ...
    >>
    >> Groclin chyba tez jakąs wpadke zaliczyl ... za wiki
    >>
    >> "W dniu 31.01.2019 r. GROCLIN S.A. sprzedał swój zakład w Grodzisku
    >> Wielkopolskim producentowi ekskluzywnych mebli Adriana i zamierza
    >> docelowo produkować tylko w swoich fabrykach na Ukrainie i w Bośni"
    >>
    >> za to mamy
    >> https://www.lear.pl/lear-w-polsce/lear-polska
    >>
    > Właśnie sam się dziwię, że nasi projektanci nie potrafią nic sensownego
    > sklecić...

    Samochodow czy telewizorow?

    Projektantow samochodow z doswiadczeniem u nas nie ma.
    No ale mogliby nabrac z czasem. Co bylyby warte ich produkty - trudno
    powiedziec. trwalosc tych "zachodnich" jest dobra, ale do tego sie
    latami dochodzi.

    Tylko samochod to duzy projekt. Trzeba inwestora ktory za to zaplaci,
    potem zainwestuje w projekt linii produkcyjnych, potem w siec
    sprzedazy i serwisu. A i to chyba sie nie utrzyma.

    W dodatku wspolczesne silniki spalinowe to juz powoli sztuka/magia
    z uwagi na normy emisji ... no ale chcemy elektryczny zaprojektowac.

    Tu falownik jest sztuką :-)

    J.


  • 65. Data: 2022-11-24 10:47:46
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 15:08, J.F pisze:
    > No ale zamawiasz cała "płyte podłogową" z mechanizmami.
    > To masz w miare okreslony ksztalt pojazdu.
    > Tudziez wiele innych wymiarow.
    >
    > I niewielki jest margines na fantazje.

    Zatrzymałeś się w połowie 20 wieku chyba :)
    Teraz płyty podłogowe, czy raczej platformy to nie kawał wytłoczonej
    blachy o określonym kształcie z przyczepionym do tego zawieszeniem i
    silnikiem :) teraz to moduły, które można dość dowolnie rozmieszczać
    zwiększając lub zmniejszając rozstaw osi i kół, zmieniać prześwit, czy
    stosować różne napędy :)
    Najpopularniejszym przykładem jest bodaj MQB z VAGa - od A3 do Superba,
    Arteona i Tourana, Jej nowsze wersje w kilku odmianach to auta od A1 do
    Transportera T7 :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_p
    latform

    Inne: https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Modular_Platfor
    m
    https://en.wikipedia.org/wiki/EMP2_platform
    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault%E2%80%93Nissan
    _Common_Module_Family
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_New_Global_Arch
    itecture

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 66. Data: 2022-11-24 13:01:40
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 10:47:46 +0100, Mirek Ptak wrote:
    > W dniu 22.11.2022 o 15:08, J.F pisze:
    >> No ale zamawiasz cała "płyte podłogową" z mechanizmami.
    >> To masz w miare okreslony ksztalt pojazdu.
    >> Tudziez wiele innych wymiarow.
    >>
    >> I niewielki jest margines na fantazje.
    >
    > Zatrzymałeś się w połowie 20 wieku chyba :)
    > Teraz płyty podłogowe, czy raczej platformy to nie kawał wytłoczonej
    > blachy o określonym kształcie z przyczepionym do tego zawieszeniem i
    > silnikiem :) teraz to moduły, które można dość dowolnie rozmieszczać
    > zwiększając lub zmniejszając rozstaw osi i kół, zmieniać prześwit, czy
    > stosować różne napędy :)

    No ba - ale te rozne napedy trzeba zaprojektowac, a na to nas nie stac
    :-)
    Zreszta od dawna byly rozne silniki do samochodów :-)

    Przeswit ... da sie latwo zmienic?

    > Najpopularniejszym przykładem jest bodaj MQB z VAGa - od A3 do Superba,
    > Arteona i Tourana, Jej nowsze wersje w kilku odmianach to auta od A1 do
    > Transportera T7 :)
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_p
    latform
    >
    > Inne: https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Modular_Platfor
    m
    > https://en.wikipedia.org/wiki/EMP2_platform

    "cost PSA EUR630 million to develop."

    A EM Polska na razie ma budzet 70 mln zl :-)

    J.


  • 67. Data: 2022-11-24 13:12:40
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 10:28:32 +0100, T. wrote:
    > W dniu 2022-11-24 o 10:16, J.F pisze:
    >> On Wed, 23 Nov 2022 18:06:27 +0100, T. wrote:
    >>> W dniu 2022-11-22 o 21:23, ii pisze:
    >>>> W dniu 21.11.2022 o 23:02, T. pisze:
    >>>>> W dniu 2022-11-21 o 19:26, ii pisze:
    >>>>>> W dniu 21.11.2022 o 19:04, T. pisze:
    >>>>>>>>>
    >>>> Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    >>>> też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.
    >>>
    >>> Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    >>> produktach.
    >>
    >> Byc moze.
    >>
    >>> Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    >>> ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    >>> który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.
    >>
    >> No, poszukaj jak ta praca wyglada.
    >> np 12h na tasmie skladac iphone'y.
    >>
    >> Co prawda w Polsce tez juz bywa roznie.
    >>
    >> Ekonomicznie to nie wiem. Wiekszosci chyba na samochody nie stac, i
    >> dobrze, bo nie ma tyle ropy na swiecie.
    >>
    >> Do tego jeszcze sprawy polityczne ...
    >>
    > Praca 12/24 u nas też jest powszechna w niektórych zawodach.

    Tak, ale teraz widze tez prace 12/12.
    12h codziennie, i jeszcze 8h w soboty.

    > Jeśli się na to godzą to w czym problem?

    Ano, Ukraincy sie godzą, bo chcą zarobic, i po co im czas wolny ...
    tylko po cosmy o ten 8h dzien pracy walczyli?

    Tylko potem pojdziesz do pracy i uslyszysz "u nas sie pracuje 12h
    dziennie". Za minimalną stawke godzinową. Ale nie jest tak zle, bo
    miesieczna pensja juz srednia.

    > Chyba najlepszym miernikiem ich bogacenia
    > się jest spadanie dzietności - to dotyka wyłącznie krajów dość
    > rozwiniętych. Młodzi wola się dorabiać, bo widzą w tym sens i horyzont,
    > niż mieć dzieci.

    To z jednej strony, z drugiej - widzą, ze nie stac ich na dzieci,
    a z trzeciej w Chinach to jest odgornie regulowane.
    I nikt sie nie pyta, co młodzi wolą.

    U nas góra chce dzieci, a mlodzi nie robią, opozycja taka :-)

    > Nie pamiętam, o jaką markę chodziło, ale któryś z producentów
    > telewizorów przeniósł montaż z Chin do Polski (Kruger&Matz?), bo zaaobki
    > podobne, a transport drogi i daleki.

    No, akurat w przypadku telewizorow to:
    -montaz jest trywialny - znajdzie sie tam 20 srubek do przykrecenia?

    -tak sobie czasem mysle ile kosztuje przygotowanie matryc do
    transportu - i czy nie taniej zmontowac caly telewizor.
    Matryca delikatna rzecz, wiotka, latwo sie łamie ...

    J.


  • 68. Data: 2022-11-24 13:37:22
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-24 o 13:12, J.F pisze:
    > On Thu, 24 Nov 2022 10:28:32 +0100, T. wrote:
    >> W dniu 2022-11-24 o 10:16, J.F pisze:
    >>> On Wed, 23 Nov 2022 18:06:27 +0100, T. wrote:
    >>>> W dniu 2022-11-22 o 21:23, ii pisze:
    >>>>> W dniu 21.11.2022 o 23:02, T. pisze:
    >>>>>> W dniu 2022-11-21 o 19:26, ii pisze:
    >>>>>>> W dniu 21.11.2022 o 19:04, T. pisze:
    >>>>>>>>>>
    >>>>> Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    >>>>> też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.
    >>>>
    >>>> Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    >>>> produktach.
    >>>
    >>> Byc moze.
    >>>
    >>>> Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    >>>> ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    >>>> który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.
    >>>
    >>> No, poszukaj jak ta praca wyglada.
    >>> np 12h na tasmie skladac iphone'y.
    >>>
    >>> Co prawda w Polsce tez juz bywa roznie.
    >>>
    >>> Ekonomicznie to nie wiem. Wiekszosci chyba na samochody nie stac, i
    >>> dobrze, bo nie ma tyle ropy na swiecie.
    >>>
    >>> Do tego jeszcze sprawy polityczne ...
    >>>
    >> Praca 12/24 u nas też jest powszechna w niektórych zawodach.
    >
    > Tak, ale teraz widze tez prace 12/12.
    > 12h codziennie, i jeszcze 8h w soboty.
    >
    >> Jeśli się na to godzą to w czym problem?
    >
    > Ano, Ukraincy sie godzą, bo chcą zarobic, i po co im czas wolny ...
    > tylko po cosmy o ten 8h dzien pracy walczyli?
    >
    > Tylko potem pojdziesz do pracy i uslyszysz "u nas sie pracuje 12h
    > dziennie". Za minimalną stawke godzinową. Ale nie jest tak zle, bo
    > miesieczna pensja juz srednia.
    >
    >> Chyba najlepszym miernikiem ich bogacenia
    >> się jest spadanie dzietności - to dotyka wyłącznie krajów dość
    >> rozwiniętych. Młodzi wola się dorabiać, bo widzą w tym sens i horyzont,
    >> niż mieć dzieci.
    >
    > To z jednej strony, z drugiej - widzą, ze nie stac ich na dzieci,
    > a z trzeciej w Chinach to jest odgornie regulowane.
    > I nikt sie nie pyta, co młodzi wolą.
    >
    > U nas góra chce dzieci, a mlodzi nie robią, opozycja taka :-)
    >
    >> Nie pamiętam, o jaką markę chodziło, ale któryś z producentów
    >> telewizorów przeniósł montaż z Chin do Polski (Kruger&Matz?), bo zaaobki
    >> podobne, a transport drogi i daleki.
    >
    > No, akurat w przypadku telewizorow to:
    > -montaz jest trywialny - znajdzie sie tam 20 srubek do przykrecenia?
    >
    > -tak sobie czasem mysle ile kosztuje przygotowanie matryc do
    > transportu - i czy nie taniej zmontowac caly telewizor.
    > Matryca delikatna rzecz, wiotka, latwo sie łamie ...
    >
    > J.

    Chyba jednak patrzysz na Chiny przez pryzmat informacji sprzed 10 lat i
    stereotypy. Tam się sporo zmieniło.
    A co do telewizorów - przywołałem ten przykład, bo czytałem wywiad z
    właścicielem firmy. Twierdził, ze pensje tam już są takie jak w Polsce
    (nie statystycznie - konkretnie w rejonie, gdzie oferował pracę), więc
    tak daleki transport nie ma sensu, skoro może tu na miejscu montować.
    T.


  • 69. Data: 2022-11-24 15:43:34
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 13:37:22 +0100, T. wrote:
    > W dniu 2022-11-24 o 13:12, J.F pisze:
    >> On Thu, 24 Nov 2022 10:28:32 +0100, T. wrote:
    >>> W dniu 2022-11-24 o 10:16, J.F pisze:
    >>>> On Wed, 23 Nov 2022 18:06:27 +0100, T. wrote:
    >>>>>>>>>>>
    >>>>>> Mnie chodzi o to, że tam są tańsze. Chińczycy czy tam jakieś inne nacje
    >>>>>> też dłubią lit i różne takie, ale sami nie mają dobrobytu. Więc co z tego.
    >>>>>
    >>>>> Czytałem, że Chińczycy mają zakaz eksportu litu - mogą tylko w gotowych
    >>>>> produktach.
    >>>>
    >>>> Byc moze.
    >>>>
    >>>>> Chińczycy mają podobny poziom rozwoju jak Polska. Podobne też są płace i
    >>>>> ceny. To już nie jest tak, jak 20 lat temu... Przeciętnemu Chińczykowi,
    >>>>> który ma pracę, pewnie żyje się łatwiej niż przeciętnemu Polakowi.
    >>>>
    >>>> No, poszukaj jak ta praca wyglada.
    >>>> np 12h na tasmie skladac iphone'y.
    >>>>
    >>>> Co prawda w Polsce tez juz bywa roznie.
    >>>>
    >>>> Ekonomicznie to nie wiem. Wiekszosci chyba na samochody nie stac, i
    >>>> dobrze, bo nie ma tyle ropy na swiecie.
    >>>>
    >>>> Do tego jeszcze sprawy polityczne ...
    >>>>
    >>> Praca 12/24 u nas też jest powszechna w niektórych zawodach.
    >>
    >> Tak, ale teraz widze tez prace 12/12.
    >> 12h codziennie, i jeszcze 8h w soboty.
    >>
    >>> Jeśli się na to godzą to w czym problem?
    >>
    >> Ano, Ukraincy sie godzą, bo chcą zarobic, i po co im czas wolny ...
    >> tylko po cosmy o ten 8h dzien pracy walczyli?
    >>
    >> Tylko potem pojdziesz do pracy i uslyszysz "u nas sie pracuje 12h
    >> dziennie". Za minimalną stawke godzinową. Ale nie jest tak zle, bo
    >> miesieczna pensja juz srednia.
    >>
    >>> Chyba najlepszym miernikiem ich bogacenia
    >>> się jest spadanie dzietności - to dotyka wyłącznie krajów dość
    >>> rozwiniętych. Młodzi wola się dorabiać, bo widzą w tym sens i horyzont,
    >>> niż mieć dzieci.
    >>
    >> To z jednej strony, z drugiej - widzą, ze nie stac ich na dzieci,
    >> a z trzeciej w Chinach to jest odgornie regulowane.
    >> I nikt sie nie pyta, co młodzi wolą.
    >>
    >> U nas góra chce dzieci, a mlodzi nie robią, opozycja taka :-)
    >>
    >>> Nie pamiętam, o jaką markę chodziło, ale któryś z producentów
    >>> telewizorów przeniósł montaż z Chin do Polski (Kruger&Matz?), bo zaaobki
    >>> podobne, a transport drogi i daleki.
    >>
    >> No, akurat w przypadku telewizorow to:
    >> -montaz jest trywialny - znajdzie sie tam 20 srubek do przykrecenia?
    >>
    >> -tak sobie czasem mysle ile kosztuje przygotowanie matryc do
    >> transportu - i czy nie taniej zmontowac caly telewizor.
    >> Matryca delikatna rzecz, wiotka, latwo sie łamie ...
    >>
    > Chyba jednak patrzysz na Chiny przez pryzmat informacji sprzed 10 lat i
    > stereotypy. Tam się sporo zmieniło.

    Poniekąd, bo trudniej o aktualne informacje,
    ale Covid pokazal, ze stare zwyczaje tez maja sie dobrze.

    > A co do telewizorów - przywołałem ten przykład, bo czytałem wywiad z
    > właścicielem firmy. Twierdził, ze pensje tam już są takie jak w Polsce
    > (nie statystycznie - konkretnie w rejonie, gdzie oferował pracę), więc
    > tak daleki transport nie ma sensu, skoro może tu na miejscu montować.

    No ale co montowac, skoro wszystko z Azji pochodzi?

    Biorac pod uwage, ze taki montaz z pakowaniem trwa ze dwie minuty i
    kosztuje dwie roboczominuty, to roznic na kosztach pracy praktycznie
    nie ma.
    No chyba, ze obudowy juz sobie robi w kraju - tez zadna roznica w
    cenie, ale moze w transporcie.

    Natomiast naprawde ciekaw jestem ile kosztuje pakowanie matryc do
    transportu. Bo moze lepiej gotowe telewizory zapakowac.

    Matryce znacznie mniejsze, wiecej wejdzie do kontenera, ale wtedy
    ciezszy bedzie - co tez moze wplynac na koszty transportu.
    Co prawda obudowa i pudlo tez swoje ważą.

    Wiec czy przypadkiem nie o clo chodzi - "made in Poland", i np 2%
    zaoszczedzone. Tylko ze cla juz chyba nie ma.


    J.


  • 70. Data: 2022-11-24 17:15:23
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-24 o 10:31, J.F pisze:
    > On Wed, 23 Nov 2022 18:08:01 +0100, T. wrote:
    >> W dniu 2022-11-22 o 15:08, J.F pisze:
    >>> On Tue, 22 Nov 2022 12:12:31 +0100, T. wrote:
    >>>> W dniu 2022-11-22 o 11:44, J.F pisze:
    >>>>> On Mon, 21 Nov 2022 19:04:52 +0100, T. wrote:
    >>>>>> W dniu 2022-11-21 o 16:39, ii pisze:
    >>>>>>> W dniu 21.11.2022 o 13:23, J.F pisze:
    >>>>>>> ...
    >>>>>>>> No chyba, ze taka przyszlosc motoryzacji - chinczyki bedą dostarczac
    >>>>>>>> prawie wszystko, a lokalne firemki zaprojektują lusterka.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Od lusterek odchodzi się.
    >>>>>>
    >>>>>> Prawie wszystkie elementy samochodów są produkowane w Polsce. Skąd takie
    >>>>>> kompleksy?
    >>>>>
    >>>>> Z zycia.
    >>>>> Zobacz ilu producentow na swiecie upadlo, a ilu ciagle zyje.
    >>>>>
    >>>>> To jaka szanse ma jedna nieduza polska fabryczka?
    >>>>> Chyba, ze PiS zrobi koncern swiatowy ... ale Unia na to nie pozwoli
    >>>>> :-)
    >>>>>
    >>>>> Wracamy wiec do realiow - samochod zaprojektuje Geely, na czesciach z
    >>>>> Geely. Czesci moze bedziemy mogli robic, ale w/g projektu Geely.
    >>>>>
    >>>>> I albo PiS zaplaci krocie za caly nowy projekt, albo mniej za drobne
    >>>>> zmiany. Ktore byc moze bedziemy mogli zrobic samodzielnie.
    >>>>>
    >>>>> Jakies tam inne przetłoczenia na karoserii, listwy ozdobne,
    >>>>> grill chlodnicy, nieco inna deska ... jak sie uprzec,
    >>>>> to moze nowe lampy.
    >>>>>
    >>>> Ale praktycznie nic nie trzeba będzie projektować - kupuje się gotowce
    >>>> od poddostawców. Oczywiście pewnie wykończenie będzie indywidualne, ale
    >>>> do tego nie potrzeba projektantów z Chin. Groclin zrobi fotele, plastiki
    >>>> to też nie problem, karoseria będzie projektem jakiegoś super-hiper
    >>>> włoskiego projektanta, a cała reszta gotowa ze stocku. Co chcesz
    >>>> wymyślać od początku? Układ kierowniczy, zawieszenie, przekaźniki,
    >>>> przewody, linki, klawisze i pierdylion innych śrubek?
    >>>
    >>> No ale zamawiasz cała "płyte podłogową" z mechanizmami.
    >>> To masz w miare okreslony ksztalt pojazdu.
    >>> Tudziez wiele innych wymiarow.
    >>>
    >>> I niewielki jest margines na fantazje.
    >>>
    >>> A jak sie jeszcze okaze, ze musi ponownie przechodzic badania
    >>> homologacyjne, bo nie wiadomo czy aerodynamika czegos nie zepsula,
    >>> albo czy testy zderzeniowe wytrzyma ... lepiej nic nie zmieniac?
    >>>
    >>>> Ps. Trochę telewizorów to sie u nas robi :-)
    >>>
    >>> "robi" to chyba lepsze slowo, i mam wrazenie, ze ubyło ...
    >>>
    >>> Groclin chyba tez jakąs wpadke zaliczyl ... za wiki
    >>>
    >>> "W dniu 31.01.2019 r. GROCLIN S.A. sprzedał swój zakład w Grodzisku
    >>> Wielkopolskim producentowi ekskluzywnych mebli Adriana i zamierza
    >>> docelowo produkować tylko w swoich fabrykach na Ukrainie i w Bośni"
    >>>
    >>> za to mamy
    >>> https://www.lear.pl/lear-w-polsce/lear-polska
    >>>
    >> Właśnie sam się dziwię, że nasi projektanci nie potrafią nic sensownego
    >> sklecić...
    >
    > Samochodow czy telewizorow?
    >
    > Projektantow samochodow z doswiadczeniem u nas nie ma.
    > No ale mogliby nabrac z czasem. Co bylyby warte ich produkty - trudno
    > powiedziec. trwalosc tych "zachodnich" jest dobra, ale do tego sie
    > latami dochodzi.
    >
    > Tylko samochod to duzy projekt. Trzeba inwestora ktory za to zaplaci,
    > potem zainwestuje w projekt linii produkcyjnych, potem w siec
    > sprzedazy i serwisu. A i to chyba sie nie utrzyma.
    >
    > W dodatku wspolczesne silniki spalinowe to juz powoli sztuka/magia
    > z uwagi na normy emisji ... no ale chcemy elektryczny zaprojektowac.
    >
    > Tu falownik jest sztuką :-)
    >
    > J.

    Samochodów.
    Oczywiście - projektantów takich od zera to nie ma. Ale jednak sporo
    inżynierów pracuje przy samochodach w fabrykach w Polsce. Chyba maja
    oczy, potrafią analizować - wystarczy zrobić jakiś zlot mózgowców z
    fabryk Opla, Stellantis, VW i kilku innych i coś wymyślić. Rozumiem, ze
    to by było obarczone błędami na początku, ale chyba to nie jest
    niewykonalne w określonym czasie. Robić co kilka dni testy zderzeniowe
    prototypów i już.
    Na studiach miałem kilku wykładowców, którzy mnie przeczołgali przy
    kilku projektach inżynierskich. W dzisiejszych czasach praktycznie
    wystarczy kupić 30 szt. odpowiedniego oprogramowania (np. 3DS) i można
    większość spraw policzyć bez budowania prototypów. Zapłacić
    najzdolniejszym, sciągnąć kilka osób nawet z zagranicy (Polacy też
    pracują przy projektach zagranicznych samochodów) i już. Nie potrafię
    tego pojąc, że nie idzie się taką drogą. CO jest tak szczególnego w
    wykonaniu platformy dla samochodu? Można kupić ileś tam modeli aut i
    rozkręcić do śrubek, porównać i wyciągnąć wnioski. Tak do swoich
    osiągnięć dochodzili Japończycy, później Koreańczycy, a dziś Chińczycy.
    T.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: