  • 41. Data: 2022-11-22 07:35:48
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 05:19, Cavallino pisze:
    > Ale ponoć chcą też fabrykę na Słowacji postawić....

    Słyszałem o Volvo pod Koszycami - czyli w sumie Geely, ale jeśli Słowacy
    na to pójdą to szykują sobie piękną katastrofę. Już teraz mają
    największą na świecie produkcję samochodów na głowę mieszkańca.
    Przerwy z powodu niedostatku komponentów do samochodów w tym 5 mln kraju
    już powoduje zachwiania w PKB, a jeszcze się nie wygrzebali do końca z
    pandemii... zobaczymy :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 42. Data: 2022-11-22 10:15:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 05:19, Cavallino pisze:
> [...]
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > A kto powiedział, że pis kupuje coś ze zniżkami?
    > Płacą normalną cenę, albo jeszcze zawyżoną, bo z kosztami łapówek.

    No właśnie. Podobno wkrótce ruszy proces Nowaka.

    > Pewnie traktują Izerę jak montownię, stąd ten zbieg czasowy.
    > Ale ponoć chcą też fabrykę na Słowacji postawić....

    Chińczycy rozpychają się, żeby wejść jak najszerzej na europejski rynek.
    Taki przyczółek w Polsce jest dla nich dobrą okazją do zaistnienia. Ale
    to moje zdanie...
    Ciekaw jestem, czy jeśli ten projekt rzeczywiście ruszy, czy Chińczycy
    postawią w Europie fabrykę baterii.
    T.

  • 43. Data: 2022-11-22 11:03:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 10:15:48 +0100, T. wrote:
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > No właśnie. Podobno wkrótce ruszy proces Nowaka.

    Ale ktory - ten z Ukrainy, ten z kraju?

> [...]
    > to moje zdanie...
    > Ciekaw jestem, czy jeśli ten projekt rzeczywiście ruszy, czy Chińczycy

    Ogniw, czy baterii?

    Moze i postawią, choc nie wiem, czy sie oplaca.
    Wprowadzi Unia 10% cla na baterie, to postawią :-)

    J.

  • 44. Data: 2022-11-22 11:11:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 11:03, J.F pisze:
    d-pierwszy-bedzie-crossover-nie-czerwony-hatchback-i
    -ciekawostki-ktore-umknely-mediom/

    > Ale ktory - ten z Ukrainy, ten z kraju?

    A co za różnica?
    Za rok wybory, a po nich procesów przeróżnych obsrajtków i innych
    pokurczów będzie co niemiara.
    I nie za drobne, jak zegarek Nowaka.

    Przy takim atomie albo F35 to łapówki musiały iść na grube miliony.....

  • 45. Data: 2022-11-22 11:15:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 07:35:48 +0100, Mirek Ptak wrote:

> [...]
    > Przerwy z powodu niedostatku komponentów do samochodów w tym 5 mln kraju
    > już powoduje zachwiania w PKB, a jeszcze się nie wygrzebali do końca z

    Ale na razie ludzie chca samochodow.
    Co najwyzej koncerny zorganizuja inne zrodla komponentow.
    Ukraina blisko Slowacji?

    J.

  • 46. Data: 2022-11-22 11:20:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 19:18:46 +0100, ii wrote:

    > Ile to przetrwa?

    Na razie przetrwalo kilkadziesiat lat :-)

    > Zaraz nie będziesz miał samochodu a przejmujesz się lusterkami :-)

    No ba, jak bede musial wydawac grube pieniadze na naprawy, to moze nie
    bede mial :-)

    J.

  • 47. Data: 2022-11-22 11:44:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Nov 2022 19:04:52 +0100, T. wrote:

    > Prawie wszystkie elementy samochodów są produkowane w Polsce. Skąd takie
    > kompleksy?

    Z zycia.
    Zobacz ilu producentow na swiecie upadlo, a ilu ciagle zyje.

    To jaka szanse ma jedna nieduza polska fabryczka?
    Chyba, ze PiS zrobi koncern swiatowy ... ale Unia na to nie pozwoli
    :-)

    Wracamy wiec do realiow - samochod zaprojektuje Geely, na czesciach z
    Geely. Czesci moze bedziemy mogli robic, ale w/g projektu Geely.

    I albo PiS zaplaci krocie za caly nowy projekt, albo mniej za drobne
    zmiany. Ktore byc moze bedziemy mogli zrobic samodzielnie.

    Jakies tam inne przetłoczenia na karoserii, listwy ozdobne,
    grill chlodnicy, nieco inna deska ... jak sie uprzec,
    to moze nowe lampy.

    > Nie produkuje się elektroniki, ale chyba w Europie to żaden
    > kraj tego nie robi - wszystko idzie z importu z Azji.

    > Mamy 10% PKB z przemysłu motoryzacyjnego. A Polska jest potęgą, choć nie
    > ma własnej marki. Zresztą podobnie jest np. w AGD - mimo braku własnych
    > marek produkuje się u nas najwięcej w Europie. Wszystkie te Bosche,
    > Siemensy, Samsungi, LG, itp...

    Polska jak Polska ... rozne zagraniczne firmy są potegami.
    W Polsce maja tanią siłe roboczą.
    Przy czym siła już nie jest taka tania, chyba, ze PiS znow zdewaluuje
    zlotowke. I siły brakuje.

    A poniewaz produkcja nie jest skomplikowana, to przenosiny sa
    wzglednie łatwe.
    Tak, jak z telewizorami bylo.

    J.

  • 48. Data: 2022-11-22 11:52:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 11:44, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Jakies tam inne przetłoczenia na karoserii, listwy ozdobne,
    > grill chlodnicy, nieco inna deska ... jak sie uprzec,

    I do tej pory wszystko się zgadza.
    Jest jeden problem - pochodzenie Geely...

    Jak nic się nie stanie, to nie będzie przeszkadzało, a wręcz może pomóc
    bo jako że chcą wejść do EU to może być taniej.
    Ale jakby?

    HINT: Amika

> [...]
    > zlotowke. I siły brakuje.
    >
    > A poniewaz produkcja nie jest skomplikowana, to przenosiny sa

    Tzn?

  • 49. Data: 2022-11-22 12:12:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-22 o 11:44, J.F pisze:

> [...]
    > zlotowke. I siły brakuje.
    >
    > A poniewaz produkcja nie jest skomplikowana, to przenosiny sa

    Ale praktycznie nic nie trzeba będzie projektować - kupuje się gotowce
    od poddostawców. Oczywiście pewnie wykończenie będzie indywidualne, ale
    do tego nie potrzeba projektantów z Chin. Groclin zrobi fotele, plastiki
    to też nie problem, karoseria będzie projektem jakiegoś super-hiper
    włoskiego projektanta, a cała reszta gotowa ze stocku. Co chcesz
    wymyślać od początku? Układ kierowniczy, zawieszenie, przekaźniki,
    przewody, linki, klawisze i pierdylion innych śrubek?
    T.
    Ps. Trochę telewizorów to sie u nas robi :-)

  • 50. Data: 2022-11-22 15:08:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 12:12:31 +0100, T. wrote:

> [...]
    > wymyślać od początku? Układ kierowniczy, zawieszenie, przekaźniki,
    > przewody, linki, klawisze i pierdylion innych śrubek?

    No ale zamawiasz cała "płyte podłogową" z mechanizmami.
    To masz w miare okreslony ksztalt pojazdu.
    Tudziez wiele innych wymiarow.

    I niewielki jest margines na fantazje.

    A jak sie jeszcze okaze, ze musi ponownie przechodzic badania
    homologacyjne, bo nie wiadomo czy aerodynamika czegos nie zepsula,
    albo czy testy zderzeniowe wytrzyma ... lepiej nic nie zmieniac?

    > Ps. Trochę telewizorów to sie u nas robi :-)

    "robi" to chyba lepsze slowo, i mam wrazenie, ze ubyło ...

    Groclin chyba tez jakąs wpadke zaliczyl ... za wiki

    "W dniu 31.01.2019 r. GROCLIN S.A. sprzedał swój zakład w Grodzisku
    Wielkopolskim producentowi ekskluzywnych mebli Adriana i zamierza
    docelowo produkować tylko w swoich fabrykach na Ukrainie i w Bośni"

    za to mamy
    https://www.lear.pl/lear-w-polsce/lear-polska

    J.