  • 11. Data: 2021-06-13 15:44:17
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-13 o 13:18, heby pisze:

    > To co mam w ręce, to przelotowy kawałek rurki. Jedyna częśc mechaniczna
    > to kawałek gumki widocznej przez mała dziurkę z boku.
    >
    > Zakładam, że powiduje wpuszczanie powietrza i przerywa słup wody
    > zaciągany syfonem.
    >
    > Jedokierunkowy nie jest, na 100%.
    >
    > W/g serwisanta, stosowny zawór jednokierunkowy posiada pompa, w środku.

    Jest zaworem jednokierunkowym na ściance rury, wpuszczającym powietrze
    do środka rury.
    Na zewnątrz nie wypuszcza ani powietrza, ani skroplin.
    Działa na różnicę ciśnienia jak typowy zawór jednokierunkowy.

    WM

  • 12. Data: 2021-06-13 15:47:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/06/2021 15:44, WM wrote:
    > Jest zaworem jednokierunkowym na ściance rury, wpuszczającym powietrze
    > do środka rury.

    OK, zrozumiałem że chodzi o wodę. Tak, z punktu widzenia powietrza jest
    jednokierunkowy.

  • 13. Data: 2021-06-14 13:16:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2021 10:30:30 +0200, heby wrote:
    > W nocy miałem małą przygodę z klimatyzacją, mianowicie po wyłaczeniu,
    > wylała się z niej woda. Klima nowa, pierwszy raz użyta przez kilka h.
    >
    > Pierwsza myśl: brakuje zaworu zwrotnego na odprowadzeniu skroplin (są
    > wysysane jakis 1m w górę ale kilka w bok) i zawartośc rurki wróciła.
    >
    > Oglądam więc schemat podpięcia pompki:
    >
    > https://www.aspenpumps.com/sites/default/files/en-in
    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Na stronie 12 jest "zawór antysyfonowy". Nie zamontowali go. Mam go w ręce.
    >
    > W pierwszej chwili myślałem, że to zawór jednokierunkowy, blokujący
    > powrót wody do pompki.
    >
    > Ale nie. "Zawór" jest przelotowy, nie ma częsci ruchomych. Czyli to nie
    > "zawór".
    >
    > Na schamacie widać "bąbelki powietrza".
    > Przyszło mi do głowy, że może to coś jest napowietrzaczem i działa tak,
    > że bąble uciekajac w górę wypychają wodę z rurki do przelewu?

    A w opisie wrecz "3. Air Intake".
    Z ciekawosci mozesz podmuchac - domyslam sie, ze jest tam zaworek
    jednokierunkowy, ale dla powietrza. Umozliwia zassanie powietrza do
    rury, ale nie powinien wypuscic wody z rurki.

    Tylko WM ma chyba racje - to ma zapewnic utrzymanie wody w pompie,
    a nie zapobiegac cofaniu do klimy.

    Jak tak jednak patrze na str 10 i sposoby montazu pompy ... to sie
    zastanawiam jak to dziala i jak ma zapobiegac przez wylaniem wody z
    klimy.

    Rozumiem, ze pompa wysysa wode z pudelka z jakim czujnikiem poziomu?
    A do tego pudelka woda z klimy splywa swobodnie ?

    To ciekawe - w ogole nie dziala to odsysanie, czy WM ma podwojna racje
    - zadzialalo raz, syfon odessal za duzo wody, i pompa przestala ssac.
    Ale z takimi mozliwosciami montazu, to powinna byc pompa choc troche
    ssaca, np membranowa - woda nie powinna byc jej niezbednie potrzebna.
    Choc zapis jest - nie uruchamiac na sucho.

    J.

  • 14. Data: 2021-06-15 02:39:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tylko WM ma chyba racje - to ma zapewnic utrzymanie wody w pompie,
    > a nie zapobiegac cofaniu do klimy.

    Zdecydowanie tak.

> [...]
    > ssaca, np membranowa - woda nie powinna byc jej niezbednie potrzebna.
    > Choc zapis jest - nie uruchamiac na sucho.

    A po co w ogóle tam pompa? Wszystkie klimy, które znam mają odprowadzenie
    grawitacyjne. Fakt, że znam wyłącznie Daikiny.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-06-15 10:32:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Zdecydowanie tak.

    > A po co w ogóle tam pompa? Wszystkie klimy, które znam mają odprowadzenie
    > grawitacyjne. Fakt, że znam wyłącznie Daikiny.

    Spółdzielnie mają różne wymagania odnośnie skroplin, oto przykład:
    "Musimy zadbać, aby płyn nie spływał niekontrolowanie po balkonie, nie
    tylko zalewając sąsiadów z dołu, ale i brudząc elewację. Jeżeli
    posiadamy balkon, wystarczy zaopatrzyć się w zbiornik, a jeżeli nie, w
    projekcie trzeba będzie uwzględniać podłączenie instalacji do kanalizacji."

    WM

  • 16. Data: 2021-06-15 12:11:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-14 o 13:16, J.F pisze:

> [...]
    > ssaca, np membranowa - woda nie powinna byc jej niezbednie potrzebna.
    > Choc zapis jest - nie uruchamiac na sucho.

    Przy uruchamianiu zalecają by napełnić pompę wodą z płynem odkażającym.

    W zbiorniczku jest prawdopodobnie pływak, włączający pompę przy dużym
    poziomie płynu i wyłączający przy niskim.

    WM

  • 17. Data: 2021-06-15 12:32:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 12:11:37 +0200, WM wrote:

    t/aspen-pumps/manuals/4052-6-mini-maxi-orange-manual
    -REV08-0919.pdf

    > Przy uruchamianiu zalecają by napełnić pompę wodą z płynem odkażającym.

    Ale pompa jaka - wirowa, wyporowa?

    Bo jakos tak troche powatpiewam, aby wirowa, nawet zalana, potrafila
    wyciagnac wode ze zbiorniczka ... 30cm nizej?
    Raczej nie starczy wody w pompie na tyle powietrza.

    No chyba, ze zaworek zwrotny jest przy zbiorniku, i przy pierwszym
    zalaniu zalewa tez rurke.

    > W zbiorniczku jest prawdopodobnie pływak, włączający pompę przy dużym
    > poziomie płynu i wyłączający przy niskim.

    Tak, nawet tam pisza i rysuja.

    J.

  • 18. Data: 2021-06-15 12:34:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 00:39:01 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zdecydowanie tak.

    > A po co w ogóle tam pompa? Wszystkie klimy, które znam mają odprowadzenie
    > grawitacyjne. Fakt, że znam wyłącznie Daikiny.

    Tam jakies rysunki sa, i sensownie to wyglada - tzn gdy instalacja
    odprowadzajaca jest wyzej - w kanale powietrznym, nad panelowym
    sufitem itp ..

    J.

  • 19. Data: 2021-06-15 13:06:59
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-06-15 o 12:32, J.F pisze:

> [...]
    > Raczej nie starczy wody w pompie na tyle powietrza.
    >
    > No chyba, ze zaworek zwrotny jest przy zbiorniku, i przy pierwszym

    Dotarłem do opisu działania pompki.

    "Zasada działania pompki opiera się na dwóch zaworach jednokierunkowych
    (jeden przed, a drugi za tłokiem) oraz małym tłoku, który oscylując z
    częstotliwością 50 (lub 60) ruchów na sekundę, wypiera wodę, co powoduje
    jej przepływ. "

    WM

  • 20. Data: 2021-06-15 23:01:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-15, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tylko zalewając sąsiadów z dołu, ale i brudząc elewację. Jeżeli
    > posiadamy balkon, wystarczy zaopatrzyć się w zbiornik, a jeżeli nie, w

    I racja. Te wszystkie co znam, mają odporwadzenie do kanalizacji. Klima
    na ogół jest pod sufitem, więc powino się dać odprowadzić grawitacyjnie w
    większości przypadków.

    --
    Marcin