  • 71. Data: 2021-07-27 17:57:36
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Nawet jak pisałem to coś mi nie pasowało, ale nie wiedziałem co.
    > Oczywiście, że palmowy.

    Jak się leci nad tym dziadostwem, to widać, że nawet wśród już urządzonych
    upraw często coś palą. Cholera wie co i po co.

    Jarek

    --
    -- Stopczyk, co wy tam palicie?
    -- Ja? Radomskie, ale jak pan major woli, to Franz ma camele.

  • 72. Data: 2021-07-28 01:11:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-27, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Podobno uprawa oleju palmowego niszczy środowisko, a on sam jest
    > szkodliwy dla zdrowia.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_palmowy#Wp%C5%82y
    w_na_zdrowie

    Prawdą jest, że ten olej jest praktycznie wszędzie bo jest tani -
    wystarczy sprawdzić skład różnych popularnych ciastek np. Sama uprawa
    pewnie o tyle niszczy, że to monokultura, a co najbardziej szkodzi to
    rabunkowa wycinka i wypalanie dżungli pod takie uprawy.

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2021-07-28 01:28:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-27, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Jak się leci nad tym dziadostwem, to widać, że nawet wśród już urządzonych
    > upraw często coś palą. Cholera wie co i po co.

    Wydaje mi się, że palą wszelkie odpady uprawowe, np. co im spadnie z
    drzewa (zdechłe gałązki i takie tam).

    Dobry krótki filmik omawiający problem z olejem palmowym, niestety po
    angielsku ale z samych zdjęć można już wiele zrozumieć:
    https://youtu.be/vvKgnRPThKI

    Z polskich niestety widze tylko wegańską propagandę.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2021-08-22 15:52:01
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-26 o 19:31, PeJot pisze:

    > Jest. I wygląda to obleśnie.

    Bywa celem, a nie odpadem w urządzeniach do otrzymywania wody z powietrza.
    Ciekawe czy uzdatniają taką wodę do picia?

    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/ta-maszyna-pozyskuje-wode-pitna-z-powietrza-
    wymyslil-ja-82-latek/0kz1020

    WM

  • 75. Data: 2021-08-22 16:02:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 22 sierpnia 2021 o 15:52:03 UTC+2 WM napisał(a):

> [...]
    >
    > https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/ta-maszyna-pozyskuje-wode-pitna-z-powietrza-

    Wierzysz w te gówniane artykułu tłumaczone przez pseudo tłumaczy dziennikarzy? Jak
    wierzysz to możesz sobie kupić oszczędzacz do prądu, maść na porost włosów i nauczysz
    się czterech języków w tydzień. Za mojego życia taką maszynę wymyślili Rosjanie z
    ZSRR. W lodówce Saratow zaobserwowałem że się na zamrażalniku lód robi. Znaczy się
    najpierw musiała być woda. A woda mogła byc tylko z powietrza.

  • 76. Data: 2021-08-22 17:50:32
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    ZSRR. W lodówce Saratow zaobserwowałem że się na zamrażalniku lód robi. Znaczy się
    najpierw musiała być woda. A woda mogła byc tylko z powietrza.

    Niestety teraz ładują politykę we wszystko, gdzie się tylko da, czy
    trzeba, czy nie.
    Efekt jest taki, że nikomu nie można teraz wierzyć bezgranicznie.
    Można dostać paranoi, jak ktoś słabszy psychicznie.

    Otrzymywanie wody z powietrza jest to znany temat od dawna.
    Przegląd metod otrzymywania wody z powietrza.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_water_gene
    rator

    Dobre do stosowania w czasie klęsk żywiołowych.
    https://youtu.be/S2Cq_TpNXoQ

    WM

  • 77. Data: 2021-08-22 18:03:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 22 sierpnia 2021 o 17:50:34 UTC+2 WM napisał(a):
> [...]
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_water_gene
    rator

    > Dobre do stosowania w czasie klęsk żywiołowych.

    Co cię teraz z jakąs polityka trzepie? Dałeś dupy podniecając się byle czym. Rośliny
    wykorzystują zjawisko skraplania się wody na liściach odkąd są na ziemi.

  • 78. Data: 2021-08-22 19:16:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2021 15:52, WM wrote:
    > Bywa celem, a  nie odpadem w urządzeniach do otrzymywania wody z powietrza.

    https://www.youtube.com/watch?v=aPvXnmBIO7o
    https://www.youtube.com/watch?v=EGTRX6pZSns
    https://www.youtube.com/watch?v=LVsqIjAeeXw
    i kilka innych

    Temat odzyskiwania wody z powietrza to jakoś przez ostatnie kilka lat
    top ze wszystki media-naukowych scamów, powtarzanych przez
    tumanistycznych dziennikaży i żyjących w przestrzeni medialnej głównie
    dzieki nim.

    Nie to, że nie działa, bo przecież działa.

    To, że komplenie nieopłacalne i nie osiągnie nawet procenta zakładanych
    wyników.

  • 79. Data: 2021-08-22 20:30:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-08-22 o 19:16, heby pisze:

> [...]
    >
    > Nie to, że nie działa, bo przecież działa.
    >
    > To, że komplenie nieopłacalne i nie osiągnie nawet procenta zakładanych

    Wcześniej dyskusja dotyczyła braku czystości skroplin z klimatyzacji,
    dlatego byłem ciekaw jakości wody otrzymywanej analogicznie z powietrza.
    Nie tylko chodzi o czystość, ale i brak składników mineralnych, które
    człowiek wypaca i musi uzupełniać w napojach.

    WM