  • 61. Data: 2021-07-26 06:34:47
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Hi hi - widuje to czesto. W garazu podziemnym stoi kanisterek pod
    > rurka :-)
    >
    > Chociaz - moze o co innego chodzi? Jakas inna woda, i nie moze sobie
    > splynac do kratki sciekowej, ktora tam niedaleko jest?

    U mnie w dzikiej, tropikalnej azji są chyba wyłącznie grawitacyjne, a
    standardowe czyszczenie polega na odkurzeniu żeberek wymiennika
    pokojowego i przedmuchaniu rurki kondensatu też odkurzaczem. Odpływ
    jest połączony z kratką ściekową w jednej z łazienek.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2021-07-26 07:27:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > pokojowego i przedmuchaniu rurki kondensatu też odkurzaczem. Odpływ
    > jest połączony z kratką ściekową w jednej z łazienek.

    A macie tam pylące drzewa typu olcha ? :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 63. Data: 2021-07-26 07:34:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-07-25 o 23:39, J.F. pisze:

    > No, ciekaw jestem - tu by sie lala po posadzce ... mech na podlodze ?

    > Ciekawe, czy to z powodu mchu.

    Też. Na moim osiedlu często widuję takie dzikie zrzuty, gdy woda
    swobodnie kapie, a byle wiaterek rozchlapuje ją na elewację albo na
    ludzi na chodniku. Albo podziurawione rynny spustowe.

    > Bo pierwsza sprawa - bloki teraz ocieplone styropianem - nie tak latwo
    > powiesic klime na scianie ..

    Dlatego wg mojej spółdzielni ewentualnie możesz zrobić to na balkonie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 64. Data: 2021-07-26 14:30:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2021 07:34:03 +0200, PeJot napisał(a):

    > Też. Na moim osiedlu często widuję takie dzikie zrzuty, gdy woda
    > swobodnie kapie, a byle wiaterek rozchlapuje ją na elewację albo na
    > ludzi na chodniku. Albo podziurawione rynny spustowe.

    I mech jest? Bo jak wiaterek rozchlapuje, to i elewacje suszy.

    J.

  • 65. Data: 2021-07-26 19:31:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 26.07.2021 o 14:30, J.F. pisze:

    > I mech jest? Bo jak wiaterek rozchlapuje, to i elewacje suszy.

    Jest. I wygląda to obleśnie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 66. Data: 2021-07-27 01:54:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-26, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > A macie tam pylące drzewa typu olcha ? :)

    Mamy za miedzą wypalaczy dżungli pod plantacje drzew na olej kokosowy,
    ale generalnie klimat jest taki, że nawet płyty kompaktowe pleśnieją.
    Wolę się więc nie interesować życiem wewnętrznym rurek do odprowadzenia
    kondensatu, bo mnie coś może jeszcze tam wciągnąć.

    --
    Marcin

  • 67. Data: 2021-07-27 07:49:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Mamy za miedzą wypalaczy dżungli pod plantacje drzew na olej kokosowy,

    Czy aby na pewno kokosowy? Dawno nie byłem w okolicach, ale jak ostatnio
    zaglądałem za miedzę, mieli tam ciągnące się po bezkres uprawy palmy
    olejowej. To nie to samo co kokosowa. Olej też inny.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2021-07-27 11:05:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-27, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Czy aby na pewno kokosowy? Dawno nie byłem w okolicach, ale jak ostatnio
    > zaglądałem za miedzę, mieli tam ciągnące się po bezkres uprawy palmy
    > olejowej. To nie to samo co kokosowa. Olej też inny.

    Nawet jak pisałem to coś mi nie pasowało, ale nie wiedziałem co.
    Oczywiście, że palmowy.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2021-07-27 11:46:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Nawet jak pisałem to coś mi nie pasowało, ale nie wiedziałem co.
    > Oczywiście, że palmowy.

    Podobno uprawa oleju palmowego niszczy środowisko, a on sam jest
    szkodliwy dla zdrowia.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_palmowy#Wp%C5%82y
    w_na_zdrowie

    WM

  • 70. Data: 2021-07-27 15:37:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 lipca 2021 o 11:46:42 UTC+2 WM napisał(a):

    > Podobno uprawa oleju palmowego niszczy środowisko, a on sam jest
> [...]
    Bardziej szkodliwy dla zdrowia jest głód. Jeśli w nocy spisz w łóżku i dziennie
    zjadasz jeden posiłek to masz lepiej niż 1/3 ludzi na Ziemi. Żyjące Polsce, Europie
    trzeba mieć bardzo rozwinięta wyobraźnię żeby wyobrazić sobie jaki z Ziemi panuje
    głód i w jakich strasznych warunkach żyją na Ziemi ludzie.