  • 11. Data: 2009-09-07 21:50:35
    Temat: Re: Jak "pogorszyć" głośniczki?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 7 Sep 2009 11:03:51 +0200 "qlphon" <q...@p...fm> napisał:

    >teraz sie upiera że jest zadowolony z dźwięku
    >i nie chce wydawać kasy
    >a mi aż się wnętrzności przewracają jak je słyszę....

    Skoro jemu pasuje to co Ci to przeszkadza?

    Pożycz mu lepiej jakieś dobre słuchawki jak masz, niech sobie posłucha
    MP3 ze swojego odtwarzacza na nich, jak spróbuje znowu posłuchać
    muzyki na głośniczkach od komputera to zauważy różnicę...

    BTW sprzedawane obecnie głośniczki są raczej gówniane, nawet niby
    dobre np. Creative. Kumpel kupił jakiś taki zestaw Creative'a, wydał
    chyba ze 150zł, podłączyłem do swojego kompa i... tragedia. Te
    głośniki są chyba robione pod ludzi którzy słuchają umcy umcy i bas
    musi być "zajeeebisty". Może i grały w miarę czysto (rewelacji i tak
    nie było, niewiele lepiej od chińskich noname) ale ich charakterystyka
    przenoszenia to jakaś koszmarna pomyłka. Moje stare chińskie noname'y
    grają zdecydowanie bardziej neutralnie.

  • 12. Data: 2009-09-08 08:36:08
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Skoro jemu pasuje to co Ci to przeszkadza?

    bo siedze obok i musze tego słuchać...

  • 13. Data: 2009-09-08 08:38:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Dobre, ale teraz wpadłem na coś prostszego - dioda prostownicza
    > szeregowo - to dopiero będzie miazga.

    zakładasz, że sygnał jest +- wzgledem "masy"
    nie mierzyłem, ale jakbym musiał raczej bym sie załozył, że sygnał jest
    tylka z jednej stony osi
    więc dioda wytnie wszystko albo nic...

  • 14. Data: 2009-09-08 11:13:03
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 8 Wrz, 10:38, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > zakładasz, że sygnał jest +- wzgledem "masy"
    > nie mierzyłem, ale jakbym musiał raczej bym sie załozył, że sygnał jest
    > tylka z jednej stony osi
    > więc dioda wytnie wszystko albo nic...

    Bzdura. Końcówka mocy albo jest zasilana napięciem +/- i wtedy na
    wyjściu też daje +/-, albo jest zasilana +/GND i na wyjściu daje +/
    GND, ale składowa stała jest blokowana przez kondensator, więc też
    otrzymujesz +/-

  • 15. Data: 2009-09-08 12:16:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > wyjściu też daje +/-, albo jest zasilana +/GND i na wyjściu daje +/
    > GND, ale składowa stała jest blokowana przez kondensator, więc też

    oczywiscie mowimy pseudowzmacniaczu, montowanym w głośniczkach do komputera
    ?

    ale wiesz, jak sie obserwuje prace mambrany głosnika, to po podaniu sygnału
    ona "wyłazi" z pozycji spoczynkowej do przodu (lub tyłu jak nieprawidłowo
    podłaczony głosnik)
    trudno tu mówic o +/-

    tak czy owak, moge bez problemu sprawdzic co szeregowa dioda zrobi z
    dzwiekiem
    stawiam na brak istotnej zmiany

  • 16. Data: 2009-09-08 12:36:41
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 8 Sep 2009 10:36:08 +0200 "qlphon" <q...@p...fm> napisał:

    >bo siedze obok i musze tego słuchać...

    To w takim razie Ty kup lepsze głośniki, niby dlaczego chcesz koszt
    wymiany czegoś dla własnej wygody przerzucać na kumpla?

  • 17. Data: 2009-09-08 13:09:26
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To w takim razie Ty kup lepsze głośniki, niby dlaczego chcesz koszt
    > wymiany czegoś dla własnej wygody przerzucać na kumpla?

    nowe głosniki juz czekają na pólce
    musi tylko pozwolic na zmianę

    to nie jest kwestia wygody, tylko zdrowia psychicznego ;-)

  • 18. Data: 2009-09-08 15:53:40
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    (ciap)
    > ale wiesz, jak sie obserwuje prace mambrany głosnika, to po podaniu
    sygnału
    > ona "wyłazi" z pozycji spoczynkowej do przodu (lub tyłu jak nieprawidłowo
    > podłaczony głosnik)

    ???

    Włodek

  • 19. Data: 2009-09-08 17:00:48