  • 1. Data: 2009-09-06 16:38:06
    Temat: [PC] padł mi dysk
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    jak Panowie myślicie co mogło się stać... komputer chodził normalnie dłuższy
    czas i nagle ni z tego ni z owego padł dysk - objaw jest taki, że stuka cały
    czas głowicą jakby ciągle parkował... czemu padł? i co wymienić w komputerze
    bo mogło się popsuć (myślę o zasilaczu)?

  • 2. Data: 2009-09-06 18:51:04
    Temat: Re: [PC] padł mi dysk
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 06.09.2009 18:38, identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > że stuka cały czas głowicą jakby ciągle parkował... czemu padł? i co
    > wymienić w komputerze bo mogło się popsuć (myślę o zasilaczu)?

    Wymienic dysk. A padl bo padl, dyski tak maja.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-09-07 13:25:25
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h80p4n$dn3$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > stuka cały czas głowicą jakby ciągle parkował... czemu padł? i co wymienić
    > w komputerze bo mogło się popsuć (myślę o zasilaczu)?

    Ile lat miał dysk? Ja co 3-4 lata wymieniam na nowy nawet jeśli staremu nic
    nie dolega. Oczywiście mówię o komputerze biurkowym/do pracy.

    Michał

  • 4. Data: 2009-09-07 13:34:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Wymienic dysk. A padl bo padl, dyski tak maja.

    Z rzadka tak maja, ale sie zdarza.

    Pytanie jak stary dysk/komputer, bo moze trzeba wymienic wszystko.

    J.

  • 5. Data: 2009-09-07 13:58:28
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Z rzadka tak maja, ale sie zdarza.

    Nie tak rzadko. Z dyskow, ktore u mnie dzialaja 24/7/365 po dwoch latach
    pada ok. 50%. A dzisiaj wlasnie zanioslem do serwisu dysk z lapa, ktory
    mial 10 miesiecy.

  • 6. Data: 2009-09-07 14:14:55
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Nie tak rzadko. Z dyskow, ktore u mnie dzialaja 24/7/365 po dwoch latach
    > pada ok. 50%. A dzisiaj wlasnie zanioslem do serwisu dysk z lapa, ktory
    > mial 10 miesiecy.

    A czy są to dyski przystosowane do pracy non stop? Z tego co wiem tanie
    konsumenckie dyski są przewidziane do pracy przerywanej. Pytanie, czy
    producenci wymieniają takie dyski na gwarancji.

    Michał

  • 7. Data: 2009-09-07 14:28:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    T.M.F. napisało:

    > Z dyskow, ktore u mnie dzialaja 24/7/365 po dwoch latach pada ok. 50%.

    To seria robiona specjalnie na zamówienie u producenta, czy egzemplarze
    starannie selekcjonowane przez dostawcę? Sprzedawane dzisiaj dyski mają
    minimum 3 lata gwarancji. Nie wierzę, by połowa z nich była w tym okresie
    bezpłatnie wymieniana na nowe.

    > A dzisiaj wlasnie zanioslem do serwisu dysk z lapa, ktory mial 10 miesiecy.

    A ja właśnie przypomniałem sobie, że od wiosny wożę w schowku w samochodzie
    dysk Seagate 1TB, który powinienem wymienić na nowy. Nie zepsuł się, był
    uszkodzony od nowości. Niby pracuje, ale SMART zgłasza potencjalną
    niesprawność. Wcześniej raz czy dwa miałem tak z nowym dyskiem. Raz spalił
    się od pioruna. Jeden spadł na beton przed zainstalowaniem. Z zepsutym
    w trakcie ekspolatacji do czynienia miałem może ze dwa razy. To coś rzędu
    jednego procenta populacji. Przez jakieś ćwierć wieku.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-09-07 14:35:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > A czy są to dyski przystosowane do pracy non stop? Z tego co wiem
    > tanie konsumenckie dyski są przewidziane do pracy przerywanej.

    > Pytanie, czy producenci wymieniają takie dyski na gwarancji.

    Na czym by miało polegać to przystosowanie do pracy przerywanej?
    Obliczone tak, by krótko po upływie gwarancji psuły się i można
    było sprzedać w to miejsce nowy? Większość znanych mi dysków
    (takich zwyczajnych) pracuje non stop. A jak słyszę jak ktoś
    biadoli, że mu padł dysk i dane zginęły, to dziwnym trafem jest
    to osoba, która "oszczędza" komputer i włącza go kilka razy na
    dobę.

    > Pytanie, czy producenci wymieniają takie dyski na gwarancji.

    No przecież, że ich nie naprawiają!

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-09-07 14:37:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Monday, September 7, 2009, 4:28:04 PM, you wrote:

    [...]

    > się od pioruna. Jeden spadł na beton przed zainstalowaniem. Z zepsutym
    > w trakcie ekspolatacji do czynienia miałem może ze dwa razy. To coś rzędu
    > jednego procenta populacji. Przez jakieś ćwierć wieku.

    Ćwierć wieku _w_ _Polsce_ ? Chyba, że piszesz nie o PeCetach. Mi
    wychodzi tak jakoś 22-23 lata, kiedy w Polsce pojawiły się pierwsze PC
    z HDD. Ciut wcześniej HDD widziałem w Merze 9150 (SeeCheck).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2009-09-07 15:04:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ćwierć wieku _w_ _Polsce_ ? Chyba, że piszesz nie o PeCetach. Mi
    > wychodzi tak jakoś 22-23 lata, kiedy w Polsce pojawiły się pierwsze PC
    > z HDD. Ciut wcześniej HDD widziałem w Merze 9150 (SeeCheck).

    Wydaje mi się, że rok był właśnie 1984, kiedy miałem klona IBM PC/XT
    z dyskiem Seagate 20MB. ST-225 czy jakoś tak mu było, temu dysku.
    Ale nawet gdyby przyjąć, że dwa lata później, to 23 lata też się chyba
    łapie na określenie "jakieś ćwierć wieku".

    --
    Jarek