  • 11. Data: 2022-04-22 12:40:29
    Temat: Re: Jak przechowac akumulator?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2022 11:07:17 +0200, miumiu napisał(a):

    > Za takie pieniadze to raczej poswiece sie dla ludzkosci i przetestuje
    > przechowywanie na sucho ;)

    Nie wylejesz całego kwasu. Musisz płukać wodą destylowaną. Co z
    utylizacją kwasu i popłuczyn? A ile sobie ciuchów przy tym naniszczysz.
    Wystarczy niezauważona kropka i po tygodniu masz śliczną dziurkę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2022-04-22 12:42:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2022 10:41:10 +0200, miumiu napisał(a):

    > Jak najsensowniej jest sprawdzic
    > poziom naladowania?

    Poniżej 12,6 V bez obciążenia wypadałoby doładować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2022-04-22 13:00:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 07:42, miumiu pisze:

    > srednio mam
    > ochote podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie
    > wyladowal sie do zera i nie zdechl na amen.

    Kilka dni temu chciałem podładować prawie nowy (tylko ponad dwa lata
    nieużywany) akumulator, ale okazało się, że nic mu nie ubyło. Więc nie
    przesadzaj z tym "co dwa tygodnie".

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2022-04-22 16:46:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 10:41:10 +0200, miumiu wrote:

    > Wydaje mi sie ze po pol roku, to juz mocno rozladowany bylby aku. Musialbym
    > w praktyce przetestowac samorozladowanie. Jak najsensowniej jest sprawdzic
    > poziom naladowania?

    Wrednie, bo kazde rozładowanie szkodzi, lepiej nie mierzyc.

    Za to mozna mierzyc ile zajmnie naladowanie do pełna.

    Tylko to tez wredne ...

    J.

  • 15. Data: 2022-04-22 16:49:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 10:33:15 +0200, miumiu wrote:

    > Troche upierdliwe, ladowarke tez trzeba kontrolowac czy sie nie usmazyla...

    One z gatunku, ze sie raczej nie smażą.

    > i szkoda pradu.

    Na samo podtrzymanie to jakas znikoma moc idzie.
    Mozna by zegarkiem włączac na krótki czas ... ale zegarek tez prąd
    bierze.

    Okno w gazazu masz? Moze ogniwo sloneczne :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-04-22 18:12:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 22.04.2022 o 10:31, miumiu pisze:

    > No musiałbym dziury wiercic....

    wywiercić, wylać, wypłukać to wszystko jeszcze pół biedy

    potem kiedyś trzeba będzie zalać (a elektrolitu już nie kupisz) i co najważniejsze -
    zatkać tak żeby się nie wylało, bo samochodu szkoda...

  • 17. Data: 2022-04-22 18:38:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.04.2022 07:42, miumiu wrote:
    > Bo srednio mam ochote podladowywac co dwa tygodnie akumulator

    Jeżeli nowy to wystarczy że co kilka miesięcy go podładujesz. Co dwa
    tygodnie to akumulator który jest podłączony w samochodzie, bo wtedy ma
    pobór.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2022-04-22 18:44:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.04.2022 12:42, Jacek Maciejewski wrote:
    > Poniżej 12,6 V bez obciążenia wypadałoby doładować.

    Że 80% naładowanie jest w jakiś sposób groźne dla akumulatora?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2022-04-22 19:16:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 18:44:02 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Że 80% naładowanie jest w jakiś sposób groźne dla akumulatora?

    Znaczy sie 20% jest rozładowane.
    A podobno w tym rozładowanym cos złego sie dzieje :-)

    J.

  • 20. Data: 2022-04-22 19:21:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62624039$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    user miumiu pisze tak:

    > Bo srednio mam ochote
    > podladowywac co dwa tygodnie akumulator lezacy w garazu zeby nie
    > wyladowal sie do zera i nie zdechl na amen.

    Bywam w Polsce co 4 miesiące i akumulator nie umiera.
    Oprócz ładowania akku lubi bełtanie się elektrolitu w czasie jazdy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy