  • 1. Data: 2021-04-29 09:03:12
    Temat: Reanimacja pilotów dzisiaj
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Cześć

    Jak się dzisiaj reanimuje gumki przewodzące w pilotach? Wiem, najlepiej
    kupić nowy ale w tym przypadku to od kina domowego z górnej półki -
    oryginalny kosztuje kilkaset PLN.

    Farba przewodząca, wklejenie nowej gumki czy stary harcerski sposób z
    naklejaniem folii aluminiowej?
    Który zestaw naprawczy jest warty polecenia?

    c.

  • 2. Data: 2021-04-29 09:37:01
    Temat: Re: Reanimacja pilotów dzisiaj
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2021 08:03:12 +0100, Cezar napisał(a):

    > Jak się dzisiaj reanimuje gumki przewodzące w pilotach? Wiem, najlepiej
    > kupić nowy ale w tym przypadku to od kina domowego z górnej półki -
    > oryginalny kosztuje kilkaset PLN.

    A rozebrać i umyć ciepłą wodą z detergentem? Wiele z reanimowanych
    przeze mnie pilotów bylo niemożebnie zapaćkane w środku.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 3. Data: 2021-04-29 10:04:30
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 29/04/2021 08:37, Jacek Maciejewski wrote:

    > A rozebrać i umyć ciepłą wodą z detergentem? Wiele z reanimowanych
    > przeze mnie pilotów bylo niemożebnie zapaćkane w środku.

    już próbowałem - niektóre gumki mają kilkanaście Mohm i nie pomaga żadne
    mycie.

    c.

  • 4. Data: 2021-04-29 10:08:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-29 o 09:03, Cezar pisze:
> [...]
    > naklejaniem folii aluminiowej?
    > Który zestaw naprawczy jest warty polecenia?

    Dawno, dawno temu (w latach 80-tych) jak zdarzało mi się naprawiać
    kalkulatory to przemywałem takie gumki szmatką zmoczoną benzyną.
    Nie mam pojęcia, czy dobra metoda - wydaje mi się, że potem lepiej działały.
    P.G.

  • 5. Data: 2021-04-29 10:11:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 29/04/2021 09:04, Cezar wrote:

    > już próbowałem - niektóre gumki mają kilkanaście Mohm i nie pomaga żadne
    > mycie.
    >
    > c.

    Kiedys umylem ciepla woda z plynem do mycia naczyn i pomoglo ale na
    krotko wiec ponownie rozebralem i wyczyscilem takim sprayem do
    czyszczenia stykow (izoproponol?) ale tak ze wszystko w nim plywalo i to
    pomoglo na kilka lat.

  • 6. Data: 2021-04-29 11:56:23
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 29.04.2021 o 09:03, Cezar pisze:
> [...]
    > naklejaniem folii aluminiowej?
    > Który zestaw naprawczy jest warty polecenia?

    Umyć mydłem, a później spirytusem.
    Jak nie pomoże to są zestawy naklejek przewodzących na gumki.

    yabba

  • 7. Data: 2021-04-29 12:53:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Apr 2021 09:04:30 +0100, Cezar napisał(a):

    > już próbowałem - niektóre gumki mają kilkanaście Mohm i nie pomaga żadne
    > mycie.

    Gumki można przetrzeć bardzo drobnoziarnistym papierem ściernym, tak
    koło 1000. I oczywiście, płytkę ze stykami też potraktować tamponem
    maczanym w spirytusie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-04-29 15:43:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > naklejaniem folii aluminiowej?
    > Który zestaw naprawczy jest warty polecenia?

    Kup sobie w elektroniku zestaw naprawczy, gumki + klej silikonowy, działa.
    Np tu https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=8954&
    controller=product

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-05-02 16:43:41
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Kup sobie w elektroniku zestaw naprawczy, gumki + klej silikonowy, działa.
    > Np tu
    > https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=8954&
    controller=product

    To jest zdecydowanie najlepszy sposób. W ten sposób zreanimowałem ze 3
    piloty i 2 telefony DECT. Nie zapomnij o ścięciu starych gumek - to jest
    najtrudniejsza czynność w tym wszystkim, bo trzeba uważać, by ściąć
    równolegle i nie za dużo (bo jak za mało, to można jeszcze poprawić).

    --
    Grzexs