    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak w PRLu
    Date: Thu, 2 Dec 2021 01:06:47 +0100

    Powitanko,

    ... dobrze znane (takim staruszkom jak ja) braki w zaopatrzeniu. U
    producentów samochodów. Podobno. Stoją więc tysiace aut, do których nie
    ma elektroniki. No i tak się zastanawiam, rzeczywiście jest taki
    problem? Czemu nie przeprojektują na to, co jest? Atmelki da się kupić,
    STMy, ARMy, PICe, ESP32 też.
    W moim ś.p. samochodzie klimą sterował Atmelek, zegarami chyba też,
    nawet sterownik jaśków był na czymś popularnym. Teraz w II generacji
    tego samochodu klimą steruje jakieś coś egzotycznego, że nawet nie
    wiedziałem, że jest taki producent. Programowanie tego to sięganie lewą
    ręką do prawej kieszeni. Po cholerę wsadzili coś takiego? Rozumiem, ze
    komp. do jazdy autonomicznej, to juz wymaga mocy obliczeniowej, ale
    normalne systemy przeciętnego samochodu to w większości najbardziej
    zramolały 8 bitowiec w przerwaniu obsłuży z zegarem w postaci metronomu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa