  • 11. Data: 2020-07-19 19:29:17
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć połączenie z Internetem przez modem?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-19 o 12:03, Sofija pisze:

    > Jeśli jest tak, jak piszecie, czyli że nie ma niebezpieczeństwa, to po
    > co jest ten pokazujący się komunikat, że nie jest zabezpieczone?

    Ponieważ jakiś czas temu była akcja migracji stron internetowych HTTP na
    HTTPS, a dodatkowo przeglądarki Chrome, Firefox, itd. zaczęły
    automatycznie ostrzegać po połączeniu się ze stroną HTTP jako
    niezabezpieczoną i niebezpieczną.
    HTTPS jest szyfrowaną wersją protokołu HTTP co ma zapobiec
    przechwytywaniu danych lub ich podmianie (np. przy łączności z bankiem).

    Przy łączności panelem konfiguracyjnym w Twoim modemie jak pisałem jest
    to nieistotne.

    Jakbyś weszła na stronę banku czy przelewów i takie ostrzeżenie się
    wyświetli, to wtedy już jest to bardzo istotne, bo oznaczać to może
    fałszywą stronę banku i to co wpiszesz, kod/hasło, podasz przestępcy.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-07-20 13:47:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup
    W dniu 18.07.2020 o 18:51, Sofija pisze:

    >Połączenie "http" zawsze jest niezabezpieczone. No chyba, że jest to
    >np. szyfrowane Wifi (WPA itp). Ale to na innym poziomie (znaczy czego
    >innego). Zresztą w ogóle pytasz o szyfrowanie różnych elementów -
    >połączenie przeglądarki z serwerem, oraz o połączenie... modemu ze
    >stacją bazową?

    >Generalnie, jeśli masz takie obawy o bezpieczeństwo połączenia przez
    >modem, to masz dwie drogi:
    >1. nie przejmować się, bo w ramach Orange nikt tego nie czyta - a jak
    >zechce czytać na 'prośbę' służb, to i tak odszyfruje

    A to w ogole strona Orange, czy modemu ?

    Tak czy inaczej - tym jednym sie nie przejmowac, bo to tylko
    najblizsze połączenie do modemu lub Orange.

    >2. zastosować tzw. VPN czyli usługę serwera, który wymusi szyfrowanie
    >wszystkiego*. Wędka: NordVPN, ale jest wiele takich, free i płatnych.

    A ten NordVPN daje IP polskie czy amerykanskie ?
    Amerykanskie czasem nawet lepsze, ale np polskie banki moga miec
    jakies obiekcje ..

    >* uwaga: jeśli stosujesz VPN i wpiszesz adres http (a nie https), to
    >to i tak będzie "nieszyfrowane" z punktu widzenia przeglądarki

    Z mozliwoscia przechwycenia przez operatora VPN lub kogos miedzy
    serwerami strony i routerami operatora.
    Ale jak ma byc bezpiecznie, to pewnie strona jest https:.

    J.

  • 13. Data: 2020-07-20 14:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sofija" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19.07.2020 o 11:54, Uncle Pete pisze:
> [...]

    I przy okazji - byc moze nie ma wlasnego numeru IP.

    >Modem nie jest podpięty do routera z Wi-Fi. Tkwi w porcie USB laptopa
    tyle.
    >Jeśli jest tak, jak piszecie, czyli że nie ma niebezpieczeństwa, to
    >po co jest ten pokazujący się komunikat, że nie jest zabezpieczone?

    Byc moze standardowy komunikat przegladarki ... ale pewnie by czesto
    wyskakiwal.

    Zobacz np http://www.meteo.pl/
    wyskoczy czy nie ?

    J.

  • 14. Data: 2020-07-20 15:05:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-07-19 o 11:29, Sofija pisze:

    >"Alcatel Link Key USB" to nie jest router WiFi więc sieci żadnej nie
    >tworzy i nie ma takiej opcji. Połączenie do internetu przez ten modem

    a jednak
    https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/alcatel/linkkey-
    ik40v/instrukcja?p=5

    siec z adresem 192.168.1.1 tworzy.
    Siec rozciaga sie tylko na USB, wiec zagrozenia nie ma ..

    >jest zawsze bezpośrednie komputer-modem i nikt nie jest w stanie
    >zobaczyć tego, a tym bardziej podpiąć się do tego modemu, inaczej,
    >niż go zabierając Tobie (pomijam że ktoś włamał się na Twój komputer,

    Nie jest to takie do pominiecia.

    >zainstalował jakiś zdalny dostęp i już śledzi wszystko co robisz, ale
    >wtedy ten modem też mu nie jest potrzebny do czegokolwiek).

    Dokladnie.

    >a to że wchodzisz na panel konfiguracyjny modemu i pisze
    >niezabezpieczony to tylko dlatego, że modem nie udostępnia połączenia
    >https, bo w sumie i po co, jak może działać tylko i wyłącznie po

    No i mialby problem z certyfikatem, datą ważnosci itp.

    >podłączeniu do Twojego laptopa/komputera (no może i routera jak ma
    >opcję współpracy z modemem LTE, ale wtedy i tak router ogarnia
    >kwestie bezpieczeństwa).
    >Także... problemu żadnego nie ma. Tak ma być i jest dobrze.

    Tylko czemu przegladarka taka wrazliwa na ten adres ?

    J.

  • 15. Data: 2020-07-20 17:37:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-20 o 15:05, J.F. pisze:
> [...]
    ik40v/instrukcja?p=5

    > siec z adresem 192.168.1.1 tworzy.
    > Siec rozciaga sie tylko na USB, wiec zagrozenia nie ma ..

    oj tam, nie rozgłasza w eterze "Test 5G 300% mocy" a Sofija napisała "na
    liście sieci mojej i sąsiadów" więc pomijam że udaje modem po Eth a nie
    po RS232.

    > Tylko czemu przegladarka taka wrazliwa na ten adres ?

    nie na adres tylko na HTTP. Wszystkie przeglądarki są wrażliwe obecnie
    na HTTP a nawet Google miał/jest pozycjonować wyszukiwania najpierw
    strony HTTPS a na szarym końcu nieszyfrowane HTTP.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2020-07-20 18:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >oj tam, nie rozgłasza w eterze "Test 5G 300% mocy" a Sofija napisała
    >"na liście sieci mojej i sąsiadów" więc pomijam że udaje modem po Eth

    Zgadza sie - sasiadow to nie dotyczy.
    Ale ... hm, co oni robia, jak operator sam uzywa IP 192.168.1.1 ?
    Ta strona sie tworzy tylko gdy polaczenia nie ma ?

    >nie na adres tylko na HTTP. Wszystkie przeglądarki są wrażliwe
    >obecnie na HTTP a nawet Google miał/jest pozycjonować wyszukiwania
    >najpierw strony HTTPS a na szarym końcu nieszyfrowane HTTP.

    Jako tak, ale moj firefox az tak wrazliwy nie jest.

    J.

  • 17. Data: 2020-07-20 18:37:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-20 o 18:03, J.F. pisze:

    > Jako tak, ale moj firefox az tak wrazliwy nie jest.

    Jak nie?
    Masz przekreśloną szarą kłódkę i jak najedziesz myszką "Połączenie nie
    jest bezpieczne"

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2020-07-20 19:07:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jak nie?
    >Masz przekreśloną szarą kłódkę i jak najedziesz myszką "Połączenie
    >nie jest bezpieczne"

    Przestali pokazywac zielona kłodke, to musza przekreslac :-)
    A myszka nie najade, to nie zobacze.

    No chyba, ze Sofija to wlasnie miala na mysli.

    J.

  • 19. Data: 2020-07-20 19:24:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-20 o 19:07, J.F. pisze:

    > Przestali pokazywac zielona kłodke, to musza przekreslac :-)
    > A myszka nie najade, to nie zobacze.
    >
    > No chyba, ze Sofija to wlasnie miala na mysli.

    Chrome - wyświetla się obok adresu strony "Niezabezpieczona" cały czas
    nie wiem jak z Edge i resztą.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2020-07-20 22:44:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Nierozumiesz. Wywoływanie strony po http:// nie jest zabezpieczone.
    Wywołuj stronę po https://192.168.1.1

    > Jak zabezpieczyć połączenia z Internetem przez ten modem?

    Są przecież zabezpieczone.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>