  • 1. Data: 2022-03-12 12:01:16
    Temat: Jak zrobić frontpanel
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    Czołem!
    Jakiś czas temu była tu dyskusja o przednich panelach. Opisano kilka
    metod dających całkiem niezłe rezultaty, jednak w każdym przypadku było
    widać, że to robota amatora. Może niezła, ale jednak amatorszczyzna.
    U zaprzyjaźnionej plastyczki podpatrzyłem sposób dający świetne
    rezultaty. W zasadzie jest podobnie jak w poprzednim wątku, jedyna
    różnica polega na zastosowanej folii, stosuje się coś takiego:

    https://www.amazon.pl/SKULLPAPER%C2%AE-Przezroczysta
    -folia-drukarki-laserowej/dp/B0777PYYV7/ref=pd_sbs_1
    /257-5884432-9881741?pd_rd_w=noa4p&pf_rd_p=9b81f5f7-
    a9f0-4917-8841-54801cd4b391&pf_rd_r=860PJA3GZ1WN6KFG
    VB0C&pd_rd_r=ee45d92b-ab65-47e6-8f7f-87d9f6db345c&pd
    _rd_wg=ozhCr&pd_rd_i=B0777PYYV7&psc=1

    lub:

    https://www.amazon.pl/SKULLPAPER%C2%AE-odpychania-pr
    zezroczysta-drukarek-atramentowych/dp/B087PNFSHL/ref
    =pd_sbs_5/257-5884432-9881741?pd_rd_w=3qO0e&pf_rd_p=
    9b81f5f7-a9f0-4917-8841-54801cd4b391&pf_rd_r=VR1SAT6
    1ENEX1VRCBWB6&pd_rd_r=9c92a75b-a580-4f3b-a131-5aa042
    a20855&pd_rd_wg=qGunO&pd_rd_i=B087PNFSHL&psc=1

    (Cytuję przykłady, bo nazwy są tak durne, że ciężko znaleźć.)
    A potem zwyczajnie, jak dziecięcą kalkomanię. Aby sprawa była jasna: nie
    próbowałem. Ale skoro tabliczka "Jerzy Burak enterprise manager" na
    aluminiowej płytce wychodzi super, to dlaczego panel nie miałby :-)
    Dowiedziałem się też, że po wysuszeniu całość można popryskać matowym
    transparentnym lakierem. Polecono mi Rust Oleum w sprayu, dostępny na
    Allegro.

    P.P.

  • 2. Data: 2022-03-12 13:56:30
    Temat: Re: Jak zrobić frontpanel
    Od: Runt <r...@e...prv>

> [...]
    > rezultaty. W zasadzie jest podobnie jak w poprzednim wątku, jedyna
    > różnica polega na zastosowanej folii, stosuje się coś takiego:
    /.../

    Dla jednej sztuki może to i ma sens. oczekiwanego efektu jednak nie
    osiągniesz. Kiedys gdy zaczynaliśmy zamawialiśmy w specjalizującej sie
    tematem wschodzącej firmie "czołówkę" podając na rysunku 1:1 pozycję
    położenia napisów i grafiki. Firma tworzyła szablon, wycinała otwory na
    plastiku, przykładaliśmy do "czołówki" i wyglądało na wtedy w miarę
    "profesjonalnie". Dziś robi to "laser".

    https://www.dreamstime.com/photos-images/computer-ca
    se-front-panel.html

    poszukaj takiej firmy - może w ramach reklamy wykonają ci front panel.

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 3. Data: 2022-03-12 20:11:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 12 marca 2022 o 12:01:18 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > A potem zwyczajnie, jak dziecięcą kalkomanię. Aby sprawa była jasna: nie
    > próbowałem. Ale skoro tabliczka "Jerzy Burak enterprise manager" na
    > aluminiowej płytce wychodzi super, to dlaczego panel nie miałby :-)

    A jak rozwiązuje się problem latających łap (poza wypiciem pół litra) żeby prosto
    przykleić?
    Chyba że to rzeczywiście jak kalkomania i klej "pływa", dopóki nie wyschnie.
    Bo naklejki drukowane na przezroczystej folii samoprzylepnej zawsze przyklejają się
    krzywo :(
    No i obudowa musi być proszkowo na gładko, na chropowatej kiszka kaszana ("matowy
    błyszczyk" nie przechodzi ;)

    Kuzyn, co sporo siedział w Rosji w latach 80 i 90, opowiadał mi o pewnym instytucie.
    Bryły tytanu leżały tam na hali maszyn.
    I był jeden rusek, pijaczyna.
    Łapy mu latały jak był trzeźwy.
    I nagle trzeba było zrobić jakiś element do sondy - problem był w tym, że wymagana
    dokładność była pół rzędu wielkości większa niż miała tolerancję ich najlepsza
    obrabiarka.
    Napatoczył się tamten i mówi "dajcie pół litra".
    Ponoć za drugim podejściem (z drugiej bryły tytanu wziętej z podłogi) zrobił z
    wymaganą dokładnością i sonda poleciała.

  • 4. Data: 2022-03-12 22:14:22
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > A jak rozwiązuje się problem latających łap (poza wypiciem pół litra) żeby prosto
    przykleić?
    > Chyba że to rzeczywiście jak kalkomania i klej "pływa", dopóki nie wyschnie.

    To jest kalkomania. Do wody dodaje się parę kropli płynu do mycia
    naczyń. Kobitka nasuwała to (może bardziej wysuwała podkład spod
    kalkomanii umieszczonej nad płytką) na aluminiową płytkę o satynowej
    powierzchni. Płytka nie była malowana. Dokładność to chyba kwestia
    wprawy. Pamiętam, że dawno temu, kiedy byłem dzieckiem, bawiłem się
    kalkomanią (było tego dużo, pod domem miałem fabrykę). Tak średnio mi to
    wychodziło ;-)

    P.P.