  • 11. Data: 2009-01-27 10:57:37
    Temat: Re: Jaką centralę wybrać?
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    > Oczywiście np informacji o taryfikacji nie uzyskasz, prawda?

    A co masz dokładnie na myśli - mogę sprawdzić?

    M.

  • 12. Data: 2009-01-27 21:54:23
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-27, mic49 <m...@i...pl> wrote:

    > A co masz dokładnie na myśli - mogę sprawdzić?

    Czy (np na prepaidowej karcie plusa) możesz mieć info o cenie każdego
    połączenia, ot np zaraz po zakończeniu połączenia.

    kd,

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 13. Data: 2009-01-28 18:21:48
    Od: "Marcin Balut" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > np centrala z akumulatorami to pewność że da się zadzwonić gdy nie ma
    > prądu, nawet dobre kilka godzin. A jeśli ktoś się pyta o stricte
    > centralkę to znaczy że nie ma albo czasu, albo chęci, albo ochoty, albo
    > zainteresowań aby sobie samemu wydłubać centralkę z peceta.

    > Oczywiście np informacji o taryfikacji nie uzyskasz, prawda? Bo rzadko
    > który operator GSM to udostępnia. Ale można sobie po IP np wysłać smsa.
    > Jest kilka modeli bramek z portem ISDN (BRA) które również dobrze
    > wystawiają zajętość, ba nawet starają się optymalizować ilość

    Masz rację, nie mam ani czasu ani chęci by dłubać się w PC.
    trochę zmieniła mi się koncepcja, zrezygnuję z analogów na rzecz ISDNów.
    3 x ISDN (z możliwością rozbudowy)
    1 x PSTN(na fax)

    W sumie dlatego że boję się że mogę nie mieć tyle par by stawiać analogi
    (później rozbudowa).
    Chciałbym aby ludzie się mogli dodzwaniać - ciekawi mnie jak to realizują
    firmy gdzie jak wszystkie wyznaczone linie są zajęte to przytrzymuje klienta
    do momentu gdy zwolni się linia.
    I czy można to zrealizować na centralce?

  • 14. Data: 2009-01-28 22:43:37
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-28, Marcin Balut <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Masz rację, nie mam ani czasu ani chęci by dłubać się w PC.
    > trochę zmieniła mi się koncepcja, zrezygnuję z analogów na rzecz ISDNów.
    > 3 x ISDN (z możliwością rozbudowy)
    > 1 x PSTN(na fax)

    To jest nie konieczne (ten PSTN na fax-only). Jeden z DDI daj na fax, po
    co Ci analog miejski (dodatkowa karta miejska w centrali, dodatkowy
    abonament w TPSA) ? Daj to na wyposażeniu analogowym w centrali
    (będziesz miał ich i tak dużo).

> [...]
    > firmy gdzie jak wszystkie wyznaczone linie są zajęte to przytrzymuje klienta

    Nie, po prostu będzie zajętość, generalnie 1:7, taka zasada kciuka,
    czyli na 6 miejskich kanałów rozmownych, spokojnie ~40 abonentów
    wewnętrznych zadziała, oczywiście wszyscy nie złożą jednocześnie życzeń
    pani Basi na Barbórkę. Po roku czy miesiącu zobaczysz (centrale na to
    pozwalają a jak nie to program do taryfikacji) ile średnio jest zajętych
    linii zewnętrznych i ile było incydentów (i ile one trwały )zajętości
    5, 6 kanałów, dopiero mając takie dane warto myśleć o kolejnej inwestycji
    w (kartę, licencje do centrali, NT-1+abonament *)-niepotrzebne skreślić.

    > I czy można to zrealizować na centralce?

    Zajętość wystawi operator za Ciebie (ton zajętości, może również
    _technicznie_ wystawić zapowiedź słowną, ale TPSA dla kilku NTkow i
    kilkudziesięciu DDI tego nie zrobi). Możesz też (sam) ustawić na
    _niektórych_ centralkach iż np do 4 z 6 linii mogą zajmować abonenci
    wewnętrzni na połączenia wychodzące (5-ty usłyszy ton albo zapowiedź o
    zajętości), a resztę (np 2) rezerwujesz aby zawsze ktoś się dodzwonił,
    śmiem wątpić czy Platan na to Ci pozwoli.

    kd,

    ps, 99% firm takiej wielkości po prostu uruchamia 2 NTki na początek i
    czeka aż abonenci bądź klienci narzekają na zajętość. Porozmawiaj z kimś
    _technicznym_ u producenta/instalatora centralek.

  • 15. Data: 2009-01-30 07:16:37
    Od: "Marcin Balut" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czeka aż abonenci bądź klienci narzekają na zajętość. Porozmawiaj z kimś
    > _technicznym_ u producenta/instalatora centralek.

    Większość ofert jakie otrzymałem dotyczą centrali Slican CCT-1668.EU lub
    CCT-1668.L
    Czy to jest dobra centralka? Nie ma z nią problemów?
    Czy nie ma czegoś w niej co może mi być przydatne? (pytam w kontekście
    wydania trochę więcej na inny model mający więcej możliwości)

  • 16. Data: 2009-01-30 10:53:17
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > Czy nie ma czegoś w niej co może mi być przydatne? (pytam w kontekście
    > wydania trochę więcej na inny model mający więcej możliwości)

    centralka jest ok, ale jest wieksza, niz wynika z opisanych potrzeb
    natomiast moga sie zdarzyc problemy z serwisem, ostatnio czekalem trzy
    tygodnie na naprawe karty, ktora tak naprawde trwala jeden dzien (po
    trzykrotnym monicie)

  • 17. Data: 2009-01-30 22:56:34
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-30, brum <b...@o...eu> wrote:

> [...]
    > natomiast moga sie zdarzyc problemy z serwisem, ostatnio czekalem trzy
    > tygodnie na naprawe karty, ktora tak naprawde trwala jeden dzien (po

    Jest OK, dość dobre wsparcie, warto mieć umowę serwisową (zwłaszcza _po_
    gwarancji) choćby taką klasy minimum, aby wiedzieć że ktoś kto odbierze
    telefon nie robi łaski tylko wypełnia swoje obowiązki i tyle.
    Problemy z serwisami i kartami na wymianę są, bo klienci myślą, jak się
    zepsuje to będę się martwił, a to jest tak że kart serwisowych nie
    kupuje się 100 gdy central sprzedano 1000, kupuje się 10, gdy umów jest
    >200 i to z SLA, pakiet kart zastępczych+szkolenia bądź umowę serwisową
    (co będzie tańsze) po prostu należy mieć dla świętego spokoju.

    kd,

    ps nigdy ze Slicanem nie czekałem 21 dni na kartę do tak popularnej
    centrali.

  • 18. Data: 2009-02-01 04:40:11
    Od: "Marcin Balut" <m...@p...onet.pl>

    Zdecyduję się na tego Slicana CCT-1668.
    A jak z wymianą telefonów? Na dzień dzisiajszy pracujemy na samych
    analogowych panasonicach, czy będę musiał wymieniać na inne?

  • 19. Data: 2009-02-01 08:48:09
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > A jak z wymianą telefonów? Na dzień dzisiajszy pracujemy na samych
    > analogowych panasonicach, czy będę musiał wymieniać na inne?

    nie

  • 20. Data: 2009-02-01 10:12:00
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-01, Marcin Balut <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Zdecyduję się na tego Slicana CCT-1668.
    > A jak z wymianą telefonów? Na dzień dzisiajszy pracujemy na samych
    > analogowych panasonicach, czy będę musiał wymieniać na inne?

    Musiał: nie.
    Chciał: być może.

    Zapytaj jeszcze o clia na wewnętrznych analogach, żebyś mógł wymienić
    sobie kilka aparatów na takie analogi tyle że z LCD pokazującym jaki
    numer do Ciebie dzwoni. Takie aparaty teraz grosze kosztują.
    Systemowy na ogół dla dyrektora + sekretarki, z wskazaniem na tą drugą,
    taki z n diodkami, pokazującymi która linia jest zajęta.

    kd,