  • 21. Data: 2009-02-01 10:33:59
    Temat: Re: Jaką centralę wybrać?
    Od: Adam127 <a...@h...com>

    Jestem za Asteriskiem ale przy tak małej konfiguracji 5x7 centralki to
    nowocześniejszym rozwiązaniem jest centrala IP-PBX. W przypadku
    Slicana goła centrala cyfrowa w cenie 4130 netto - tylko 8 linii
    wewnętrznych a
    a rozszerzenia o kolejnych 8 to wydatek 800 netto. jak wycenił kolega
    Brum.
    Karta LAN i karta VoIP to kolejna opcja czyli dodatkowy wydatek.

    Zamiast jednego ISDN lepiej dokupić kolejne łącze stałe - np. 2 MB i
    cały ruch wychodzący ustawić na VoIP.
    Przyjrzyj się tez dodatkowym kosztom w centrali CCT - pobór mocy .
    CCT to ogromna szafa z poborem mocy ok 120 W a centrale IP-PBX max 10
    W ->> 12 razy mniej. Musisz w przypadki CCT dodatkowo doliczać
    koszt eksploatacji ok. 250 zł miesięcznie a podwyżki energii kolejne
    juz wkrótce. Zauważ, ze centrala pracuje non-stop.
    W dobie spowolnienia gospodarczego szkoda kasy na stary
    technologicznie sprzęt , duzy i prądożerny.
    Telefoniarz zawsze ci wciśnie stary sprzęt z ISDN i RS 232 bo na tym
    się zna. Będziesz chciał mieć podłączenie do sieci to zaproponuje
    dokupienie karty LAN a jak dojrzejesz do VoIP to kolejny wydatek karta
    VoIP z licencjami.

    Pozdrowienia
    Adam Breitenbach

  • 22. Data: 2009-02-01 10:57:44
    Od: "brum" <b...@o...eu>

[...]

    moc pozorna to nie to samo co moc czynna, a jesli placisz 2,9 za kWh, bo tak
    wynika z powyzszych danych, to wspolczuje - srednia cena w polsce to
    kilkadziesiat groszy

  • 23. Data: 2009-02-01 13:46:30
    Od: Adam127 <a...@h...com>

    OK fajnie aby dokładnie policzyć nadmiarowe 110VA to trzeba wyjść z
    definicji mocy czynnej.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_czynna

    Czyli - tylko moc czynna reprezentuje rzeczywiście wytworzoną przez
    elektrownię i zużytą przez odbiorcę energię, jest ona podstawą
    rozliczenia drobnych odbiorców z elektrownią (zakładem energetycznym).
    Standardowe liczniki energii elektrycznej instalowane w mieszkaniach
    są układami mierzącymi moc czynną (a ściślej całkę mocy czynnej po
    czasie, czyli zużytą energię). Następnie pomnożyć przez 720 godzin w
    miesiącu (średnio) i przez wartość energii
    czyli przez http://www.stoen.pl/fileadmin/STOEN/Taryfa/indywidua
    lni_w12.01.05.pdf
    i tak masz wynik 12 razy większy jak przy centralach IP-PBX - jak być
    nie liczył a może jest jakaś inna metoda?

    Ja przy modernizacji sieci i pytaniu klientów na temat central
    telefonicznych to mówię , ze każda jest dobra - bo z każdej można
    zadzwonić i połączenie odebrać. Centrala jest przeważnie schowana i
    tak po pól roku klient nawet nie wie jaką ma centralę więc centrala to
    nie samochód, że trzeba się pochwalić.
    Nie moglem na stronie slicana znaleźć ich cennika central aby się
    dowiedzieć jaka dopłata za karty LAN , VoIP i inne. Ale jak podano w
    tym forum cena centrali z 16 portami wewnętrznych bez LAN i VoIP w
    cenie prawie 5000 zł netto (dokładnie 4130 netto 8 abonentow,
    mozliwosc rozszerzenia o kolejnych 8 (800 netto)) bez karty sieciowej
    i VoIP to jest dla mnie ogromna rozrzutność aby nie powiedzieć
    frajestrwo.
    Ale można mieć gest !

    A tak przy okazji jaka jest cena karty LAN i karty VopIP do centralki
    CCT1668 i ile można mieć portów w SIP w tej centralce? Ile kosztuje
    nagrywanie rozmów?

    Dziękuję za dokładny opis i cennik - czy komplet przekroczy kwotę
    10.000 zł netto na 16 portów analogowych do telefonów Panasonica? Ze
    słuchów podobno taniej jak u Panasonica ale ile?
    Dzieki
    Pozdrowienia
    AB

  • 24. Data: 2009-02-01 16:35:45
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    i tak masz wynik 12 razy większy jak przy centralach IP-PBX - jak być
    nie liczył a może jest jakaś inna metoda?

    odwracasz kota ogonem
    napisales, ze miesieczny koszt energii uzytej do zasilania cct wynosi 250
    pln
    tymczasem w cytowanej przez Ciebie taryfie koszt kWh wynosi 0,2824 czyli dla
    cct energia kosztowalaby 24,4 pln, nawet przy zalozeniu, ze pobiera 120W (a
    nie pobiera az tyle)
    koszty stalych oplat abonamentowych pomijam, po rozbiciu na wszystkie
    odbiorniki staja sie znikome
    co do twierdzenia, ze cct pobiera 12 razy wiecej energii niz inne centrale -
    nie bede polemizowal z ogolnikami, podaj przyklad konkretnego urzadzenia i
    jego specyfikacje

> [...]
    mozliwosc rozszerzenia o kolejnych 8 (800 netto)) bez karty sieciowej
    i VoIP to jest dla mnie ogromna rozrzutność aby nie powiedzieć

    4130 to nie jest "prawie 5000", tylko "nieco wiecej niz 4000"
    ponadto jest to cena nie tylko kompletnej centrali z portami wewn i zewn,
    ale posiadajacej rowniez karte lan/voip i licencje do ivr - zreszta zajrzyj
    do opisu

    >A tak przy okazji jaka jest cena karty LAN i karty VopIP do centralki
    CCT1668

    chyba 480 netto

    > Ile kosztuje nagrywanie rozmów?

    tyle co centrala + karta CF + licencje, za kazdy kanal 195 netto

    >Dziękuję za dokładny opis i cennik - czy komplet przekroczy kwotę
    10.000 zł netto na 16 portów analogowych do telefonów Panasonica? Ze
    słuchów podobno taniej jak u Panasonica ale ile?

    pisalem, ze komplet kosztuje 4130

  • 25. Data: 2009-02-01 17:53:55
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-02-01, brum <b...@o...eu> wrote:
> [...]

    > 10.000 zł netto na 16 portów analogowych do telefonów Panasonica? Ze
    > słuchów podobno taniej jak u Panasonica ale ile?

    Jej, ludzie, jak ktoś chce kupić "ip-pbx" albo "das asterisk under das
    boxen" czy jak tego nie nazwać, to ok, ale choćby podpięcie bramki GSM
    do takiej centralki to już ciut trudniej. A skoro o zasilaniu: czy
    IP-PBX którą tutaj wiele osób próbuje sprzedać ma możliwość zasilania ze
    zwykłego akumulatora czy trzeba kupić UPSa?

    Dla _małej_ firmy, tak do 50 wewnętrznych, to na prawdę, asterisk czy
    inna ip-telefonia to póki co zawracanie 4 liter, owszem, gdy to jest
    firma z branży około-IT, to ok, każdy sobie poradzi z serwisowaniem,
    administracją etc, ja wolę kawałek solidnej stali z kartami typu
    włóż-wyjmij i zapomnij, oraz produkt który jest od n lat na naszym rynku
    i o serwis łatwo, załóżmy że za 4 lata siądzie IP-PBX (firmy X z Chin?)
    oraz Slican. Czy w ciągu 24h zdobędziesz sprzęt na wymianę ?

    Trzecia sprawa: aparat systemowy dla sekretarki który _nie_ wymaga
    podłączenia się skrętką i nie jest zależy od switcha, i zasilania sieci
    LAN.

    kd,
    ps. Na moim biurku w pracy stoi kolorowy ip-aparat 'jednej z czołowych
    firm telekomunikacyjnych' i nie jest to Cisco :) ja wiem że mam
    wyseparowany Vlan, mam QoS w sieci, mam PoE z podtrzymaniem etc...
    ip-telefonia to trochę nie dla każdego klienta.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej