-
Data: 2018-10-26 19:54:06
Temat: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam,
Pytam wyłącznie z ciekawości. Otóż czytając o problemach posiadaczy
samochodów osobowych z np. ładowaniem akumulatora gdy coś tam ekstra
włączą (np. grzanie szyby, światła czy radio) kłóci mi się z obserwacją
jaką poczyniłem w swoim aucie. W końcu alternatory w samochodach
posiadają tę samą zasadę działania, posiadają zbliżone rozmiary itp.
Pomijam jakieś mikro-samochodziki z rozważań. A mimo to bywają między
nimi gigantyczne różnice - jak domniemam.
Otóż instalacja w moim aucie jest prądożerna. Np. gdy zewnętrzna
temperatura jest dyskomfortowo niska, to zaraz po uruchomieniu zimnego
silnika włącza się elektryczne grzanie kabiny (niemalże natychmiast robi
się ciepło). Ciągnie ono 60...130A w zależności od potrzeb. Zdarzyło mi
się całą zimę przejeździć na nim nie wiedząc, że zepsuł się zawór od
klasycznego grzania hydraulicznego. Do tego podgrzewane fotele, szyby,
lusterka, audio. Mimo to żadnych problemów z akumulatorem. Alternator
dawał radę nawet na postoju. Owszem, przyznaję, że silnik czasem
podnosił obroty spoczynkowe z 800 na 1000 gdy by podreperować wydajność
alternatora, ale tylko na chwilę.
Jak to zatem jest z alternatorami? Czy jedne (szczególnie na postoju)
ledwo dają radę ładować akumulator a inne, geometrycznie podobne, mogą
niemalże miasto zasilić? Oczywiście koloryzuję aby podkreślić konflikt
logiczny.
Zastanawia mnie też jak to możliwe, że konstrukcja wytrzymuje tak
ogromne obciążenia (zgaduję: 200A)? W końcu to wymaga grubego drutu,
sporych diod więc alternator powinien być ogromny, a nie jest.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.18 20:40 Tomasz Pyra
- 26.10.18 21:23 Marek S
- 26.10.18 22:02 s...@g...com
- 26.10.18 22:21 Tomasz Pyra
- 27.10.18 11:17 PiteR
- 27.10.18 11:18 J.F.
- 27.10.18 11:30 J.F.
- 27.10.18 12:57 J.F.
- 27.10.18 16:21 p...@g...com
- 27.10.18 21:37 Marek S
- 27.10.18 21:49 Marek S
- 27.10.18 21:58 Marek S
- 27.10.18 22:28 J.F.
- 27.10.18 22:55 J.F.
- 27.10.18 23:08 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność