  • 11. Data: 2021-03-19 22:45:10
    Temat: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    ettle-Kuchenka-survivalowa-Samotny-Wilk-Bushcraft-DU
    O.html

    nie da się zrobić. Pomijam to że człowiek kreatywny nie potrzebuje żadnej kuchenki i
    kubek wody w terenie zagotuje. Przy tym drugim to cała idea robienia i posiadania
    kuchenki idzie w pizdu.

    57872,SpeedWood___drewniany_rower.html

    > Robią dla zabawy i sprzedają po pięć tysięcy. Lubię takie zabawy albo hobby.
    Ogólnie to fajnie jest jak z hobby można wyżyć. Taka kuchenkę co wystarczy na kilka
    razy bez problemu robi się z puszki po zupie. Ale żeby na to wpaść trzeba być na
    innym poziomie świadomości. Co do tego roweru z drewna. Trzeba być ślepym żeby nie
    zobaczyć że z drewna jest tylko rama. To nie jest rower z drewna tylko rower z
    drewnianą ramą. Jak już dałeś linka do roweru z drewnianą ramą to nie zastanowiłeś
    się wcześniej dlaczego ci co go zrobili nie pytali tutaj jak go zrobić?

    Nazwa urządzenia miała podkreślić to co w nim istotne, a to co wyróżnia
    ich rower, to drewniana rama.
    Jak inaczej mieli nazwać ten rower?
    Niepotrzebnie się ich czepiasz.

    WM

  • 12. Data: 2021-03-19 23:14:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 marca 2021 o 22:45:14 UTC+1 WM napisał(a):
> [...]
    się wcześniej dlaczego ci co go zrobili nie pytali tutaj jak go zrobić?

    > Nazwa urządzenia miała podkreślić to co w nim istotne, a to co wyróżnia

    Co mnie obchodzi jak mieli nazwać. Mogli nazwać czekoladowa cytrynka. Mieli pomysł,
    zrobili chcą sprzedawać i podobno im się udaje. Nigdy tutaj nie pytali jak zrobić i z
    czego. Pewno wiedzieli że tutaj od talmudystów w życiu się nie dowiedzą. Biorąc
    stawkę godzinowa 30 złotych /h to wychodzi że ogólny koszt odpowiadania na temat bez
    żadnego sensu przekroczył wartość zakupu na allegro kilku blaszek z dostawą.
    Sensownosci pomysłu związanego z zawracaniem dupy innym nie da się udowodnić.

  • 13. Data: 2021-03-19 23:47:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 20 March 2021 at 00:31:33 UTC+9, PeJot wrote:
    > A to jest wskazanie na konkretny gatunek stali, nadający się na ten
    > projekt ?

    Jak dasz radę kupić, to bierz 439. Ostatnio siedziałem ze znajomkami na dachu i
    grillowałem kiełbaski. Grill jednorazowy, zapakowany węgiel drzewny nasączony
    podpałką, w aluminiowej tacce. pali się to godzinę, tacka potem do wyrzucenia, ale
    nie była przepalona albo pomarszczona. Znaczy z amelinium też da się zrobić, może
    troszkę grubsze niż z nierdzewki, ale 2.7 g/cm3 niczym nie pobijesz.

  • 14. Data: 2021-03-20 03:13:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-19, PeJot <P...@n...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Podoba mi się taki gadżet, który można samem zaprojektować. Na krótkie
    > wyjazdy jak znalazł. A na dłuższe jako rezerwa.

    Ale czysto praktycznie, jest sens to robić samemu? Takie piecyki
    zrobione z tytanu, więc lzejsze, można dostać na Alim za 60-120zł.
    Aluminiowe są poniżej 10zł, stalowe za 10-30 zł.
    Nb. małe arkusze tytanowe, tak 10x10x(0.5-1)mm są dość tanie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-03-20 04:25:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-20, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > Aluminiowe są poniżej 10zł, stalowe za 10-30 zł.
    > Nb. małe arkusze tytanowe, tak 10x10x(0.5-1)mm są dość tanie.

    10x10x0.05cm oczywiście.

    Tu np. bardziej rozsądne turystycznie grubości:
    https://www.aliexpress.com/item/1005001634969787.htm

    Marcin

  • 16. Data: 2021-03-20 06:47:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 20 March 2021 at 12:26:01 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    O.html

    > 10x10x0.05cm oczywiście.
    >
    > Tu np. bardziej rozsądne turystycznie grubości:

    Tam jeszcze jest molibden w takich kawałkach. W takim piecyku możnaby spalić całą
    puszczę Białowieszczańską po kawałku.

  • 17. Data: 2021-03-20 08:17:04
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-03-19 o 23:47, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    troszkę grubsze niż z nierdzewki, ale 2.7 g/cm3 niczym nie pobijesz.

    Amelinium też mam po ręką, ale jakoś nie brałem go pod uwagę.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 18. Data: 2021-03-20 09:34:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 20 March 2021 at 16:17:27 UTC+9, PeJot wrote:

> [...]
    troszkę grubsze niż z nierdzewki, ale 2.7 g/cm3 niczym nie pobijesz.
    > Amelinium też mam po ręką, ale jakoś nie brałem go pod uwagę.

    Jak byś miał wybór to najlepsze będzie niestopowe. Najczęściej idzie na odlewy, ale
    walcowana blacha w gatunkach 1060, 1070, 1080 itd też występuje w handlu. Jest też
    drut spawalniczy. Zgrzewarką oporową byś z takiego drutu zmajstrował kuchenkę
    wyczynową :-)

  • 19. Data: 2021-03-20 12:18:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    (...)

[...]

    Wielu inżynierów po studiach nie ma styczności ze swoim zawodem.
    Tu ma okazję spotkać się z innymi i poznać ich zdanie, a także sposób
    podejścia do rozwiązywania problemów technicznych.
    Tu nie tyle chodzi o znalezienie właściwego rozwiązania, ile o
    przećwiczenie w burzy mózgów rozmaitych punktów widzenia.
    To, że wielu rozmówców błądzi, to nie ma większego znaczenia.
    Od tego są inni by wyłapywać słabe punkty koncepcji.
    Niektórzy "guru" zamiast koncepcji krytykują osobę dyskutanta co jest
    absolutnie niedopuszczalne w takich burzach mózgu, bo wprowadza
    niepotrzebne napięcia.

    WM

  • 20. Data: 2021-03-20 14:05:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 20 March 2021 at 20:18:21 UTC+9, WM wrote:
> [...]
    > Niektórzy "guru" zamiast koncepcji krytykują osobę dyskutanta co jest
    > absolutnie niedopuszczalne w takich burzach mózgu, bo wprowadza

    Z wielu powodów w inżynierii też trzeba być twardym i pyskatym. Nawet można być
    kompletnym idiotą, świrem, błaznem skurwysynem, albo powolnym odtwarzaczem swojej
    roli. Nie zapominaj że inżynieria to wiele różnych fachów, od konstruktorów,
    materiałowców, przez r&d, inżynierów projektu, różnego szczebla poganiaczy
    niewolników, jakościowców, zapewnienio-ruchowców, patentowców,
    konkurencjo-wywiadowców, techniczno-handlowców, po kontrolerów dokumentacji. Plus
    "one-man orchestras" jak ktoś chce działać na własną rękę. Plus inspektorzy, ludzie
    po urzędach, spółdzielniach mieszkaniowych i inne tam biurwy. To wszystko jest
    inżynieria. Przewałkowałem na interviews wielu kandydatów na różne stanowiska
    inżynierskie w różnych działach różnych firm, pół życia byłem mentorem dla tych
    którzy przeszli rekrutację, sam przeszedłem przez tuzin firm prywatnych, publicznych,
    w każdej po 3-4 działy, różne szczeble, różne role. Uwierz mi, do tego zawodu
    potrzebni są bardzo różni ludzie. Sukces jest dopiero wtedy gdy ktoś ich umie
    zmontować w dobry zespół, w co wchodzi także odstrzeliwanie niepasujących. To trudny
    proces, wielki sukces zdarza się rzadko, ale jednak się zdarza.